مرسدس بنز AMG وان

گرد و خاک مرسدس بنز AMG وان در پیست نوربرگ رینگ آلمان را تماشا کنید + ویدیو

مرسدس بنز AMG وان یک ابرخودرو هیبریدی است که به تازگی اولین آزمایش رسمی خود در پیست نوربرگ رینگ آلمان را پشت گذاشته. در ادامه با عملکرد هایپرکار Mercedes AMG Project ONE در جهنم سبز همراه خواهیم بود.

ابر خودرو مرسدس بنز AMG پروجکت وان از همان ابتدای کار هم توجه همه را به سمت خود جلب کرده بود و اکنون وقت آن رسیده است تا یکی از پرادعاترین ماشین‌های اسپرت جهان که از پیشرانه‌ هیبریدی خودروهای فرمول یک بهره می‌برد، سرانجام به یکی از سخت‌ترین پیست‌های تست خودرو در جهان وارد شود. در حال حاضر رکورد پیست Nürburgring با ثبت زمان 6:43:30 (6 دقیقه و 43 ثانیه) در اختیار پورشه 911 GT2 RS قرار دارد. به نظر شما هیولای اشتوتگارتی‌ها می‌تواند این رکورد را جابه جا کند؟ برای جواب این سوال تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید اما قبل از اینکه به بحث‌های فنی برسیم، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیویی از عملکرد حیرت انگیز مرسدس بنز AMG Project One در پیست نوربورگ رینگ آلمان را تماشا کنید.

نگاهی به تست مرسدس بنز AMG وان در پیست نوربرگ رینگ

قبل از هر چیزی اجازه دهید تا کمی هم با مشخصات فنی این هایپرکار آشنا شویم. مرسدس بنز AMG وان از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ 1.6 لیتری با قدرت 566 اسب بخار بهره می‌برد. این عدد به لطف 4 موتور الکتریکی مجزا در هر چرخ، مجموعا به 1063 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که حداکثر سرعت مرسدس بنز AMG پروجکت وان به 352 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و فقط 2.9 ثانیه نیاز دارد تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت را به راننده خود هدیه دهد.

ابرخودرو Mercedes AMG Project ONE

البته روی موتورهای الکتریکی آن، زیاد حساب نکنید چرا که مرسدس بنز AMG Project One در حالت تمام الکتریکی، فقط 18 کیلومتر دوام می‌آورد. به هر حال هر چه که باشد، با یک خودرو فوق العاده خاص طرف هستیم که فقط 275 نمونه از آن تولید خواهد شد و هر کدام از آن‌ها، نزدیک به 3 میلیون دلار قیمت خواهند داشت!

ابرخودرو Mercedes AMG Project ONE

حالا به بحث اصلی خودمان بازمی‌گردیم. شرکت مرسدس بنز AMG پتروناس ترجیح داده است تا نتایج اولین‌ تست‌های رسمی مرسدس بنز AMG وان در پیست نوربرگ رینگ را مخفی نگه دارد. اما چرا؟ آن‌ها عنوان کرده‌اند که این نسخه، یک نمونه پروتوتایپ بوده است و عقیده دارند که ابر خودرو اشتوتگارتی‌ها، هنوز به پختگی نهایی خود نرسیده! پس شرکت پورشه فعلا می‌تواند رکورد سریع‌ترین دور در جهان سبز را نزد خود نگه دارد. اما طبق آمارهای غیر رسمی و برخی شایعات، گفته می‌شود که ابرخودرو مرسدس AMG Project One با ثبت زمان 5 دقیقه و 19 ثانیه (5:19:55)، تاج پادشاهی سریع‌ترین دور در جهنم سبز را بر سر دارد؛ البته باز هم می‌گوییم که به صورت غیر رسمی!

ابرخودرو Mercedes AMG Project ONE

همچنین یکی دیگر از مباحث جذاب درمورد مرسدس AMG Project One، رقابت این خودرو با هایپرکار استون مارتین والکری است. در همین رابطه بد نیست بدانید که والکری فعلا هیچ تلاشی را برای ثبت سریع‌ترین دور در این پیست انجام نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*