مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک

مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک؛ کاخ متحرک آلمانی‌ها با قیمت باورنکردنی + ویدیو

مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک یک کمپر مسافرتی لوکس است که با قیمت رقابتی خود، شما را حیرت زده می‌کند. پس این شما و این Mercedes Benz Adria Supersonic!

خانه‌های متحرک شرکت مرسدس بنز که با اسم “Motorhome” هم شناخته می‌شوند، یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های صنعت خودروسازی هستند. امروز به سراغ یکی از مجلل‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین کمپرهای بنز می‌رویم. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک همراه خواهیم بود اما در ابتدای کار اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، طراحی ظاهری و کابین زیبای این ون مسافرتی را بهتر ببینیم.

نگاهی به مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک

چرا آدریا؟ در اصل شرکت آدریا، یک تولید کننده‌ی کمپر اسلونیایی است که جدیدترین محصول خود را بر اساس ون‌های A کلاس مرسدس بنز و با نام سوپرسونیک راهی بازار کرده. طراحی ظاهری آدریا بر اساس جذب حداکثر نور به داخل کابین و اضافه کردن پنجره‌های متعدد بنا شده است. همچنین آینه‌های بغل اتوبوسی و هدلایت‌های باکیفیت Hella هم از دیگر موارد قابل توجه هستند. در نمای جلویی هم جلوپنجره اصلاح شده با خطوط موازی و یک دیفیوزر کاملا جدید را دریم.

مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک

 

مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک در چهار نسخه کاملا متفاوت عرضه شده است. در نسخه‌ی دو محوره، مدل‌های 780SL و 780DC را داریم که طول هر دو آن‌ها به 7.8 متر می‌رسد و 4.5 تن وزن دارند. اما اگر به دنبال یک کمپر واقعی می‌گردید، باید به سراغ‌ نسخه‌ی سه محوره بروید؛ یعنی مدل‌های 890LL و 890LC. طول و وزن این مدل‌ها هم برابر 8.9 متر و 5.5 تن است.

کار خود را با مدل 780SL شروع می‌کنیم. این مدل برای یک مسافرت چهار نفره، کاملا راضی کننده خواهد بود و از دو تخت دو طبقه‌ (با عملکرد برقی) و یک تخت دو نفره بهره می‌‌برد. سرویس بهداشتی با سینک روشویی، دوش ایستاده، آشپزخانه با سینک 177 لیتری و یک اجاق گاز 3 شعله و دستگاه قهوه ساز و یک مبل L شکل، از دیگر امکانات این مدل به حساب می‌آید. مدل 780DC هم دقیقا همین امکانات را دارد اما یک اتاق خواب جدا با تخت دو نفره به آن اضافه شده.

مدل‌های 890LL و 890LC به لطف فضای بزرگ‌تر خود، فقط با تخت‌های دو نفره عرضه شده‌اند و مبلمان بیشتری هم دارند و از دو اتاق خواب کاملا مجزا بهره می‌برند. به علاوه در این نسخه می‌‌توانید یک وان دو نفره را هم انتظار داشته باشید. همچنین دیزاین داخلی هر دو مدل، کاملا بر اساس نظر خریداران انجام خواهد شد؛ چیزی که مدل‌های دو محوره، اصلا وجود نداشت. تانکر آب 150 لیتری هم در هر دو نسخه وجود دارد.

مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک

بر روی داشبورد هم می‌توانید صفحه‌ نمایش‌های بزرگی را ببیند که به سیستم عامل اختصاصی مرسدس بنز یعنی MBUX مجهز شده‌اند. صندلی راننده و شاگرد هم از نوع کاپیتانی است و 360 درجه می‌چرخد. به طور کلی باید گفت که فضای داخلی مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک از شاهکارهای طراحی Aguti است که شامل نورپردازی اختصاصی می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت مرسدس بنز Adria Supersonic

این کمپر مسافرتی زیبا از پیشرانه‌ی مرسدس بنز اسپرینتر بهره می‌برد. یعنی یک پیشرانه چهار سیلندر دیزل 2 لیتری با قدرت 168 اسب بخار. البته قدرت این پیشرانه کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد اما دوام و پایداری آن و همچنین مصرف سوخت فوق العاده پایین، مواردی هستند که قابل اطمینان بودن این پیشرانه را تضمین کرده‌اند. به علاوه گیربکس اتوماتیک 9 سرعته‌ی 9G Tronic هم اینجاست تا این 168 اسب بخار را به محور یا محورهای عقبی ارسال کند.

در پایان به قیمت مرسدس بنز آدریا سوپر سونیک می‌رسیم. قیمت این خودرو مجلل از 141.8 تا 161.7 هزار دلار خواهد بود که با توجه به ظاهر مجلل، مرسدس بنز بودن و امکانات رفاهی آن، واقعا یک شاهکار اقتصادی محسوب می‌شود.