جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV؛ قدرتمندترین پیکاپ آفرود آمریکایی + ویدیو

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV، یک وانت آمریکایی قدرتمند است که به گفته GMC، بهترین پیکاپ آفرودی این شرکت محسوب می‌شود. پس بیایید و به GMC Sierra 1500 AT4X AEV، نگاهی داشته باشیم.

تعریف کردن از پیکاپ‌های آمریکایی، واقعا کار بیهوده‌ای است و همه ما از توانمندی‌ها و جان سخت بودن آن‌ها اطلاع داریم. اما جدیدترین محصول GMC، واقعا پیکاپ‌های غربی را به لیگ دیگری می‌برد. پس با ما همراه باشید تا در یک سفر خارج از جاده، جزئیات و بهبودهای این نسخه را بهتر درک کنیم. البته این ویدیو به نسخه AT4 مربوط می‌شود ولی به هر حال اشتراک‌های زیادی با مدل AT4X AEV دارد.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV و تغییرات آفرودی

خانواده سیرا AT4 یکی از بهترین‌های GMC هستند که در تریم‌های متفاوت به بازار آمده‌اند. پیکاپ GMC Sierra 1500 AT4X AEV هم دقیقا یکی از اعضای تازه وارد این خانواده است که عشق و علاقه‌ی آن فقط به سفرهای طبیعت گردی و آفرودی خلاصه می‌شود. تعجبی هم ندارد چرا که در این خودرو بر خلاف نسخه استاندارد، هیچ خبری از سیستم تعلیق جناغی معمولی نیست. بلکه با یک سیستم تعلیق فعال چند میله‌ای یا همان “Multimatic Dynamic Suspension” طرف هستیم که کورس باز شدن فنرهای آن، واقعا شگفت انگیز است. در حقیقت سیستم کمک فنرهای این پیکاپ غول پیکر آفرودی، دقیقا از تکنولوژی “Multimatic DSSV” بهره می‌برد که در کنار قفل دیفرانسیل برقی هوشمند، بهترین تجربه طبیعت گردی را در اختیار شما می‌گذارد.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

این سیستم به قدری کارآمد و بهینه است که راننده در هیچ حالتی نمی‌توان پیکاپ جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV را به اصطلاح «سه لنگ» کند. به علاوه فاصله کف خودرو از سطح زمین هم از 28.4 سانتی متر به 29 سانتی متر رسیده است که کمی خیال شما را از قدم گذاشتن در مسیرهای ناهموار تر، راحت می‌کند. اما جرا AEV؟ “American Expedition Vehicles” یا همان “AEV” یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای کاستوم کردن خودروهای آفرودی در آمریکا است که کار خود را از سال 1997 شروع کرده.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

بدون شک زمانی که مهندسی GMC و تجربه AEV در زمینه آفرودی کردن خودروهای معمولی، به یک همکاری ختم شود، باید منتظر یک ماشین آفرود فوق العاده باشیم. رینگ‌های تقویت شده‌ی آلومینیومی 18 اینچی سالتا با درب‌ هوای مخفی به همراه لاستیک‌های گل درشت 33 اینچی گودیر رانگلر و رکاب‌های فولادیِ متصل به شاسی، تنها بخشی از بهبودهای آفرودی جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV هستند. در ادامه شرکت GMC مجبور شده است تا برای جا دادن تایرهای غول پیکر و سیستم تعلیق جدید، یک سپر و جلو پنجره کاملا انحصاری را طراحی کند و به همین خاطر که این نسخه، از یک سپر آفرود فولادی و قلاب متصل به شاسی بهره می‌برد. در اصل سپر جلو و عقب از ورق فولادی سه میلی متری ساخته شده است و وینچ 5 تنی هم در قسمت جلویی، خودنمایی می‌کند.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

به علاوه این سپر روی زاویه حمله و فرار هم تاثیر فوق العاده‌ای گذاشته است. این زاویه‌ها در سیرا 1500 معمولی، به ترتیب برابر 25.4 و 23 درجه بوده‌اند که به لطف بهبودهای جدید، به 32.5 و 23.4 درجه افزایش پیدا کرده‌اند. همچنین زاویه شکست هم برابر 23 درجه است. البته سینی سپر و محافظ سیستم تعلیق هم به صورت ویژه برای این خودرو طراحی شده پس از گیر کردن به سنگ‌ها، ترسی نداشته باشید. همچنین بد نیست بدانید که این سینی از ورق فولادی 5 لایه با تکنولوژی پرس داغ بهره می‌برد که نسبت به صفحات فولادی معمولی، 3 برابر مقاومت بیشتری دارد.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

در داخل اتاق هم خبرهای جالبی به گوش می‌رسد. چهار نمایشگر دیجیتال با مجموع ابعاد 40 اینچ، تریم تمام چرم مشکی (با چرم full grain)، ماساژور و گرم کن و سردکن صندلی‌های ردیف جلو، سیستم صوتی Boss با 12 اسپیکر و کفی های چهار فصل اختصاصی، موارد جدید هستند که به کابین جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV اضافه شده‌اند. اگر قسمت بار را هم جزو کابین حساب کنیم، حتما باید به فضای بارِ درب این قسمت هم اشاره کنیم. این موضوع، کاملا در فیلم معرفی مشخص است و یکی از شاهکارهای GMC محسوب می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

در پایان هم به مشخصات فنی این هیولای آفرود آمریکایی می‌رسیم. برای این کار باید مستقیما به زیر کاپوت برویم؛ یعنی جایی که یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توربو شارژ 6.2 لیتری را داریم که به لطف گیربکس اتوماتیک 10 سرعته، می‌تواند 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV هدیه می‌دهد.

جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV

ظرفیت یدک کشی این پیکاپ آفرودی همه فن حریف هم در حدود 4 تن اندازه گیری شده است و همچنین می‌تواند اجسامی به وزن 1 تن را به راحتی بار بزند. متاسفانه تنها چیزی که می‌توانیم به عنوان نکته منفیِ جی ام سی سیرا 1500 AT4X AEV بیان کنیم، قیمت ترسناک آن است. افرادی که قصد دارند تا بهترین پیکاپ آفرودی GMC را داشته باشند، باید 75 هزار دلار هزینه کنند؛ یعنی تقریبا دو برابر قیمت تویوتا هایلوکس مدل 2022.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*