نوزادی با چهار دست و پا در هند

نوزادی با چهار دست و پا در هند متولد شد + عکس

به تازگی نوزادی با چهار دست و پا در هند متولد شده که مردمان آن منطقه آن را تبدیل به بتی برای پرستیدن کرده‌اند؛ ماجرا از چه قرار است؟

به دنیا آمدن نوزاد با نقص و اختلال جسمی یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که در دنیای امروز رخ می‌دهد و اصلا چیز عجیب و غریبی نیست؛ ولی متاسفانه در هندوستان این نقص جسمانی را حمل بر خرافه می‌کنند و از آن بت می‌سازند. به تازگی در هند نوزادی به دنیا آمده که عجیب الخلقه است و چهار دست و پا دارد.

تولد نوزادی با چهار دست و پا در هند

طبق آنچه از بیمارستان به بیرون درز کرده، مادر این نوزاد پس از این که دچار درد زایمان شده به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد، اما پس از زایمان مشخص شده که نوزاد وی دارای چهار دست و چهار پا است. اگرچه این اتفاق بسیار نادر است، ولی هم مادر و هم نوزاد در شرایط جسمانی خوبی قرار دارند.

نوزادی با چهار دست و پا در هند

این نوزاد 3 کیلوگرمی در مرکز بهداشت جامعه شاه آباد در هاردوی در ایالت اوتار به دنیا آمده و پس از این که مردم آن ناحیه متوجه تولد چنین نوزادی شده‌اند، آن را معجزه دانسته و این‌گونه بیان داشته‌اند که او خداست؛ بنابراین هم‌اکنون مردم هندوستان برای تماشای آن به بیمارستان هجوم برده‌اند.

گفتنی است که پزشکان معتقدند این نوزاد دارای بیماری ارثی به نام پولیملیا است که باعث می‌شود نوزادان با دست و پاهای اضافی متولد شوند. این بیماری ریشه مادرزادی دارد و گاهی نیز به خاطر دو قلوهای به هم پیوسته است که این اتفاق رخ می‌دهد. در این بیماری یکی از جنین‌ها ناقص رشد می‌کند و در عوض جنین دیگر چند عضو بیشتر دارد.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که در این کشور نوزادی با چنین نقصی متولد می‌شود و همین چند ماه پیش بود که نوزاد دیگری با چهار دست و پا در بیهار هند متولد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*