کراس اور الکتریکی Feifan ار هفت

فیفان R7؛ معرفی کراس اور برقی جدید چینی‌ها با یک لیدار بزرگ از شرکت سایک + ویدیو

فیفان R7 یک کراس اور برقی جذاب است که رادار لیدار عجیب آن واقعا جلب توجه می‌کند. در ادامه به صورت کامل با Feifan R7 آشنا خواهید شد.

امروز به سراغ یکی از عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین خودروهای الکتریکی چینی (حداقل برای ما!) می‌رویم که با ویژگی‌های خاص و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، مطمئنا در بازارهای بین المللی و بازار خودرو چین، غوغا خواهد کرد. اما قبل از آن که به بررسی دقیق فیفان R7 برسیم، پیشنهاد می‌کنیم که همراه گجت نیوز باشید تا در یک ویدیو کامل، تمام ابعاد آن را زیر نظر بگیریم.

معرفی کراس اور برقی فیفان R7

شرکت فیفان (Feifan) یکی از زیر مجموعه‌های ابر شرکت سایک (SAIC) محسوب می‌شود که بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای برقی با کیفیت، در محدوده قیمت 30 تا 60 هزار دلار گذاشته است و در واقع 95 درصد سهام آن در اختیار سایک و 5 درصد باقی مانده در اختیار کارکنان خودش قرار دارد. البته این شرکت در گذشته تحت مالکیت برند “Roewe” بود و با نام “R” شناخته می‌شد. همچنین آن‌ها در بازارهای بین المللی با نام شرکت “Rising Auto” هم شناخته می‌شوند.

محصولات پرچمدار فیفان

خودروهای برقی «مارول R» و “ER6″، از اصلی‌ترین و بهترین محصولات آن‌‌ها هستند. اکنون وقت آن است که به سراغ جدیدترین محصول آن‌ها برویم.

طراحی ظاهری و ابعاد

به نظر می‌رسد که کراس اورهای برقی که در نمای عقب خود حس و حال فست بک بودن را دارند، طی سال‌های آینده به ترند اول طراحی تبدیل خواهند شوند و بازار را قبضه کنند. فقط کافی است که خودروهایی مثل موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y دقت کنید تا متوجه منظور ما شوید. فیفان R7 هم دقیقا در همین سگمنت طراحی شده است که ابعاد آن شامل 4900 میلی متر طول، 1925 میلی متر عرض و 1655 میلی متر ارتفاع می‌شود. این اعداد را در کنار فاصله محوری 2950 میلی متری قرار دهید تا بزرگ بودن آن را بهتر درک کنید!

کراس اور برقی فیفان R7

در قسمت جلو پنجره، بعد از چراغ‌های LED و نوار DRL به علامت تجاری شرکت Feifan می‌رسیم که طبق اطلاعات قبلی، به صورت R طراحی شده است و از نورپردازی اختصاصی هم بهره می‌برد. مه شکن‌ها و دی لایت‌های هم به صورت عمودی، با لبه‌های گلگیرها درگیر شده‌‌اند و نهایتا به دیفیوزر اسپرت و لیپ سپر می‌رسیم که با کمی بیرون زدگی، واقعا چهره خاصی را به فیفان R7 بخشیده است.

کراس اور الکتریکی Feifan R7

در نمای کناری هم رینگ‌های خاصِ 5 پره‌ 19 اینچی را داریم و دستگیره‌های پاپ اوت در کنار انحنای زیبا و آیرودینامیکی ستون C، همه و همه باعث شده‌اند تا ضریب درگ فیفان R7 به 0.238Cd برسد. این عدد در تسلا مدل Y و مدل 3 برابر 0.23Cd است و در موستانگ Mach-E به 0.28Cd می‌رسد.

کراس اور برقی فیفان R7

در قسمت عقب هم با چراغ‌های LED عجیبی طرف هستیم که طرح پرانتزی و L شکل را به تصویر می‌کشند و نهایتا با نکاهی به نوارهای کرومی زیبای این بخش و طراحی اسپرت صندوق عقب، کار خود را به پایان می‌رسانیم. همچنین طولِ کمِ درب صندوق عقب و ارتفاع زیاد آن، از فضای غول پیکر صندوق عقب خبر می‌دهد.

کابین پیشرفته با سه نمایشگر عجیب

کراس اور برقی فیفان R7

طراحی اتاق فیفان R7، واقعا و بدون کوچک‌ترین شکی، در لیگ دیگری قرار دارد. فرمان اسپرت با طرح D کات و غربیلک دو پره به همراه ارگونومی زیبای دریچه‌های سیستم تهویه هوا که واقعا در نوع خود خاص هستند و حس و حال کنسول وسط در این کابین، هوش، ذکاوت و آینده بینی طراحان چینی را به تصویر می‌کشند. اما مهم‌تر از همه، نمایشگرهای تریپل اسکرین کابین هستند که فضایی به وسعت 43 اینچ، یعنی تقریبا تمام داشبورد را به زیر سلطه خود در آورده‌اند. نمایشگر سیستم مولتی مدیا با ابعاد 15.05 اینچ و کلاستر پشت فرمان با ابعاد 12 اینچ، مهم‌ترین عناصر داشبورد محسوب می‌شوند.

کراس اور الکتریکی Feifan R7

صفحه نمایش مخصوص سرنشین هم می‌تواند با قابلیت خاص خود، از زاویه دید راننده مخفی شود و سیاه باقی بماند تا تمرکز او از بین نرود. در پایان به هدآپ دیسپلی راننده می‌رسیم که در نسخه‌‌های بعدی، قرار است از ابعاد 27 اینچی بهره مند باشد اما در این نسخه، فقط 10 اینچ دارد و به قابلیت واقعیت افزوده هواوی هم مجهز شده است.

مشخصات فنی و قیمت فیفان R7

کراس اور برقی فیفان R7

این کراس اور الکتریکی در دو تریم مختلف به بازار خواهد آمد. در بالاترین تریم، شاهد دو موتور الکتریکی در محورهای عقب و جلو هستیم که علاوه بر سیستم رانندگی AWD، تقریبا 400 کیلو وات (545 اسب بخار) قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کنند. فیفان R7 در این تریم می‌تواند طی 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

کراس اور برقی فیفان R7

در تریم بعدی، فقط سیستم رانندگی RWD یا همان دیفرانسیل عقب را داریم که فقط 340 اسب بخار را هدیه می‌دهد. البته فرقی ندارد که کدام تریم را تهیه کنید چرا که حداکثر سرعت هر دو نسخه به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کراس اور الکتریکی Feifan R7 - ایستگاه تعویض باتری

یکی از ایستگاه‌های تعویض باتری در کشور چین

باتری‌های فیفان R7 در هر بار شارژ، 600 کیلومتر را طی می‌کنند و محصول شرکت “UABS” (کوتاه شده عبارت United Auto Battery System) هستند. همچنین بد نیست بدانید که این شرکت، یکی از برندهایی محسوب می‌شود که طی همکاری شرکت CATL (بزرگ‌ترین تولید کننده باتری خودروهای برقی و هیبریدی در جهان) و سایک متولد شده است.

کراس اور برقی فیفان R7

رادار لیدار سقفی

همچنین باتری‌های فیفان R7 از نوع “swappable ternary lithium batteries” هستند؛ یعنی خریداران می‌توانند به جای شارژ کردن، آن‌ها را در ایستگاه‌های تعویض باتری، عوض کنند. این کار معمولا کمتر از 5 دقیقه صورت می‌گیرد و انگار که باک بنزین خالی را تحویل دهید و یک باک پر دریافت کنید. به علاوه بد نیست بدانید که شارژ کردن باتری‌ خودروهای برقی در بهترین حالت، حداقل 40 دقیقه طول می‌کشد. البته تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری در کشور چین، یکی از معضلات این نوع از خودروها است که غول‌های فناوری این کشور مثل سایک و CATL قصد دارند تا 5 هزار ایستگاه اختصاصی تعویض باتری را در 100 شهر مختلف چین بنا کنند.

در ادامه به امکانات خاص و تجهیزات ایمنی در این خودرو می‌رسیم که شامل 33 سنسور نظارتی، یک رادار لیدار با قابلیت اسکن جاده حتی در مسافت‌های 500 متری، 4 رادار موج میلی متری و یک دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل، تنها بخشی از مواردی هستند که رانندگی خودکار سطح 3 را به این خودرو هدیه خواهند داد. یعنی امکاناتی مثل تعویض لاین خودکار، سیستم هشدار خروج از بین خطوط و باقی ماندن بین آن‌ها، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، دوریبن 360 درجه، سنسورهای پارک و رادار نقطه کور، حتما در Feifan R7 حضور خواهند داشت.

کراس اور برقی فیفان R7

این مطلب را با نگاهی به قیمت فیفان R7 به پایان می‌رسانیم. این خودرو طی ماه‌های آینده به نمایندگی‌های فروش خود در چین می‌رسد و احتمالا در اواخر امسال می‌تواند در خیابان‌های چین قدم بگذارد. طبق اطلاعاتی که داریم، گفته می‌شود که فیفان R7 در بازه قیمت 40 تا 55 هزار دلار به بازار خواهد آمد. این اختلاف قیمت از تفاوت تریم‌های مختلف آن (نسخه‌های AWD و RWD)، وجود رادار لیدار و برخی امکانات آپشنال دیگر نشات می‌گیرد.