کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

معرفی وولینگ زینگچن؛ کراس اور هیبریدی ارزان قیمت چینی + ویدیو

وولینگ زینگچن یک کراس اور هیبریدی ارزان و جمع  و جور از کشور چین است که فقط 13300 دلار قیمت دارد. در ادامه به طور کامل با Wilung Xingchen آشنا خواهیم شد.

فرض کنید که غول‌های خودروسازی چین یعنی سایک، شعبه جنرال موتورز در چین و ابر شرکت گریت وال با یکدیگر متحد شوند تا یک برند جدید را روانه بازار کنند. شرکت وولینگ (Wuling) دقیقا با همین روش متولد شده است که کار خود را از ابتدای سال 2002 و در زمینه ساخت اتوبوس و مینی ون‌ها شروع کرد اما با معرفی محصولاتی مثل مینی هاچ بک برقی وولینگ و استقبال خوب مردم، به دنیای خودروهای سواری هم وارد شد.

کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

در ادامه به سراغ وولینگ زینگچن هیبریدی می‌رویم که بر اساس نسخه‌ی بنزینی این خودرو ساخته است شده اما پیش از اینکه به سراغ بررسی‌های دقیق و موشکافی جزئیات این کراس اور ارزان قیمت و هیبرید چینی برویم، با ما همراه باشید تا در یک تور ویدیویی، به کشور چین سفر کنیم و تمام ابعاد وولینگ زینگچن را زیر نظر بگیریم. البته این ویدیو به نسخه تمام بنزینی آن مربوط می‌شود اما طبق اطلاعات بدست آمده، نسخه بنزینی و هیبریدی حداقل در امکانات رفاهی و طراحی ظاهری و کابین، هیج تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

معرفی وولینگ زینگچن هیبریدی

این خودرو در سگمنت کراس اور کامپکت با ابعاد 4595 میلی متر طول، 1820 میلی متر عرض و 1750 میلی متر ارتفاع طراحی شده است و فاصله محوری آن هم به 2750 میلی متر می‌رسد. اما گول این اعداد را نخورید چرا که جلو پنجره آن از خودروهای شاسی بلند گردن کلفتی مثل نیسان ایکس تریل الهام گرفته شده است و واقعا چهره درشتی را به نمایش می‌گذارد.

کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

در عوض، چراغ‌های ال ای دی دوگانه و مه شکن‌ها، در ساده‌ترین حالت هستند و نوارهای کرومی سپر و هواکش، کار جلوبندی را تمام می‌کنند.

کراس اور هیبرید Wilung Xingchen

در نمای کنار هم ستون پهن پیکر D را داریم که امنیت جان سرنشینان را تامین خواهد کرد و رینگ‌های 18 اینچی 5 پره به همراه رکاب‌های کرومی و فلاپ‌های پلاستیکی گلگیر، نمای یک دست وولینگ زینگچن هیبریدی را حسابی تغییر داده‌اند.

کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

در قسمت عقب هم همه چیز در ساده‌ترین حالت خود قرار دارد و اسپویلر سقفی در کنار دیفیوزر نقره‌ای رنگ و باز هم چراغ‌های خطر دو تکه‌ای، واقعا چیز خاصی برای گفتن نخواهند داشت. البته نام تجاری برند “Wuling” بر روی صندوق عقب، آن هم به انگلیسی، احتمال صادرات وولینگ زینگچن هیبریدی را به شدت افزایش می‌دهد.

کابین متمایز از یک خودرو معمولی

کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

بر خلاف ظاهر ساده و بی هیجان وولینگ زینگچن هیبریدی، باید بگوییم که کابین آن واقعا ورود بزرگی داشته است. در این قسمت، نمایشگرهای 10.25 اینچی سیستم مولتی مدیا و 8 اینچی را برای صفحه نمایش پشت آمپر داریم و فرمت دو پله‌ی داشبورد و زاویه‌ی صفحه نمایش مولتی مدیا، واقعا بهترین دسترسی را برای راننده خلق کرده‌اند. همچنین بد نیست بدانید که سیستم مولتی مدیای این کراس اور هیبریدی از سیستم عامل “Ling OS” و قابلیت آپدیت OTA هم بهره می‌برد.

کمی پایین‌تر، اهرم دنده‌ زیبایی را داریم که شاید مدرن نباشد اما واقعا ارگونومی جذابی دارد و در قاب استیل خود، حسابی چشم نوازی می‌کند. شارژر وایرلس و جالیوانی‌ها هم در همین قسمت قرار گرفته‌اند.

همچنین تریم‌های سفید و مشکی یا تمام مشکی هم جزو انتخاب‌های مشتریان خواهند بود اما طبق آمارها، باید بدانید که مردم چین عاشق ترکیب رنگ مشکی و سفید هستند و این ترکیب رنگ، انگار که حس در آغوش کشیدن پانداهای چینی را به آن‌ها منتقل می‌کند.

مشخصات فنی و قیمت وولینگ زینگچن هیبریدی

کراس اور هیبریدی وولینگ زینگچن

در زیر کاپوت این کراس اور اقتصادی HEV، یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربو شارژ 2 لیتری را داریم که به تنهایی می‌تواند 135 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق گیربکس تک سرعته DHT (گیربکس چینی و مخصوص خودروهای هیبریدی)، چرخ‌های جلویی را به حرکت درمی‌آورد.

کراس اور هیبرید Wilung Xingchen

همچنین وولینگ زینگچن هیبریدی در کمتر از 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در حالت هیبریدی، فقط 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. به علاوه با شارژ کامل باتری‌های لیتیومی و یک باک پر بنزین، می‌تواند روی مسافرت‌های هزار کیلومتری و بدون توقف هم حساب باز کنید. همچنین می‌دانیم که این کراس اور هیبریدی به دستیار رانندگی خودکار Level 2 هم مجهز شده است پس قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک به علاوه‌ی ترمزهای اضطراری، حتما جزو امکانات ایمنی آن خواهند بود.

کراس اور هیبرید Wilung Xingchen

در انتهای کار به قیمت وولینگ زینگچن هیبریدی می‌رسیم که طبق گزارش‌های رسمی کارخانه، فقط 13300 دلار خواهد بود؛ یعنی یکی از ارزان‌‎ترین کراس اورهای هیبریدی چینی با فضای کافی برای 5 سرنشین بالغ!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*