وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

وولینگ ایر برقی – Wuling Air EV با شعاع حرکت 300 کیلومتر با هر بار شارژ شاید به ایران بیاید + ویدیو

وولینگ ایر برقی – Wuling Air EV یک هاچ بک برقی جمع و جور است که با شعاع حرکت 300 کیلومتر با یک بار شارژ، شاید به زودی به ایران هم بیاید!

تقریبا می‌توان گفت که بازار خودرو اندونزی، مقصد ماقبل آخر خودروهایی است که شاید به ایران هم بیایند. این موضوع، بارها و بارها تکرار شده است و تقریبا از صحت آن مطمئن هستیم. وولینگ ایر برقی، آخرین محصول چینی‌ها برای بازار خودروی رقابتی اندونزی است که در ادامه به صورت کامل راجع به آن صحبت می‌کنیم. اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با یک ویدیو کامل از این خودرو الکتریکی، به سراغ ادامه‌ی ماجرا برویم.

معرفی وولینگ ایر برقی

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

احتمالا شما هم با برند SGMW آشنا باشید. این برند، یک شرکت دو ملیتی است که با ترکیب شاخه‌ی چینیِ جنرال موتورز، سایک و وولینگ، کار خود را پیش می‌برد و به طور اختصاصی، در زمینه‌ی ساخت خودروهای کوچک و جمع و جور شهری فعالیت می‌کند. همچنین باید بگوییم که وولینگ ایر برقی، اولین محصول الکتریکی SGMW است که به یک کشور خارجی (اندونزی) سفر می‌کند.

طراحی ظاهری با الهام از محصولات قبلی SGMW

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

برای این بخش، ابتدا به سراغ خودرو برقی Hong Guang Mini EV می‌رویم. اکنون که عکس‌های این دو محصول را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، می‌توانیم به اشتراک‌های آن‌ها، پی ببریم. البته هر دو آن‌ها بر اساس پلتفرم GSEV طراحی شده‌اند.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

هاچ بک برقی Hong Guang Mini EV

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این هاچ بک برقی در سگمنت NEV قرار می‌گیرد؛ یعنی جایی که کیوی برقی، چری Ant، لیپ موتور T03 و چانگان Benben E-Star، با هم یک رقابت جذاب را خلق کرده‌اند. البته وولینگ ایر برقی برخلاف این خودروها، یک NEV کوچک‌تر است که در داخل کابین آن، فقط دو صندلی دیده می‌شود.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

رینگ‌های 15 اینچی این خودرو هم از نوع رینگ‌های آیرودینامیکی است که در کنار دستگیره‌های درب «پاپ اوت»، ضریب درگ وولینگ ایر برقی را به کمترین میزان خود می‌رسانند. البته همانطور که از ظاهر این هاچ بک پیداست، اصلا با یک خودرو الکتریکی آیرودینامیکی طرف نیستیم.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

به هر حال ابعاد این خودرو شامل 974 میلی متر عرض، 1505 میلی متر ارتفاع و 2010 میلی متر طول است که با فاصله محوری 1631 میلی متری خود، واقعا دست طراحان را برای خلق یک چهره‌ی خاص، محدود کرده است.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

Wuling Air EV در نسخه‌ی چهار سرنشینه با یک پنجره‌ی اضافی برای ردیف دوم

البته این هاچ بک برقی، یک نسخه‌ی 4 سرنشینه هم دارد که این نسخه، کمی بزرگ‌تر خواهد و تفاوت اصلیِ ظاهری آن با نسخه دو سرنشینه، به اضافه شدن یک پنجره در ردیف دوم مربوط می‌شود.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

برای جمع بندی این بخش، کار خود را با یک نگاه کلی به کابین این NEV به پایان می‌رسانیم که البته حرف‌های زیادی هم برای گفتن ندارد! در پشت فرمان این خودرو می‌توانید یک نمایشگر دیجیتال 7 اینچی را مشاهده کنید که تقریبا نامرئی شده است. در ادامه به کنسول وسطی می‌رسیم که با توجه به عرض کم خودرو، کاملا مینیمال طراحی شده است و بر روی آن، فقط سلکتور دنده و اهرم‌های شیشه‌های برقی قرار گرفته‌اند. در پایین‌ترین قسمت کابین هم می‌توانید پدال‌های گاز و ترمز را ببینید که در یک طرح کاملا خلاقانه، علامت‌های مثبت و منفی بر روی آن‌ها نصب شده‌اند.

مشخصات فنی و قیمت وولینگ ایر برقی

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

ابتدا کار خود را با فاکتور وزن شروع می‌کنیم؛ یعنی جایی که یک هاچ بک برقی فوق العاده جمع و جور با 860 کیلو گرم وزن خالص (بدون احتساب سوخت)، در انتظار ما خواهد بود. در محور جلوی این خودرو، یک موتور الکتریکی 40 اسب بخاری را خواهیم داشت که به لطف پکیج باتری‌های احتمالا 36 کیلو وات ساعتی، می‌تواند با یک بار شارژ شدن، بیشتر از 300 کیلومتر را طی کند.

وولینگ ایر برقی - Wuling Air EV

همچنین نهایت سرعت وولینگ ایر برقی هم به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با توجه به فلسفه‌ی تولید آن، واقعا منطقی به نظر می‌رسد.