شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

تانک 300 فرانتیر؛ بهترین شاسی بلند چینی برای سفر به کوه و جنگل

تانک 300 فرانتیر، یک شاسی بلند آفرودی از کشور چین است که با کوله باری از تجهیزات طبیعت گردی و ظاهری جذاب، شما را شیفته می‌کند. پس این شما و این Tank 300 Frontier!

به نظر می‌رسد که ساخت نسخه‌های آفرودی بر اساس مدل‌های معمولی در میان خودروسازان چینی، در حال تبدیل شدن به یک سنت است. شرکت تانک هم که یکی از زیر مجموعه‌های ابر شرکت گریت وال موتورز یا همان GWM (Great Wall Motors) محسوب می‌شود، با یک شاسی بلند جمع و جور آفرودی، به تازگی به این مهمانی وارد شده است.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر - نسخه معمولی

تانک 300 City Edition

در ادامه به تمام زوایای فنی و ظاهری تانک 300 فرانتیر نگاهی خواهیم داشت و همچنین این نسخه را با دیگر اعضای خانواده‌ی Tank 300، مقایسه خواهیم کرد.

نگاهی به تانک 300 فرانتیر

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

نسخه‌ی معمولی این خودرو در سال گذشته، با نام تانک 300 شهری یا سیتی ادیشن به خیابان‌های چین قدم گذاشته بود. اما باور کنید که نسخه فرانتیر در برابر همزاد استاندارد خود، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از تغییرات ظاهری تا بهبودهای فنی و اضافه شدن تجهیزات آفرودی را می‌توانید در تانک 300 فرانتیر، انتظار داشته باشید.

طراحی ظاهری و تغییرات نسبت به مدل استاندارد

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

تانک 300 در نسخه‌ی شهری، تقریبا یک ظاهر دوستانه و مهربان را ارائه می‌داد؛ چیزی که اصلا با خودروهای آفرودی، هماهنگی ندارد. پس طراحان در مرحله‌ی اول، به سراغ جلو پنجره رفتند. در این قسمت می‌توانید یک جلو پنجره‌ی پلاستیکی کاملا جدید را ببینید که عاری از قطعات کرومی شده است. همچنین نشان تجاری «تانک» هم در این قسمت قرار گرفته‌ است تا احتمال صادرات تانک 300 فرانتیر را تقویت کند.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر - نسخه معمولی

تانک 300 City Edition

در ادامه به سپر فولادی جدید می‌سیم که به دو چراغ مه شکن با طرح جدید مجهز شده است و در میان آن‌ها می‌توانید حلقه‌ی یدک کش را داشته باشید. همچنین در زیر این سپر فولادی، یک نوار ضد الکتریسیته‌ی ساکن نصب شده است تا ایمنی کابین را افزایش دهد.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

سپس به قسمت کناری Tank 300 Frontier می‌رویم. اینجا جایی است که فلاپ جدید گلگیرها، عرض خودرو را بیشتر کرده است تا یک چهره‌ی مردانه را خلق کند. همچنین رکاب‌های پلاستیکی هم به این نسخه اضافه شده است تا در کنار اسنورکل سقفی و آینه‌های مشکی رنگ جدید، شاهکار آفرودی تانک را تکمیل کند.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

البته این تجهیزات را در گذشته، در تانک 300 رنجر هم دیده بودیم. به طور کلی می‌توان گفت که تانک 300 فرانتیر، معجونی از دیگر محصولات این شرکت است. زیرا سیستم تعلیق این نسخه، دقیقا همان سیستم تعلیقی است که آن را قبلا در تانک 300 Wind Forest Iron Cavalry Edition دیده بودیم. در این سیستم تعلیق می‌توانید بامپرهای جدید و افزایش ارتفاع (نسبت به نسخه شهری) را انتظار داشته باشید.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

تانک 300 Wind Forest Iron Cavalry Edition

در نمای عقب هم می‌توانید چراغ‌های جدید به همراه یک لاستیک زاپاس آفرودی را ببینید. این لاستیک‌های گل درشت که به رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده‌اند، به همراه طرح خشن و ترکیبی از رنگ نارنجی و مشکی، یکی از بهترین تغییرات تانک 300 فرانتیر نسبت به نسخه‌ی استاندارد محسوب می‌شوند.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

کار خود را با سقف این خودرو به پایان می‌رسانیم؛ یعنی جایی که می‌‌توانید یک باربند فولادی جدید را ببینید.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

تصاویر کابین تانک 300 فرانتیر

البته همه‌ی ما مشتاق دیدن اتاق این شاسی بلند چینی بودیم؛ چرا که معمولا اتاق خودروهای چینی در نسخه‌های آفرودی، به تجهیزات جدیدی مثل سیستم اینترکام، نمایشگر اختصاصی برای سیستم مسیریابی، دستگیره‌ی مجزا برای سرنشین جلو و این دسته از موارد مجهز هستند. اما تصویر بالا در حال حاضر، تنها چیزی است که از کابین این خودرو، به دست ما رسیده.

مشخصات فنی و قیمت تانک 300 فرانتیر

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

این شاسی بلند آفرودی قرار است تا ماه دیگر، مهمان جنگل و کوهستان‌های چین باشد. همچنین گفته می‌شود که تانک 300 فرانتیر با قیمت 270 هزار یوان یعنی تقریبا 40 هزار دلار، در وبسایت گریت وال لیست شده است.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

تصاویر رسمی و تریم‌های مختلف از تانک 300 فرانتیر که از سایت گریت وال موتورز به دست آمده است.

در پایان به کاپوت این شاسی بلند زیبای چینی سر می‌زنیم. در این قسمت می‌توانید یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی توربو شارژ 2 لیتری را پیدا کنید که با 227 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور، تجربه‌ی یک آفرود سبک و لذت بخش را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

همچنین این پیشرانه‌ با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته‌ دو کلاچه هماهنگ شده است.

شاسی بلند تانک 300 فرانتیر

همچنین سیستم محرک 4WD اصلاح شده هم به این نسخه آمده است تا در کنار قابلیت‌هایی مثل «چرخش تانکی»، خیال شما را از یک سفر جذاب در طبیعت، راحت کند.