هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن با قیمت 22 هزار دلار رسما معرفی شد + ویدیو

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن یک شاسی بلند جذاب آفرودی است که با 208 اسب بخار قدرت و قیمت 22 هزار دلار، توانایی خودروهای چینی در طبیعت را به رخ می‌کشد.

تقریبا اواسط سال قبل بود که با هاوال بیگ داگ آشنا شدیم. اما این شرکت چینی در ماه‌های قبل، از نسخه‌ی آفرودی این شاسی بلند خوش ساخت خبر می‌داد که با توجه به علاقه‌ی روزافزون جوانان چینی به طبیعت گردی، یک معامله‌ی دو سر برد محسوب می‌شد.

اکنون نسخه‌ی نهایی سگ شکارچی چینی‌ها اینجاست تا به دل کویر بزند اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با یک ویدیو کوتاه، به استقبال این شاسی بلند آفرودی چینی برویم. البته در حال حاضر، ویدیو این شاسی بلند آفرودی، به دست ما نرسیده است اما سعی کرده‌ایم تا با یک ویدیو کامل از هاوال ییگ داگ معمولی به همراه تصاویر کاملی از نسخه بیگ داگ ادیشن، این کاستی را جبران کنیم.

معرفی هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

سومین صحرای بزرگ چین یعنی صحرای کوبوقی در هفته گذشته، میزبان یکی از جدیدترین خودروهای شاسی بلند چینی بود که گرد و خاک زیادی را به راه انداخت. این  SUV در سه تریم مختلف به بازار خواهد آمد که در ادامه با تمامی آن‌ها آشنا خواهیم شد.

طراحی ظاهری، تفاوت‌ها نسبت به مدل استاندارد و تریم‌ها

نام این نسخه به معنای سگ شکارچیِ بزرگ است. این نام گذاری با توجه به فلسفه‌ی آفرودی بودنِ هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن، تقریبا منطقی به نظر می‌رسد اما زمانی که به سراغ نام گذاری تریم‌ها می‌رویم، همه چیز عوض می‌شود. طبق گفته‌ی شرکت هاوال، این نامگذاری‌ها شاید برای خریدارن خارجی، نامفهوم باشند اما هرکدام از آن‌ها در فرهنگ چینی، معنای خاصی دارند.

نام عجیب تریم‌های این شاسی بلند به ترتیب عبارت‌اند از:

  • اسب سگیِ شکارچی یا همان “Horse Dog” با قیمت 22280 دلار
  • سگ گله‌ی شکارچی یا “Pastoral Dog” با قیمت 24226 دلار
  • سگ وحشی شکارچی یا “Roaring Dog” با قیمت 25123 دلار

در ادامه به طور مفصل، تفاوت این تریم‌ها با یکدیگر را بررسی می‌کنیم اما در ابتدا اجازه دهید تا با طراحی ظاهری این شاسی بلند همراه شویم. تفاوت اصلی هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن به اضافه شدن قطعات آفرودی مربوط می‌شود. این تغییرات شامل رکاب‌ها و گلگیرهای پلاستیکی با اتصالات پیچی، جلوپنجره و سپر آفرودی، ریل‌های سقفی جدید، چراغ‌های LED خشن‌تر و رینگ‌های مقاوم‌تر می‌شوند.

این رینگ‌های 19 اینچی با طرح “Tomahawk” در کنار لاستیک‌های آفرودی، می‌توانند خیال شما را از قدم گذاشتن در هر مسیری راحت کنند.

در ادامه به ابعاد این شاسی بلند آفرودی می‌رسیم که شامل 4620 میلی متر طول، 1890 میلی متر عرض و 1780 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین فاصله محوری آن با عدد 2738 میلی متری برابر است که در کنار فاصله‌ی 200 میلی متریِ کف خودرو از سطح زمین، کابین بزرگ و سواری نرمی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

مشخصات پیشرانه و تغییرات فنی نسبت به مدل معمولی

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

کار خود را از زیر کاپوت شروع می‌کنیم. در تریم اول (Horse Dog) با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ طرف هستیم که به لطف بهبود‌ها، اکنون می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این عدد در هاوال بیگ داگ معمولی، با 160 اسب بخار برابر بود. متاسفانه این نسخه فقط با سیستم FWD یا همان دیفرانسیل جلو به بازار خواهد آمد.

در ادامه به تریم‌های دو و سوم (Pastoral Dog و Roaring Dog) می‌رسیم که با نیم لیتر افزایش حجم، میزبان یک 2.0T هستند. این پیشرانه با 208 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور، یاور همیشگی شما در سفرهای طبیعت گردی خواهد بود. تفاوت اصلی این تریم‌ها نسبت به همزاد 1.5 لیتری خود، به 4WD بودن مربوط می‌شود. اگر این موضوع در این نسخه‌ها هم رعایت نشده بود، شاید سرنوشت هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن، فقط به یک شاسی بلند زشت و بد ترکیب و منزوی ختم می‌شد.

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

همچنین دو برنامه‌ی رانندگی برای آفرود سبک و سنگین (با نام‌های Grass و Bump) هم در کنار 6 حالت رانندگی، برای هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن در دسترس خواهد بود. البته فرقی ندارد که شما کدام تریم را سفارش دهید؛ چرا که جعبه‌ دنده‌ی همه‌ی آن‌ها، میزبان یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته‌ی دو کلاچه است که با بهبودهای جدید می‌تواند مدیریت بهتری بر روی مصرف سوخت داشته باشد.

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

اما اگر به همین موارد قانع نیستید، هاوال خبرهای مهمی برای شما دارد. هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن به سیستم تشخیص چهره‌ی راننده، سیستم کنترل کشش آفرودی و برنامه‌ی مسیریابی اختصاصی مجهز شده است. همچنین در این نسخه می‌توانید دستیار HWA را داشته باشید که به نوعی، سطح بالاتری از سیستم کنترل باقی ماندن در بین خطوط است و همچنین می‌تواند سیستم نوربالای اتوماتیک را هم هدیه دهد.

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

اسکنر تشخیص چهره که روی ستون A کابین نصب شده است.

دستیار HWA در هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن، به 5 رادار موج میلی متری مجهز شده است و قادر است تا قابلیت‌های زیر را بدون خطا، در اختیار راننده قرار دهد:

  • کروز کنترل تطبیقی برای سرعت‌های 30 تا 130 کیلومتر بر ساعت
  • تشخیص فاصله‌ی ایمن با خودروهای سنگین در سرعت‌های 60 تا 140 کیلومتر بر ساعت
  • سیستم تعویض خط در سرعت‌های 40 تا 120 کیلومتر بر ساعت
  • کنترل هوشمند چراغ‌ها در سر پیچ و نور بالای اتوماتیک
  • سیستم پارک خودکار
  • ترمز خودکار اضطراری و دستیار جلوگیری از تصادف

در ادامه به قابلیت «استریلیزه کردن پلاسمایی» می‌رسیم. این قابلیت را می‌توان سطح جدیدی از تهویه‌ی هوای خودرو نامید که با حذف بوی بد، استریل کردن داشبورد و الکتریسیته ساکن، حس آرامش را به کابین خودرو بازمی‌گرداند. فراموش نکنید که این سیستم، معمولا در خودروهای مجلل دیده می‌شود اما خریداران هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن با قیمت 22 هزار، می‌توانند از آن لذت ببرند.

در نهایت به صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر می‌رسیم که این قسمت در هاوال بیگ داگ ادیشن، از دو نمایشگر زاویه‌دار تشکیل شده است. نمایشگر بالایی که از یک صفحه نمایش دیجیتال کاراکتری محسوب می‌شود، می‌تواند اطلاعاتی مثل وضعیت دنده، سوخت و مواردی از این دست را به نمایش بگذارد. به همین علت است که نمایشگر اصلی پشت آمپری، تقریبا خلوت‌تر شده است و تمرکز راننده را از بین نمی‌برد.

هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*