جک هانتر Green Demon Edition

جک هانتر Green Demon Edition؛ همان T9 اما آفرودی‌‌تر و با حس و حال مانستر! + ویدیو

جک هانتر Green Demon Edition، یک تریم اختصاصی از پیکاپ گردن کلفت Jac هانتر یا همان جک T9 است که با ظاهری سبز و تجهیزات آفرودی، به یک وانتِ سایز بزرگ دو کابین مخصوص طبیعت گردی تبدیل شده است.

محصولات چینی و به خصوص پیکاپ های چشم بادامی‌ها، روزبه‌روز به خودروهای آمریکایی شبیه‌تر می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که بازار خودرو چین، عطش زیادی برای محصولات آفرودی داشته باشد. در همین راستا شرکت جک تصمیم گرفته است تا این دو فاکتور را با هم ترکیب کند. در ادامه به جدیدترین دستپخت چینی‌ها برای طبیعت یعنی پیکاپ جک هانتر با تریم شیطان سبز می‌‌رویم اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با ویدیو معرفی رسمی این آفرودر چینی همراه باشیم تا جزئیات و بهبود های اعمال شده را بهتر ببینیم. همچنین باید بگوییم که این ویدیو، برای رویداد گردهمایی پیکاپ‌های آفرودی در کشور بولیوی است.

نگاهی به جک هانتر Green Demon Edition

جک هانتر Green Demon Edition

این خودرو بر اساس جک هانتر مدل 2022 یا همان T9 طراحی شده است؛ اما این بار با نمایشگاهی از وسایل طبیعت گردی! همچنین بد نیست بدانید که هانتر در بعضی از بازارها، با نام «باب کت» هم شناخته می‌شود. در حالت کلی می‌توان هانتر را همان پیکاپ T9 یا KMC T9 بدانیم که با نام جدید معرفی شده. اما بیایید و به تغییرات این نسخه نسبت به مدل فابریک نگاهی داشته باشیم.

کار خود را از قسمت جلویی شروع می‌کنیم؛ یعنی جایی که یک جلوپنجره کاملا جدید و بزرگ‌، جایگزین جلو پنجره کرومی شده است تا علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیرات و جایگزینی، هوای بیشتری هم به پیشرانه هدیه دهد. در ادامه به وینچ 4.5 تنی می‌رسیم که بر روی سپر فولادی آفرودی خودنمایی می‌کند.

جک هانتر Green Demon Edition

همچنین علامت تجاری جک هم به رنگ سبز درآمده تا در همان نگاه اول، حس متفاوت بودن را القا کند. اما کمی که دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، این رنگ سبز را در قسمت‌های دیگری مثل قاب مه شکن‌ها، حلقه بیرونی رینگ، ریل‌های سقفی، دستگیره‌های درب، مال بند سپر عقب، جک صحرایی، هارد کیس مسافرتی، و قاب هواکش گلگیر هم دوباره می‌بینیم.

جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

جک هانتر معمولی یا همان T9 فابریک

اما این تمام ماجرا نیست! چرا که تغییرات جک هانتر با تریم شیطان سبز فقط به اضافه شدن رنگ سبز محدود نمی‌شوند. اگر به سراغ هانتر یا همان T9 معمولی برویم، فاصله کف خودرو از سطح زمین برابر با 230 میلی متر خواهد بود. این فاکتور در جک هانتر Green Demon Edition، به لطف کیت ارتفاع “Black Mamba” و با یک افزایش 50.8 میلی متری، تقریبا به 281 میلی متر رسیده است که باعث می‌شود ضربه‌های وارد شده به کابین را کمتر حس کنید. همچنین این کیت از نوع قابل تنظیم بوده و خریداران می‌توانند آن را در 9 حالت مختلف تنظیم کنند.

جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

به علاوه سیستم تعلیق این پیکاپ آفرودی به میله ضد غلتش تایلندی یا همان “anti roll bar” مجهز شده است که در کنار میله‌های فولادی قوی در قسمت بار، خیال شما را از هر حادثه‌ای راحت می‌کند. به علاوه اسنوکل موتور هم در کنار کیت افزایش ارتفاع، به شما اجازه می‌دهد که بدون هیچ استرسی، به دل رودخانه‌ها بزنید.

جک هانتر Green Demon Edition

در قسمت عقبی هم خبرهای خوبی وجود دارد. قسمت بار پیکاپ به لطف کیت آفرودی MK، به یک انبار منظم تبدیل شده است.  همچنین مال بند سبز رنگ هم جزوی از این کیت می‌باشد. بر روی این قسمت هم می‌توانید دو گالن سوخت هارد کیس 30 لیتری را داشته باشید که با یک حساب ساده می‌توان گفت که این گالن‌ها، تقریبا شعاع حرکتی جک هانتر Green Demon Edition را 400 کیلومتر افزایش می‌دهند.

مشخصات فنی و قیمت جک هانتر با تریم شیطان سبز

جک هانتر Green Demon Edition

بد نیست برای این قسمت، ابتدا به سراغ نسخه قبلی این پیکاپ برویم. جک T8 در بازار خودرو ایران با پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ وارده شده است اما به نظر می‌رسد که جک هانتر Green Demon Edition تقریبا یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. این پیکاپ آفرودی (T9) در دو نسخه و با پیشرانه‌های دیزل توربو شارژ 2 و 2.4 لیتری معرفی شده است. در نسخه توربو دیزل 2 لیتری می‌توانید 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را داشته باشید که نسبت به T8 وارداتی، قدرت کمتر اما گشتاور بیشتری خواهد داشت.

کابین جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

فرق اصلی T8 و T9 در توربو دیزل 2.4 رخ می‌دهد. یعنی جایی که 211 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور منتظر ما هستند. در ادامه باید بگوییم که هر دو نسخه به یک گیربکس دستی 6 سرعته مجهز شده‌اند که به همراه قابلیت 4WD می‌تواند تقریبا شما را راضی کند. اما نبود گیربکس اتوماتیک، واقعا در چشم است و می‌تواند آزار دهنده باشد. پس می‌توان گفت که این مدل نسبت به T9 معمولی، هیچ برتری خاصی در قسمت پیشرانه ندارد.

جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

جک هانتر معمولی یا همان T9 فابریک

در پایان به فاکتور قیمت می‌رسیم. شرکت جک، پیکاپ جک هانتر Green Demon Edition را با برچسب قیمت بین 164 تا 192 هزار یوان یعنی تقریبا 24.5 تا 28.7 هزار دلار معرفی کرده است که این اعداد اصلا با عقل جور درنمی‌آیند!

کابین هانتر T9 نسخه Green Demon Edition و ابعاد

جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

کابین جک هانتر معمولی یا همان T9 فابریک

هرچند که هیچ عکسی از  داخل این پیکاپ منتشر نشده است اما احتمال می‌دهیم که اتاق این نسخه، تغییرات زیادی را تجربه نکرده باشد. پس بیایید و به سراغ کابین نسخه معمولی T9 برویم. در داخل اتاق این پیکاپ آفرودی با دو نمایشگر کاملا جدا از هم (یکی در وسط داشبورد و دیگری در پشت آمپر) طرف هستیم که نمای تقریبا مدرنی را خلق کرده‌اند.

کابین جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

دکمه‌های گرم کن صندلی و برخی قابلیت‌های دیگر هم به همراه سلکتور دنده‌ی کمکی و دسته دنده در کنسول وسطی‌ با تریم پیانویی، جا خوش کرده‌اند. در مجموع می‌توان گفت که این کابین، در دسته‌ی اتاق‌های نیمه لوکس طبقه بندی می‌شود که با ترکیبی از تزئینات چوبی مصنوعی، چرم و پارچه، حس خوبی را القا می‌کند.

کابین جک هانتر Green - نسخه معمولی Demon Edition

در پایان به سراغ ابعاد T9 نسخه Green Demon Edition که به نظر می‌رسد به جز فاکتور «ارتفاع کف خودرو از سطح زمین»، در بقیه‌ فاکتورها با T9 معمولی یکی باشد. بنابراین ابعاد این پیکاپ شامل 5620 میلی متر طول، 1965 میلی متر عرض و 1920 میلی متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری 3400 میلی متری، خیال شما را وجودِ فضای کافی در ردیف دوم راحت می‌کند.

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ آیا پیکاپ‌های چینی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای سفرهای آفرودی باشند یا ترجیح می‌دهید تا برای این کار به سراغ ژاپنی‌های 10 سال قبل بروید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*