سرعت گوشی شیائومی

با این ترفندها سرعت گوشی های ارزان قیمت شیائومی را بالا ببرید

در اینجا به معرفی چند ترفند ساده می پردازیم که می‌توانید به کمک آن‌ها سرعت گوشی ارزان قیمت شیائومی خود را تا حدی ارتقا دهید. اگر از گوشی های ارزان قیمت و ضعیف این کمپانی استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بازار گوشی‌های اقتصادی طی سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده و کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ نیز توجه ویژه‌ای به این قبیل تلفن‌های همراه نشان داده‌اند؛ گوشی‌هایی ارزان قیمت که برای پاسخگویی به نیازهای روزمره کاربران در شبکه‌های اجتماعی و دنیای اینترنت تولید و عرضه می‌شوند. البته به دلیل مشخصات فنی نسبتا ضعیف این محصولات، روبرو شدن با سرعت پایین، هنگ و یا قفل کردن دستگاه از جمله مشکلات قابل انتظار آن‌ها به شمار می‌رود. به عنوان مثال، کم‌حجم‌ترین اپلیکیشن‌ها نیز ممکن است در این گوشی‌ها به سختی اجرا شوند یا صفحات مرورگر اینترنت به زمان زیادی برای فنی نسبتا ضعیف این محصولات، روبرو شدن با سرعت پایین، هنگ و یا قفل کردن دستگاه از جمله مشکلات قابل انتظار آن‌ها به شمار می‌رود. به عنوان مثال، کم‌حجم‌ترین اپلیکیشن‌ها نیز ممکن است در این محصولات به سختی اجرا شوند یا صفحات مرورگر اینترنت به زمان زیادی برای بارگذاری سایت‌ها نیاز داشته باشند.

البته اگر گوشی های ارزان قیمت شیائومی را در اختیار داشته باشید، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها سرعت دستگاه را افزایش داد. بسیاری از محصولات شیائومی در حقیقت گوشی های ارزان قیمت هستند و سخت افزار ضعیفی دارند. این امر باعث می‌شود که این دستگاه‌ها در اجرای برخی فرآیندهای روزانه نیز با مشکل روبرو باشند. به همین جهت در این متن در گجت نیوز به معرفی ترفندهایی می‌پردازیم که می‌توان به کمک آن‌ها سرعت گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت این برند را افزایش داد.

ترفندهای افزایش سرعت گوشی های ارزان قیمت شیائومی

قابلیت افزایش رم را فعال کنید

ارتقا سرعت گوشی شیائومی

شیائومی قابلیتی را به رابط کاربری MIUI خود اضافه کرده است که به کمک آن می‌توان سرعت گوشی‌های این کمپانی را تا حدی افزایش داد. این قابلیت با نام «قابلیت افزایش رم» نام دارد و از سال گذشته پای ثابت گوشی‌های هوشمند شیائومی بوده است. این قابلیت بخشی از حافظه داخلی گوشی را خالی کرده و با ایجاد فضای حافظه SWAP امکان افزایش رم گوشی را فراهم می‌کند. با فعال کردن قابلیت افزایش رم می‌توانید سرعت دستگاه‌های مجهز به رابط کاربری MIUI را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. البته عملکرد این حافظه مجازی به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های رم فیزیکی نیست. با این وجود قطعا بخشی از مشکل کمبود سرعت دستگاه را رفع خواهد کرد.

قابلیت پاک کردن خودکار کش را فعال کنید

سرعت گوشی شیائومی

خالی کردن کش چه در گوشی، چه در تبلت و چه در کامپیوتر و لپ تاپ منجر به افزایش سرعت قابل توجهی خواهد شد. در صورتی که کش دستگاه پر باشد مشکلاتی از قبیل افت سرعت یا لگ، بیش از پیش خود را نشان خواهند داد. نرخ پر شدن کش دستگاه هم به نوع استفاده شما از دستگاه و اپلیکیشن‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهید بستگی خواهد داشت. با استفاده از قابلیت پاک کردن خودکار کش امکان خالی کردن سریع این حافظه به صورت خودکار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به این ترتیب نیازی به پاک کردن دستی کش از طریق مد ریکاوری نخواهد بود.

قابلیت پاک کردن خودکار کش در MIUI همواره این حافظه را خالی نگه داشته و با هر بار قفل کردن صفحه نمایش، آن را کاملا خالی می‌کند. همچنین می‌توانید با تعیین کردن فواصل زمانی معین برای خالی کردن کش، این کار را به صورت دستی نیز انجام دهید. بنابراین در صورتی که سخت افزار ضعیف و حافظه کمی دارید، می‌توانید روی این قابلیت برای افزایش جزیی سرعت سیستم حساب کنید.

تبلیغات اپلیکیشن‌های سیستمی را مسدود کنید

یکی دیگر از راه‌های ارتقای سرعت گوشی های ضعیف‌تر شیائومی مسدود کردن تبلیغات اپلیکیشن‌های سیستمی رابط کاربری MIUI است. اگر کاربر گوشی‌های شیائومی باشید، حتما متوجه شده‌اید که با اجرای اپلیکیشن‌های سیستمی این رابط کاربری، تبلیغاتی به طور خودکار برایتان نمایش داده می‌شود. این تبلیغات در صورتی که حافظه و سیستم سخت افزاری ضعیف‌تری داشته باشید می‌تواند منجر به افت سرعت دستگاه شود و با استفاده از منابع حافظه سیستم، سرعت اجرای برخی برنامه‌ها را کاهش دهد. شیائومی البته امکان مسدودسازی این تبلیغات را فراهم کرده است.

مدیریت حافظه در MIUI

به این ترتیب می‌توانید تبلیغاتی که به آن‌ها علاقه ندارید را مسدود کنید. برای این کار نیاز دارید که یک DNS شخصی تعریف کنید. با انجام مراحل نشان داده شده در بالا، عبارت dns.adguard.com را در کادر DNS شخصی وارد کنید. پس از انجام این کار، بخشی از منابع سخت افزاری حافظه خالی شده و سرعت رابط کاربری تا حدودی افزایش می‌یابد.

انیمیشن‌های سیستم را غیرفعال کنید

قابلیت غیرفعال کردن انیمیشن‌های رابط کاربری برای بسیاری گوشی‌ها در دسترس است. با این حال این قابلیت برای دستگاه‌های ضعیف‌تر اهمیت بیشتری می‌یابد؛ چرا که غیرفعال کردن آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی باعث ارتقای سرعت سیستم عامل و روان‌تر شدن رابط کاربری شود. برای این کار لازم است که تراز انیمیشن‌های رابط کاربری را بین 0 تا 0.5 نگه دارید. به این ترتیب، سرعت نمایش انیمیشن‌ها افزایش یافته و رابط کاربری MIUI سریع‌تر از قبل خواهد شد.

مراحل انجام این کار در تصاویر زیر نمایش داده شده است.

مدیریت حافظه در MIUI

حافظه داخلی را از فایل‌های زائد خالی نگه دارید

طبیعتا انباشته شدن فایل‌های زائد بر روی حافظه هر دستگاهی باعث کندتر شدن آن می‌شود. این مشکل در دستگاه‌های ضعیف‌تر بیشتر مشهود است و تاثیر بیشتری بر روی کاربری آن‌ها خواهد داشت. به همین جهت رابط کاربری MIUI امکان حذف فایل‌های بیش از حد بزرگ و یا کمتر استفاده شده را به کاربران دستگاه‌های شیائومی می‌دهد.

سرعت گوشی Xiaomi

زمانی که حافظه داخلی پر باشد، سطح کلی سرعت دستگاه کاهش می‌یابد و لگ‌های گاه و بیگاه در کنار هنگ کردن از جمله شایع‌ترین مواردی هستند که قابل مشاهده خواهند بود. به همین جهت همواره سعی کنید حافظه داخلی دستگاه را تا جای ممکن خالی نگه دارید و از انباشتن فایل‌های غیرضروری و یا بیش از حد بزرگ بر روی آن خودداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*