مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲؛ از قیمت تا مشخصات فنی و تاریخ عرضه

به بهانه رونمایی از مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ ، در این مقاله به بررسی تغییرات، تراشه M2، قیمت و تاریخ عرضه MacBook Pro 2022 می‌پردازیم.

اپل در طول برگزاری کنفرانس WWDC22 از چیپست جدید M2 به همراه دو لپ تاپ که از آن قدرت می‌گیرند، رونمایی کرد. اولی یک مک بوک ایر با بدنه و رنگ‌بندی جدید و همچنین یک نمایشگر قد بلندتر است. دومی هم مک بوک پرو جدید است که نسبت به مدل ایر، تغییرات کمتری نسبت به نسل قبلی خودش دارد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

برخلاف مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ اپل تغییر ظاهری زیادی نسبت به نسل گذشته خودش نداشته است. این لپ تاپ از همان طراحی مشابه مدل ۲۰۲۱ برخوردار است، ولی در زیر قاب آن از چیپست قدرتمندتر M2 استفاده شده که می‌تواند توان فنی این لپ تاپ را ارتقا دهد. اگر شما هم به این لپ تاپ جدید علاقه پیدا کرده‌اید، جای درستی را انتخاب کردید. ما در اینجا به بررسی هرآنچه که باید در مورد این لپ تاپ مدرن بدانید خواهیم پرداخت.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

جدول مشخصات فنی

سیستم عاملمک او اس Monterey
پردازندهApple M2
۸ هسته‌ای (۴ هسته پرقدرت/ ۴ هسته کارآمد)
گرافیک۱۰ هسته‌ای
رم۸/۱۶/۲۴ گیگ
پهنای باند حافظه تا ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه
نمایشگر۱۳.۳ اینچ Liquid Retina IPS / رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل / روشنایی ۵۰۰ نیت / فضای رنگ P3 Wide / فناوری True Tone
صدااسپیکرهای استریو / پشتیبانی از Spatial Sound با فناوری Dolby Atmos / میکروفون با آرایه سه‌گانه
دوربیندوربین 720p FaceTime HD با پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته
احراز هویت بیومتریکتاچ آیدی داخل کلید پاور
باتری۵۸.۲ وات ساعت / شارژر ۶۷ وات داخل جعبه دستگاه
پورت‌ها۲ پورت تاندربولت ۴ (USB-C) / جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اتصالاتوای فای ۶ / بلوتوث ۵
رنگ‌بندینقره‌ای / خاکستری
ابعاد۳۰۴.۱ در ۲۱۲.۴ در ۱۵.۶ میلی‌متر
وزن۱.۴ کیلوگرم
شروع قیمت۱،۲۹۹ دلار

تاریخ عرضه

اپل در کنفرانس WWDC22 از مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد. در حالی که این نسخه تغییرات زیادی نکرده، اما بسیاری از کاربران منتظر عرضه آن در بازار هستند. اپل می‌گوید این لپ تاپ در ماه جولای (تیر-مرداد) به همراه مک بوک ایر ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

قیمت

قیمت مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ دقیقاً مشابه نسل گذشته خودش است. این لپ تاپ با قیمت پایه ۱،۲۹۹ دلاری عرضه می‌شود که کاربران می‌توانند با این قیمت پردازنده Apple M2، پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را در اختیار داشته باشند.

البته به خاطر داشته باشید که این نسخه پایه لپ تاپ جدید اپل است. بنابراین اگر به نسخه قدرتمندتری احتیاج داشته باشید، قیمت آن می‌تواند تا ۲،۴۹۹ دلار هم بالا برود.

چه چیزی جدید است؟

اگر می‌پرسید مک بوک پرو 2022 ارزش ارتقا دارد یا خیر، پاسخ آن کاملاً به نیازهای شما بستگی دارد. اپل به جز پردازنده M2، هیچ چیزی را در این لپ تاپ تغییر نداده و همه چیز یکسان است.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

در مورد پردازنده M2 چه می‌دانیم؟

بزرگ‌ترین تفاوت مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با نسل گذشته آن، حضور چیپست Apple M2، جدیدترین تراشه اپل در زیر قاب این لپ تاپ است که از معماری Arm استفاده می‌کند. پردازنده جدید اپل پیشرفت‌هایی نسبت به مدل M1 داشته که شامل ۲۰ میلیارد ترانزیستور (افزایش ۲۵ درصدی) و بهبود ۱۸ درصدی عملکرد پردازنده می‌شود. شما در این مدل تا ۲۴ گیگابایت حافظه رم و پهنای باند ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای را دریافت خواهید کرد؛ بنابراین این لپ تاپ می‌تواند وظایف بیشتری که به حافظه فشرده‌تر نیاز دارند را انجام داده و سریع‌تر بارگیری کند. در این دو زمینه، M2 بهبود ۵۰ درصدی نسبت به M1 داشته است.

پردازشگر گرافیکی این نسخه نیز پیشرفت چشمگیری داشته و حالا به جای ۸ هسته‌، از ۱۰ هسته بهره می‌برد. اپل می‌گوید این پردازشگر در سرعت حداکثری ۳۵ درصد بهتر است و در ۲۵ درصد در سرعت متوسط عملکرد بهتری دارد. در بحث گیمینگ هم اپل مدعی بهبود عملکرد ۳۹ درصدی این پردازنده نسبت به مدل M1 شده است.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲

اما این تمام پیشرفت M2 نیست. موتور عصبی آن هنوز ۱۶ هسته‌ای است، اما قادر به پرداخت به ۱۵.۶ تریلیون عملیات در هر ثانیه است که خبر از افزایش ۴۰ درصدی نسبت به نسل قبلی می‌دهد. این خبر خوبی برای فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی است. علاوه بر این، تراشه جدید اپل یک پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته را هم دریافت کرده که به دوربین 720p FaceTime HD مک بوک کمک می‌کند تصاویر بهتری را ثبت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*