پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV

فورد F150 Lightning Pro SSV، کلانتر جدید شهرهای آمریکا + ویدیو

فورد F150 Lightning Pro SSV با 550 جدیدترین پیکاپ برقی در ناوگان پلیس آمریکا خواهد بود. در ادامه به تغییرات و امکانات اضافه شده به این خودرو الکتریکی نگاهی خواهیم داشت.

خودرو آمریکایی، جاده آمریکایی و پلیس آمریکایی! تقریبا اکثر ما با ماشین پلیس‌های گردن کلفت ایالات متحده آشنا هستیم. از پیرمردهای بازنشسته‌ای مثل فورد کراون ویکتوریا تا چلنجرهایی 8 سیلندری که کابوس شب‌های مجرمان نیویورک هستند، همه و همه باعث می‌شوند تا به یک جمله برسیم: ناوگان پلیس آمریکا واقعا در لیگ دیگری قرار دارد! اما امروز به سراغ یکی از بی‌صدا‌ترین و در عین حال قوی‌ترین‌ پیکاپ‌های آمریکایی می‌رویم که همین چند روز پیش، لباس وظیفه را پوشیده است و به زودی به خیابان‌ها می‌آید. اما پیش از اینکه به سراغ ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این ماشین پلیس جدید آمریکایی برویم، با گجت نیوز همراه باشید تا در یک تور ویدیویی، اولین نسخه‌ی آن را با رنگ زیبای مشکی و سفید که مخصوص ناوگان پلیس USA است را زیر نظر بگیریم.

نگاهی به فورد F150 Lightning Pro SSV پلیس آمریکا

پیکاپ F150 Lightning یکی از محصولاتی محسوب می‌شود که بدون شک باعث افتخار و سربلندی فورد است. امکاناتی مثل سیستم “bi Charging” یا همان «شارژ شدن دو طرفه» که این پیکاپ را به یک پاور بانک متحرک 9.6 کیلو واتی تبدیل می‌کند تا وجود درگاه‌های برقی 220 ولت AC با جریان‌های 10 و 16 آمپر در صندوق عقب، سیستم دستیار رانندگی بلو کروز (Blue Cruise) و قابلیت نیرو رسانی به خانه شما در زمان طوفان‌ها و نبود برق، همه و همه باعث می‌شوند تا باور کنیم که واقعا با یک وانت دو کابین معمولی طرف نخواهیم بود. حالا این پیکاپ الکتریکی قصد دارد تا توانایی خود را با خدمت در لباس پلیس هم به دیگران ثابت کند.

پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV

در نسخه استاندارد این پیکاپ برقی، با باتری‌هایی رو به رو هستیم که برای یک مسافرت 370 کیلومتری آماده شده‌اند و موتورهای الکتریکی که در محورهای عقب و جلویی قرار دارند، به صورت مجموع می‌توانند 452 اسب بخار قدرت را در حالت AWD تحویل سرنشینان دهند. به لطف این اعداد و همچنین تکنولوژی فوق العاده پیشرفته‌ای که هرزگردی را به صفر می‌رساند و بیشترین گشتاور را در همان دورهای اولیه تولید می‌کند، اکنون فورد F150 Lightning Pro SSV در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما به نظر می‌رسد که پلیس‌های آمریکایی به این آسانی‌ها راضی نمی‌شوند به همین خاطر، نسخه‌ی 580 اسب بخاریِ فورد F150 Lightning Pro SSV با شتاب زیر 4 ثانیه هم به ناوگان پلیس آمریکا رفته تا فکر فرار کردن، به سر هیچ مجرمی نزند.

پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV

از اعداد مربوط به قدرت و شتاب عبور می‌کنیم تا به بهبودهای فنی برسیم. از آن جایی که حمل اسلحه در آمریکا آزاد است، پس بدون شک باید ماشین پلیس‌های ضد گلوله را هم داشته باشیم. البته فقط درب‌های ردیف جلو به یک صفحه فولادی اضافی مجهز شده‌اند تا در عملیات‌ها، به نوعی نقش سپر را ایفا کنند. همچنین ارگونومی داشبورد هم کمی تغییر کرده است و اکنون تجهیزاتی مثل کامپیوتر مجهز به دیتابیس پلیس، سیستم مخابراتی و صوتی AP و جایگاه همیشگی شاتگان‌های معروف پلیس آمریکا به آن اضافه شده.

پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV

به علاوه از آن جایی که 65 درصد از بازار ماشین پلیس‌های آمریکا به محصولات فورد تعلق دارد، این شرکت کمی پارتی بازی کرده است و اکنون سیستم هوشمند خودروهای خود را در پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV، با سیستم GPS اداره‌های پلیس هماهنگ‌تر شده.

پیکاپ فورد F150 Lightning Pro SSV

صندلی‌های پارچه‌ای نسخه، از یک پارچه مقاوم‌تر و راحت‌تر ساخته شده‌اند و ارتفاع صندلی‌ هم نسبت به نسخه استاندارد، کمی پایین‌تر آمده است تا ورود و خروج افسران پلیس را سریع‌تر کند. باقی تجهیزات کابین مانند صفحه نمایش دیجیتال 12 اینچی مولتی مدیا و کلاستر فرمان، کنسول وسط و آرایش کلی داشبورد، دقیقا در همان حالت نسخه‌ی استاندارد قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*