پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 برق خانه شما را برای ۱۰ روز تأمین می‌کند

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 آشنا کنیم. قابلیتی که می‌تواند این خودرو را به یک نیروگاه محرک تبدیل کند

بر اساس گزارش‌های سازمان انرژی آمریکا، مردم این کشور در سال 2020 رکورد مصرف انرژی را شکستند. بدون شک قطعی برق نه تنها آزار دهنده است، بلکه می‌تواند بسیار خطرناک هم باشد. این مورد در زمان طوفان‌ها و دیگر حوادث طبیعی، اثر خود را بیشتر نشان می‌دهد. اخیرا فورد در همکاری جدیدی با شرکت Blue Oval، یکی از زیباترین خودروهای برقی را تولید کرده. اما این دو شرکت قصد دارند نیاز مردم به سوخت فسیلی را به طور کامل از بین ببرند.

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 - پروژه blue oval

مت استور (مت استوور)، رئیس دپارتمان انرژی فورد می‌گوید:

این پنل‌های خورشیدی می‌توانند وظیفه‌ی شارژ پیکاپ فورد را داشته باشند. در مقابل، فورد F150 Lightning 2022 در زمان نیاز به شبکه‌ی برق خانه وارد می‌شود و چراغ‌های خانه را روشن می‌کند.

از پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 چه باید بدانید؟

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

پنل‌های خورشیدی پروژه‌ی Blue Oval، در کنار پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 می‌تواند به یک نیروگاه خانگی بدون دود و صدا تبدیل شوند. شرکت Sunrun، وظیفه‌ی تولید این پنل‌های خورشیدی را بر عهده دارد. همچنین در طراحی سیستم برق پیکاپ فورد F150 Lightning 2022 نقش زیادی داشته. این پیکاپ علاوه بر شارژر سریع 80 آمپر در کنار شارژر خانگی خود، می‌تواند وظایف دیگری هم داشته باشد. همچنین شرکت Sunrun به برخی از مشتریان خود در مناطقی خاص پیشنهاد داده که پیکاپ خود را با پنل‌های خورشیدی این شرکت ترکیب کنند. این پیشنهاد به صورت آپشن بر روی خودرو آن‌ها نصب خواهد شد.

آمریکایی‌ها روزانه بیش از 30 کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند. بنابراین ایده‌ی تبدیل یک خودرو الکتریکی به نیروگاه متحرک زیاد بد نیست. آن‌ هم برای زمان‌های قطعی شبکه سراسری برق. فورد در این باره می‌گوید:

پیکاپ فورد  F150 Lightning 2022 در نسخه‌ای که بزرگ‌ترین باتری را دارد می‌تواند برق یک خانه را به مدت 3 روز، به طور کامل تامین کند. اگر مشتریان از پنل‌های خورشیدی شرکت Sunrun استفاده کنند یا به جیره بندی برق بپردازند، این زمان تا 10 روز هم می‌تواند افزایش پیدا کند.

مری پاول (Mary Powell)، مدیر عامل شرکت Sunrun در این باره می‌گوید:

ما دیگر به سوخت‌های فسیلی نیازی نخواهیم داشت. با اتصال خودروهای برقی به شبکه‌ی انرژی خورشیدی، یک گام دیگر به کاهش کربن تولید شده نزدیک خواهیم شد.

بررسی عملکرد سیستم منبع تغذیه سوئیچینگ Ford F150 Lightning 2022

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این پیکاپ شبیه یک منبع تغذیه سوئیچینگ است. سیستم برق اضطراری این پیکاپ، در زمان اتصال به شارژر خانگی می‌تواند قطعی برق را تشخیص دهد و وارد شبکه‌ی برق خانه شود. هر زمانی که این مورد رفع شود، پیکاپ  فورد F150 Lightning 2022 دوباره به حالت شارژ باز می‌گردد.

این پیکاپ با باتری‌های مختلفی معرفی شده. در بزرگ‌ترین باتری، شاهد ظرفیت 131 کیلو وات ساعت هستیم. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید باید بدانید که باتری خودروهای الکتریکی معمولا ظرفیتی در حدود 60 تا 90 کیلو وات ساعت دارند.

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

مشتریان فورد برای داشتن این قابلیت، باید شارژر سریع (Pro) فورد با سیستم سوئیچینگ مخصوص فورد را خریداری کنند. البته مشتریانی که پیکاپ خود را با باتری‌های 131 کیلو وات ساعتی سفارش داده‌اند، هر دو وسیله‌ی گفته‌ شده را به صورت استاندارد دریافت خواهند کرد.

مزایای تبدیل پیکاپ برقی جدید فورد به نیروگاه برق

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

این قابلیت واقعا می‌تواند بسیار فراتر از یک منبع تغذیه‌ سوئیچینگ ساده باشد. سیستم تولید انرژی آمریکا، از شبکه و شرکت‌های خصوصی بسیار زیادی تشکیل شده. افراد زیادی با تبدیل کردن مزرعه یا خانه‌ی خود به یک نیروگاه برق خورشیدی، از طریق فروش برق تولیدی خود به دولت، درآمد کسب می‌کنند. این موضوع برای خریداران F150 Lightning 2022 می‌تواند یک فرصت جدید باشد. آن‌ها می‌توانند در زمان اوج بار شبکه، برق تولیدی خود را به دولت بفروشند و در ساعت‌های کاهش مصرف برق، پیکاپ خود را شارژ کنند.

پیکاپ فورد F150 Lightning 2022

البته این موضوع را باید با توجه به عمر باتری‌های این پیکاپ و توان پنل‌های خورشیدی Sunrun بررسی کرد ولی این طرح حتی روی کاغذ هم جذاب است. فورد از طراحان شبکه برق خانگی خواسته تا طرح‌های خود را برای بهبود این قابلیت ارائه دهند. شما هم اگر از مهندسین برق خلاق هستید، می‌توانید از طریق ایمیل شرکت فورد، با آن‌ها در ارتباط باشید.

اولین سری پیکاپ F150 Lightning 2022، در بهار امسال به مشتریان عرضه خواهد شد. همچنین تقاضا برای این خودرو به قدری زیاد بوده که شرکت فورد برای تولید آن، به مشکل برخورده. در ادامه می‌توانید ویدئو مفیدی از نحوه عملکرد قابلیت تبدیل شدن F150 Lightning 2022 به نیروگاه برق خانگی را مشاهده کنید.

گالری تصاویر