بد ترکیب ترین خودروها

بد ترکیب ترین خودروهایی که بعد از سال 2000 روانه بازار شدند

با بد ترکیب ترین خودروهایی که بعد از سال 2000 روانه بازار شدند آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی از برندهای معروفی چون سوبارو، کیا، هوندا و جیپ به چشم می‌خورد.

خودروسازان از اواخر دهه 90 میلادی روند مدرن کردن محصولات خود را آغاز کردند و به واسطه این فرایند از دهه 2000 میلادی شاهد تحولی بزرگ در طراحی خودروها بودیم؛ در واقع خودروسازان توانستند در آن زمان شاهکارهای تکرارنشدنی را خلق کنند، اما در دهه 2000 خودروهایی با طراحی عجیب و زشت نیز روانه بازار شدند که در این مقاله قصد داریم شما را با لیستی از بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000 آشنا کنیم.

بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000

سوبارو ترایبکا سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴

بد ترکیب ترین

سوبارو برای این محصول خود نام محله‌ای از نیویورک یعنی ترایبکا را در نظر گرفت؛ خودرویی که با جلوپنجره بسیار زشت خود انتقادات زیادی را به همراه داشت. البته سوبارو مجبور شد برای پاسخ به انتقادات فیس لیفتی از آن را عرضه کند، اما حتی فیس لیفت نیز نتوانست ظاهر بد آن را سروسامان دهد؛ چرا که این خودرو در طول سال‌های تولید فروش کمتری از 77 هزار دستگاه را تجربه کرد و به یکی از کم‌فروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا تبدیل شد.

بیوک راندیوو سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷

بد ترکیب ترین

بیوک راندیوو با وجود این که دارای ظاهری وحشتناک بود و در لیست بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000 جای گرفته است، اما برای جنرال موتورز آمار فروش فراتر از انتظار را به همراه داشت. در واقع قیمت‌گذاری مناسب این خودرو نسبت به لکسوس RX و آکورا MDX باعث شد تا در قالب یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر نگاه مشتریان را جلب کند. این خودرو که از پلتفرمی مشابه با آزتک بهره می‌برد، طراحی ظاهری به ویژه نمای عقب آن بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

کیا اوپیروس سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰

بد ترکیب ترین

شرکت کیا سدان اوپیروس را با نام آمانتی به بازار آمریکا عرضه کرد. همچنین این سدان پرچمدار به عنوان اولین محصول لوکس کیا محسوب می‌شود. طراحان کیا در طراحی اوپیروس از سدان‌های لوکس معروف بازار الهام گرفته بودند، اما نتیجه کار بسیار ضعیف بود. در واقع نمای جلو آن یک کپی بد از مرسدس بنز E کلاس بود و در نمای عقب نیز طراحان بخش خط سقف و پنجره‌های جانبی را از لینکلن تاون کار کپی کرده بودند.

دوج نیترو سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲

بد ترکیب ترین

طراحان گروه کرایسلر در دهه 2000 بسیار ضعیف عمل کرده بودند؛ چرا که در این دهه کرایسلر محصولات بسیار بدی را از لحاظ ظاهری به تولید رسانده بود. در همین راستا محصولات این شرکت در آن زمان یعنی دوج کالیبر، کرایسلر PT کروزر و جیپ کامپس بسیار ضعیف ظاهر شدند. حتی پس از عرضه چنین محصولاتی باز هم طراحان کرایسلر یک خودرو زشت دیگر یعنی دوج نیرو را در سال 2007 روانه بازار کردند که با انتقادات زیادی همراه شد و در لیست بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000 جای گرفته است. این خودرو روی پلتفرم جیپ لیبرتی توسعه پیدا کرده بود و در سال 2011 تولید آن به دلیل آمار فروش پایین متوقف شد.

ساترن آیون سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷

بد ترکیب ترین

جنرال موتورز برند ساترن را برای رقابت با خودروسازان ژاپنی ایجاد کرده بود، اما این برند در دهه 2000 با عرضه بد ترکیب ترین خودروها مورد انتقاد قرار گرفت؛ به گونه‌ای که تولید سدان کامپکت آیون به دلیل انتقادات زیاد پس از 4 سال به طور کلی متوقف شد تا مدل ری‌بج شده اوپل آسترا به جای آن روانه بازار شود. همچنین این برند نسخه کوپه آیون را نیز با درهای عکس بازشو به بازار عرضه کرد که آن خودرو نیز دارای طراحی عجیبی بود.

شورلت HHR سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۱

بد ترکیب ترین

شورلت HHR در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2005 به معرض نمایش درآمد که باید آن را یک فاجعه در طراحی خودرو دانست. با وجود این که طراحان در طراحی این خودرو از شورلت‌های دهه ۴۰ و ۵۰ الهام گرفته بودند، اما این خودرو به کرایسلر PT کروزر شباهت زیادی داشت و به همین دلیل باید آن را یک نوع اسپین آف از PT کروزر دانست. این خودرو در سال 2007 توانست آمار فروش 105 هزار و 175 دستگاه را به ثبت برساند و بهترین سال فروش خود را تجربه کند.

سوزوکی لیانا سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷

بد ترکیب ترین

شرکت سوزوکی خودرو لیانا را در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار عرضه کرد. البته این خودرو با نام آئریو روانه بازار آمریکا شده بود و به دلیل این که 3 سال در تاپ گیر حضور داشت توانست به محبوبیت خوبی نیز دست پیدا کد. با وجود این که لیانا در نسخه هاچ بک از ظاهری اسپرت‌تر بهره می‌برد، اما مدل سدان آن با بخش جلویی باریک بسیار زشت به چشم می‌آمد. سوزوکی تولید این خودرو را در سال 2007 متوقف کرد تا SX4 به عنوان جایگزین به بازار راه پیدا کند. البته لیانا تا سال 2013 در بازار چین عرضه می‌شد.

هوندا المنت سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱

بد ترکیب ترین

قرار دادن هوندا المنت در لیست بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000 کمی ناعادلانه است؛ چرا که این خودرو در دهه 2000 به عنوان یک خودرو کاربردی توانست خوش بدرخشد و با گیربکس دستی نیز رانندگی جذابی را ارائه می‌دهد، اما این خودرو در بخش ظاهری درخشان ظاهر نشده بود. در واقع المنت روی مدل اصلاح شده پلتفرم CR-V توسعه پیدا کرده بود که به واسطه چنین پلتفرمی طراحان برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو و طراحی داخلی ویژه‌ای را در نظر گرفتند که باعث شد سرنشینان به فضای بار زیادی نیز دست پیدا کند. این خودرو پس از عرضه آمار فروش بیش از 67 هزار دستگاهی را به ثبت رساند، اما با وجود آمار فروش مناسب نمی‌توان طراحی ظاهری ناهماهنگ آن را نادیده گرفت.

جیپ کامپس سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱

بد ترکیب ترین

جیپ کامپس به دلیل طراحی بد خود مورد انتقاد شدید مشتریان و کارشناسان قرار گرفت، اما آمار فروش بالای این خودرو حاکی از آن است که این محصول جیپ توانست در بازار آمریکا با وجود زشت بودن به یک گزینه پرتقاضا تبدیل شود. گفتنی است جیپ نسل دوم کاپمس را در سال 2016 به بازار عرضه کرد و در حال حاضر نیز فروش آن ادامه دارد. البته نسل دوم به دلیل شبیه بودن به گرند چروکی زشت به نظر نمی‌رسد، اما نسل اول تا پیش از فیس لیفت سال 2011 بسیار ناهماهنگ بود. جیپ برای نخستین بار از نسل اول این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2006 پرده برداشت، اما با وجود زشت بودن این خودرو توانست در سال 2007 فروش 18 هزار دستگاهی و در سال بعد از آن فروش 36 هزار دستگاهی را تجربه کند.

کرایسلر PT کروزر سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰

بد ترکیب ترین

کرایسلر هنگام پرده‌بردای از PT کروزر با استقبال زیادی مواجه شد؛ چرا که در اواخر قرن بیستم مشتریان از طراحی‌های رترو به شکل ویژه‌ای استقبال می‌کردند. در واقع محبوبیت از این خودرو به گونه‌ای بود که برخی از مشتریان حاضر بودند برای آن مبلغی بیشتر از قیمت کارخانه بپردازند. طراحان کرایسلر PT کروزر را با الهام از هات رودهای دهه ۳۰ طراحی کرده بودند که در نسخه دودر کانورتیبل نیز عرضه شده بود، اما با گذشت زمان این خودرو در دهه 2000 به یک خودرو زشت تبدیل شد و در لیست بد ترکیب ترین خودروهای عرضه شده در دهه 2000 قرار گرفت.

سانگ یانگ اکتیون سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱

بد ترکیب ترین

شرکت خودروسازی سانگ یانگ به دلیل طراحی خودروهای زشت همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. هرچند این خودروساز طی سال‌های اخیر محصولات مدرنی را به بازار عرضه کرد، اما در دهه 2000 اکثر محصولات این خودروساز با طراحی ناهماهنگی به بازار عرضه می‌شدند. یکی از زشت ترین محصولات این خودروساز خودرو اکتیون است؛ چرا که طراحان در تمام بخش‌های طراحی این خودرو ضعیف عمل کردند. گفتنی است سانگ یانگ در سال 2012 برای اکتیون یک فیس لیفت را در نظر گرفت و توانست سطح طراحی آن را ارتقا دهد.

پونتیاک آزتک سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵

بد ترکیب ترین

پونتیاک آزتک به دلیل ویژگی‌های جالبی که ارائه می‌داد توانست به عنوان یک محصول خلاقانه مورد توجه قرار بگیرد، اما با وجود ویژگی‌های خلاقانه نمی‌توان طراحی بد آن را نادیده گرفت. این خودرو با وجود این که ترکیبی از بیوک راندیوو و تویوتا پریوس محسوب می‌‌شد، اما نتوانست نگاه مشتریان را به خود جلب کند. آزتک از همان زمان عرضه محکوم به شکست شد و تا سال 2003 نیز نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*