فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022 معرفی شد؛ وقتی شن‌های کویر با آسفالت تفاوتی ندارد

شرکت تیونینگ شلبی، اخیرا از جدیدترین خودرو خود یعنی فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022 رونمایی کرد. این مدل با تغییرات گسترده و بهبودهای زیادی که دارد، قلب عاشقان آفرود سخت را مورد هدف قرار داده است.

پیکاپ فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022، بر اساس نسل سوم پیکاپ فورد F-150 ساخته شده است. شرکت تیونینگ شلبی، اعلام کرده است که این پیکاپ، در نوع خود بهترین خواهد بود و نام شلبی و فورد را با افتخار یدک می‌کشد.

بررسی کامل فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

مشخصات فنی فورد و تغییرات زیر کاپوت

بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین تغییر در این مدل، از زیر کاپوت شروع می‌شود. جایی که شاهد یک پیشرانه‌ی شش سیلندر تویین توربو با فناوری اکوبوست (EcoBoost) هستیم. این پیشرانه، قدرتی برابر با 525 اسب بخار و 830 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه نسبت به نسل قبلی خود، 75 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

اما همه چیز محدود به اعداد نمی‌شود. سیستم کویل و جرقه زنی این پیشرانه کاملا تغییر کرده و بهبود یافته است. کیت مکش در این مدل، کاملا با نمونه‌ی قبلی متفاوت است. همچنین شاهد یک اینتر کولر آلومینیومی بزرگ‌تر و ECU متفاوت هستیم.

تغییرات شاسی و سیستم تعلیق

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

شلبی اعلام کرده است که شاسی این مدل، کاملا تقویت شده است. همچنین شاهد یک سیستم تعلیق پنج میله‌ای جدید هستیم. این خودرو از یک کیت ارتفاع اختصاصی هم بهره می‌برد که شلبی از دادن اطلاعات بیشتر خودداری و فقط نام سازنده‌ی آن، یعنی شرکت BDS را عنوان کرده است. البته این کیت ارتفاع از نوع OSK است و ما می‌توانیم کاملا آن را مشاهده کنیم. پس فرض کنیم که ارتفاع آن در حدود 11 سانتی متر خواهد بود. این کیت با رینگ‌های 18 اینچی اختصاصی شلبی،  واقعا نمای زیبایی را به وجود می‌آورد.

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

همچین لاستیک‌های 37 اینچی این خودرو، از نوع BF Goodrich KM3 هستند که توسط شرکت Terrain ساخته می‌شوند. این لاستیک‌ها به صورت اختصاصی و برای شرایط آفرود، شن یا گل طراحی شده‌اند. همچنین خریداران می‌توانند لاستیک‌های اختصاصی فورد را هم داشته باشند. البته برای داشتن این لاستیک‌ها، باید پکیج 801A را هم خریداری کنید. قیمت این پکیج، چیزی در حدود 6,150 دلار است.

طراحی داخلی فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

نام برند شلبی، با افتخار در همه‌ جای این خودرو به چشم می‌خورد. وقتی می‌گوییم همه‌جا، منظور ما واقعا همه‌جا است. شما می‌توانید اسم شلبی را روی گلگیرها، درِ قسمت بار، کف پوش‌ها، کیت مکش هوا، سریال نامبر نصب شده روی در یا بر روی موتور، روکش صندلی‌ها و قسمت‌های زیاد دیگری ببینید.

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

اگر شما از خریداران این پیکاپ باشید، هیچ نیازی به معرفی خودرو خود به دوستان یا فامیل ندارید. آن‌ها در همان نگاه اول، متوجه شلبی بودن این پیکاپ خواهند شد.

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

تریم داخل، کاملا از جنس چرم است و با رنگ‌های سیاه، خاکستری و قرمز به خریداران عرضه می‌شود. نیازی به گفتن نیست که اسم شلبی در همه جای آن به چشم می‌خورد. قطعات فیبر کربن زیادی هم در داخل و خارج این پیکاپ دیده می‌شود. روکش پدال و شیشه دودی هم به این خودرو اضافه شده است.

سیستم روشنایی

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

شلبی همچنین طراحی ویژه‌ای برای سپرهای جلو و عقب این خودرو دارد. تمامی موارد از رنگ کوره‌ای مناسب تا زاویه ورود و خروج، در این سپرها لحاظ شده است. همچین دو چراغ LED با سایز 10 اینچ هم در انتهای سپر این خودرو نصب شده است. در ادامه‌ی سیستم روشنایی، شاهد یک چراغ LED با سایز 30 اینچ هستیم که در وسط سپر جلو این پیکاپ قرار دارد.

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

این موارد برای راضی و پر نور کردن مسیر شما کافی نیست؟ شلبی یک LED با سایز 50 اینچ هم به عنوان لایت بار، روی سقف فورد F-150 رپتور شلبی قرار داده است. همچنین دو LED دیگر هم در سپر عقب این خودرو دیده می‌شود که یکی از آن‌ها، به صورت فابریک هم در پیکاپ معمولی فورد وجود دارد.

قیمت و زمان عرضه فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

فورد F-150 رپتور شلبی مدل 2022

قیمت فورد F-150 رپتور شلبی، به طور رسمی 124,820 دلار اعلام شده است. این عدد دقیقا دو برابر مبلغی است که با آن می‌توانید که فورد F-150 رپتور را تهیه کنید. البته بسیاری از تیونرها و علاقه‌مندان به این مدل، ترجیح داده‌اند که به جای هزینه‌ی 60,000 دلاری، خودشان آستین بالا بزنند و نام خود را روی این پیکاپ قرار دهند. این خودرو در حال حاضر برای خریداران در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*