وای فای 7

وای فای 6 را فراموش کنید، وای فای 7 با 2 برابر سرعت بیشتر در راه است

چیزی از معرفی WiFi 6 نگذشته که شرکت ارائه دهنده آن صحبت از معرفی و رونمایی وای فای 7 با 2 برابر سرعت می‌کند. ویژگی‌ نسل جدید چیست؟

نسل جدید اینترنت، وای فای 6 است اما اگر بدانید که شرکت تراشه‌سازی معروف مدیاتک قصد توسعه و عرضه وای فای 7 را دارد شوکه خواهید شد. این کمپانی تایوانی اعلام نموده که به زودی نخستین دموهای این تکنولوژی را نمایش خواهد داد. اکنون وقت آن رسیده تا با وای فای جدید عصر جدیدی از سرعت را تجربه کنیم.

وای فای 7 با 2 برابر سرعت زودتر از تصور خواهد آمد

سال 2021 سالی بود که خیلی از فناوری‌های جدید عرضه شدند. یکی از تکنولوژی‌های جذاب در این سال، وای فای 6 بود که تحولی جدید در عصر فناوری ایجاد نمود. کاربران امروزه از سرعت اینترنت خود رضایت کامل دارند و وای فای 6 را بهتر از نسل قبلی می‌دانند. اکنون به نظر می‌رسد، شرکت‌هایی همچون مدیاتک و وای فای آلیانس قرار است رضایتمندی از سرعت وای فای را به حد اعلای خود برسانند.

شرکت‌های مربوطه نسل هفتم وای فای را IEEE802 نامگذاری کرده‌اند. وای فای آلیانس مدعی است که سیستم وای فای جدید قادر است تا در هر ثانیه حدود 30 گیگابیت داده را پردازش کند و ماجرا از جایی جالب می‌شود که بدانیم حداکثر سرعت و ظرفیت پذیرش وای فای 6، برابر با 9.6 گیگابیت بر ثانیه است.

وای فای 7

البته لازم به ذکر است که آمار فعلی فقط روی کاغذ است و نمی‌توان به طور قطع گفت که وای فای 7 به شما امکان دانلود یک سریال چند فصلی را در چند ثانیه می‌دهد اما در واقعیت سرعت وای فای 7 دو برابر و نیم وای فای فعلی است. (چیزی در حدود 2.4 بار بیشتر)

هم اکنون این فناوری در دست بررسی است و وای فای آلیانس در خصوص طرح جدیدش مشغول به کار است. از طرفی کمپانی مدیاتک که از اعضای این طرح است گفته در حال حاضر این فناوری را برای همکاران و برخی از مشتریان کلیدی‌اش نمایش داده است. مدیاتک گفته:

سیستم آزمایشی فعلی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت استاندارد را دارد. جزئی از آزمایش وای فای 7، عملیات چند پیوندی بوده که در چند کانال و باند به طور همزمان تست شده است. وای فای 7 در مواقعی که تداخل یا ترافیکی ایجاد شود، سرعت ثابت خود را حفظ خواهد کرد.

انتقال داده‌های بیشتر از آنتن و مخابره آن در وای فای 6 قابل قبول و رضایت بخش بود، اما حالا نسل جدید وای فای به گفته مدیاتک می‌تواند با کانال‌های خود که پهنای باند 320 مگاهرتزی دارند، داده‌های بیشتری را از آنتن‌ها مخابره کند. در واقع همگام با ظهور قابلیت‌هایی همچون 4K و 8K نیازمند وای فای جدیدی هستیم که بتواند سرعت و دقت را با هم داشته باشد.

وای فای 7

وای فای 7 با دو برابر سرعت

وای فای هم به واسطه برخورداری از عملیات چند پیوندی و بهبودهای کلی دیگر، پتانسیل پشتیبانی آسان از نسل جدید کیفیت‌های ویدئویی را خواهد داشت. همچنین واقعیت مجازی که برخی از شرکت‌ها مانند اپل در صدد دستیابی به آن هستند، به نسل اینترنت پرسرعت‌تری احتیاج دارد که به نظر می‌رسد همان وای فای 7 است.

به گفته مدیاتک، دستگاه‌های سازگار با وای فای 7 از اوایل سال آینده میلادی روانه بازار خواهند شد و همچنین ممکن است کمی بیشتر از این پیش‌بینی به طول بینجامد. وای فای آلیانس با مدیاتک هم عقیده نیست و بر این باور است که فناوری وای فای 7 زودتر از سال 2024 در دسترس نخواهد بود.