سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

سوزوکی گرند ویتارا 2023 معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات، عکس و ویدیو

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 یک کراس اور هیبریدی است که ظاهر مدرنی دارد و از پیشرانه‌های هیبریدی تویوتا بهره می‌برد. در ادامه با تصاویر رویداد رونمایی رسمی Suzuki Grand Vitara 2023 همراه خواهیم بود.

در هفته‌ای که گذشت، شاهد معرفی رسمی جدیدترین کراس اور جادار سوزوکی بودیم و به فاصله چند روز، تصاویر واقعی آن در رویداد معرفی رسمی آن (در هند) راهی اینترنت شدند. پس بدون معطلی بیایید و به جدیدترین کراس اور هیبرید سوزوکی سلام کنید. اما پیش از اینکه به دنیایی از مطالب فنی و امکانات راضی کننده این خودرو برسیم، با گجت نیوز همراه باشید تا در یک ویدیو کامل و جذاب، از طراحی ظاهری تا کابین و امکانات این کراس اور ژاپنی که فعلا مهمان هندی‌ها است را بهتر ببینیم.

معرفی سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

نسل ششم ویتارا با نمایشگاهی از سورپرایزها از راه رسیده است. از چهره‌ای مدرن تا پیشرانه‌های تویوتا تا فضای جا دار و کابینی خانواده پسند، همه و همه را می‌توانید در این خودرو پیدا کنید. ابتدا کار خود را با ابعاد این خودرو شروع می‌کنیم که شامل 4345 میلی متر طول، 1795 میلی متر عرض و 1645 میلی متر ارتفاع می‌شود و کاملا مشخص است که این نسخه نسبت به نسل چهارم (گرند ویتارا مونتاژ ایران خودرو)، کاملا کوچکتر خواهد بود. این موضوع تعجبی هم ندارد چرا که می‌دانیم ویتارا مدل 2023 در سگمنت کراس اور کامپکت یا همان کراس اور سایز متوسط معرفی شده است. در بخش طراحی ظاهری، الِمان‌های مهمی مثل هدلایت‌های سه گانه با نوارهای LED به همراه جلو پنجره با طرح‌ مربع‌های کوچک را داریم و تزئینات کرومی و قاب‌های مه شکن‌ها، حسابی این قسمت را پر از جزئیاتِ ریز و درشت کرده‌اند.

سوزوکی Grand Vitara 2023

در ادامه به رینگ‌های 17 و 19 اینچی (به صورت آپشنال) و ریل‌های سقفی و سقف پانارومیک دو تکه می‌رسیم و ارتفاع مناسب کف خودرو از سطح زمین در کنار فاصله مناسب لاستیک‌ها و گلگیر به همراه نوارهای کرومی زیبا در هر چهار ستون خودرو، آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای آفرود و سفرهای درون شهری تبدیل می‌کند.

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

زمانی که از نمای عقب به سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 نگاه می‌کنیم، جزئیات بیشتری مانند قاب زیبای مه شکن‌ها بر روی گلگیر، آنتن کوسه‌ای، دیفیوزر مشکی اسپرت و اسپویلر سقفی، ما را درگیر خود می‌کنند و طرح زیبای چراغ‌های خطر پیوسته هم نوآوری ژاپنی‎‌های شهر سوزوکا را به تصویر می‌کشند.

در نهایت به رنگ‌ بندی‌های زیبای سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 می‌رسیم که شامل رنگ‌های آبی نکسا (Nexa)، سفید قطبی، نقره‌ای براق، خاکستری گرانجور و قهوه‌ای بلوطی می‌شوند. البته اگر به دنبال ظاهر متفاوتی هستید، باید بدانید که رنگ‌های سفید، نقره‌ای و قرمز این خودرو با سقف مشکی هم قابل سفارش هستند.

کابین معمولی و اقتصادی

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

حال که تصاویر واقعی سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 را داریم، می‌توانیم نظر نهایی خودمان را درمورد اتاق این خودرو بیان کنیم: سنتی، معمولی و پایین‌تر از خودروهای مدل 2023! فرمان گرد و معمولی در کنار صفحه نمایش مولتی مدیای ایستاده با ابعاد 9 اینچ و خطوط برنزی رنگ، اصلی‌ترین عناصر داشبورد را تشکیل می‌دهند و کمی آن طرف‌تر هم کلاستر 9 اینچی را در یک قاب زیبا خواهیم داشت.

سوزوکی Grand Vitara 2023

وجود دکمه‌های فیزیکی زیاد در داخل اتاق، شاید در نگاه اول لذت بخش باشند و از گیج شدن شما در مواجه با منو های متوالی سیستم مولتی مدیا جلوگیری کنند اما بیایید و قبول کنیم که داشبورد سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023، واقعا شلوغ و بدون نظم است! حتی اهرم دنده هم ما را به یاد ماشین‌های مدل 2010 می‌اندازد. به هر حال این چیزی است که در ازای خرید یک کراس اور اقتصادی ژاپنی، نصیب شما خواهد شد.

البته وجود قابلیت‌ها و امکاناتی مثل درگاه برق 12 ولت DC و پورت USB C، شارژر وایرلس در کنار صندلی‌های برقی 10 نقطه‌ای با گرمکن و سردکن (به صورت آپشنال)، سانروف بزرگ، سیستم ورود کی لس و یک هد آپ دیسپلی در برابر چشمان راننده، باعث می‌شوند تا اتاق خودرو کمی دوستانه‌تر به نظر برسد. همچنین بد نیست بدانید که صندلی‌های ردیف عقب از قابلیت خم شدن به صورت 40:60 بهره می‌برند و دریچه‌های تهویه هوای اختصاصی و پورت USB را هم می‌توانید در ردیف دوم پیدا کنید.

مشخصات فنی و قیمت سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

در این خودرو با دو تریم مختلف یعنی مایلد هیبرید و اسمارت هیبرید طرف هستیم که هر دو نسخه از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری (با کد  K15 برای نسخه مایلد هیبرید و TNGA برای اسمارت هیبرید) بهره می‌برند. این پیشرانه در تریم مایلد هیبرید می‌تواند 102 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این عدد در نسخه اسمارت هیبرید به 91 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کنند. اما نگران نباشید چرا که موتور الکتریکی این نسخه با قدرت 114 اسب بخار و 141 نیوتن متر گشتاور در کنار شما خواهد بود تا تمام کم و کاستی‌ها را جبران کند.

سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023

به علاوه بد نیست بدانید که این پیشرانه در حالت هیبرید فقط 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند که یکی از شاهکارهای تویوتا محسوب می‌شود و می‌توانید آن را در زیر کاپوت تویوتا یاریس و یاریس کراس هم پیدا کنید. همچنین گیربکس نسخه مایلد هیبرید از نوع اتوماتیک 6 سرعته و دستی 5 سرعته است و از قابلیت AllGrip AWD هم بهره می‌برد و در تریم اسمارت هیبرید، گیربکس اتوماتیک 6 سرعته e-CTV را خواهیم داشت.

در نهایت به امکانات راضی کننده سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 می‌رسیم که شامل 6 ایربگ در نسخه استاندارد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، نمایشگر مولتی مدیا 9 اینچی اسمارت پلی پرو پلاس (+martPlay Pro) با پشتیبانی از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، هد آپ دیسپلی، شیفترهای پشت فرمان، فرمان تلسکوپی، دوربین دنده عقب و 360 درجه به همراه سنسور پارک و رادار نقطه کور، سیستم ESP، سامانه پایش باد لاستیک‌ها، ترمزهای اضطراری ABS با هشدار تصادف و سیستم ورود بدون کلید هستند. به علاوه برنامه اختصاصی “Suzuki Connect” هم همراه شما خواهد بود تا کنترل مواردی مثل تنظیم دمای سیستم تهویه اتوماتیک، باز کردن درب خودرو یا تنظیم صندلی‌ها و سانروف را از طریق گوشی‌های هوشمند انجام دهید.

قیمت سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 و احتمال واردات یا مونتاژ آن در ایران

سوزوکی Grand Vitara 2023

مراسم رونمایی اصلی این خودرو در ماه سپتامبر (مهر ماه امسال) توسط سوزوکی برگزار خواهد شد و تا آن زمان، فعلا باید منتظر بمانیم اما آن طور که گفته می‌شود، سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 در بازه قیمت 18.8 تا 25 هزار دلار به بازار خواهد آمد. اما آیا ممکن است که این خودرو، روزی هم به بازار ایران راه پیدا کند؟ آنطور که پیداست، فعلا ریش و قیچی ویتارا 2023 در دست هندی‌ها قرار دارد و از آن جایی که خودروسازان هندی، روز به روز به بازار خودرو ایران نزدیک‌تر می‌شوند و ویتارا هم از محبویت فوق العاده بالایی در کشور ما برخوردار است، پس می‌توان گفت که حضور نسل ششم این کراس اور ژاپنی یا همان سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 در خیابان‌های ایران، اصلا دور از انتظار نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*