تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022

معرفی تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022؛ کراس اور جوان پسند ژاپنی‌ها

تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 یک کراس اور جمع و جور ژاپنی است که رویای جوانان را برآورده می‌کند. پس این شما و این Toyota Yaris Cross GR Sport.

بعد از خودروهای کوپه‌ی اسپرت و جوان پسند، اکنون نوبت آن رسیده است که تویوتا با معرفی کراس اور اسپرت خود، فصل جدیدی را در تاریخ این دسته از خودروها باز کند. در ادامه به سراغ تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 می‌رویم که با تغییرات منحصر به فرد خود نسبت به نسخه استاندارد، قصد دارد تا در دل‌ جوان‌های ژاپنی جا باز کند.

معرفی تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022

مشخصات فنی و قیمت

تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022

اصلی‌ترین تغییرات این مدل نسبت به نسخه اصلی، در دو مورد خلاصه شده‌اند: سیستم تعلیق پیشرفته‌تر و مرکز ثقل پایین‌تر! چنین تغییراتی می‌توانند علاوه بر هندلینگ و کنترل بهتر بر روی خودرو در زمان رانندگی، از واژگون شدن آن هم جلوگیری کنند. همچنین ارتفاع کمک فنرها هم تقریبا 10 میلی متر کاهش پیدا کرده است تا حس و حال سواری اسپرت‌تری را به راننده بدهد.

همچنین تنظیمات مربوط به کمک فنرها هم کاملا تغییر کرده‌اند و اکنون فرمان برقی هم نسبت به سرعت‌های بالا، از حساسیت بیشتری برخوردار خواهد بود. به علاوه لاستیک‌های اسپرت “Falken FK510” به همراه رینگ‌های 10 پره‌ی 18 اینچی با کالیبرهای قرمز رنگ اسپرت هم اینجا هستند.

در ادامه به پیشرانه‌ی هیبرید می‌رسیم که نسبت به نسخه استاندارد، حساسیت بالاتری خواهد داشت. این پیشرانه تقریبا همان چیزی است که در یاریس GR اسپرت دیده بودیم. یعنی یک پیشرانه سه سیلندر خطی تنفس طبیعی 1.5 لیتری که در نسخه دیزلی، 91 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور دارد اما این اعداد در نسخه هیبرید به 120 اسب بخار و 145 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه به سیستم EFI یا همان سیستم «کنترل دقیق الکترونیکی پاشش سوخت» مجهز است.

تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022

متاسفانه با اینکه یاریس کراس معمولی با سیستم محرک AWD معرفی شده بود اما در تویوتا یاریس کراس GR اسپرت مدل 2022، فقط از حالت FWD یا همان دیفرانسیل جلو بهره می‌برد. ابعاد این نسخه هم به مانند کراس معمولی شامل 4,185 میلی متر طول، 1,765 عرض و 1,580 ارتفاع است و فاصله محوری هم در همان ابعاد 2,560 میلی متری خود باقی مانده. وزن نسخه‌ هیبریدی هم برابر 1,180 کیلوگرم است یعنی دقیقا 50 کیلوگرم سنگین‌تر از مدل دیزلی. از مخزن سوخت هم بیشتر از 40 لیتر انتظار نداشته باشید.

کراس اور Toyota Yaris Cross GR Sport

سیستم تعلیق محور جلوی تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 از نوع مک فرسون و محور عقب از نوع “Torsion” است. همچنین ترمزهای هر چهار چرخ از نوع دیسکی هستند اما در محور جلو، سامانه خنک کننده دیسک‌ها را هم داریم و حتی در تریم هیبریدی می‌توانید از سیستم ترمزهای احیا شونده هم لذت ببرید. یکی دیگر از تفاوت‌های تریم‌های هیبریدی و دیزلی، در گیربکس است که در نسخه دیزلی، از گیربکس “Direct Shift-CVT” و در تریم هیبریدی از گیربکس “ٍECVT” استفاده شده.

کراس اور Toyota Yaris Cross GR Sport

در پایان این بخش به قیمت دو تریم مختلف تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 نگاهی داریم. اگر به سراغ نسخه هیبریدی بروید، باید 19.940 هزار دلار هزینه کنید اما نسخه دیزلی فقط 17.166 هزار دلار قیمت دارد و هزینه‌ نگهداری کمتری را هم روی دست شما می‌گذارد.

طراحی ظاهری و کابین

کراس اور Toyota Yaris Cross GR Sport

خطوط شکسته و بدنه‌ی دو رنگ، اصلی‌ترین مشخصه‌ی ظاهری تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 هستند. به علاوه اگر نشان تجاری تویوتا را از جلو پنجره این کراس اور جمع و جور حذف کنیم، واقعا تشخیصِ تویوتا بودنِ آن، غیر ممکن است. البته باز هم می‌توان نشانه‌هایی از تویوتا GR86 را در جلو پنجره پیدا کرد. در نمای کناری، فلاپ‌های و طرح مشکی رنگ رکاب در کنار ستون‌های دو رنگ و سقف تمام مشکی، چهره‌ی جوان پسندی را خلق کرده‌اند و زمانی که از نمای عقب به تویوتا تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022 نگاه می‌‎کنیم، داستان هیجان انگیزتر می‌شود.

کراس اور Toyota Yaris Cross GR Sport

در این قسمت، چراغ‌های یک تکه‌ی دودی را داریم که با خطوط تند و شکسته خود، حسابی کار را جذاب ‌تر کرده‌اند. دیفیوزر اسپرت و سپر عقب مشبک به همراه اسپویلر خمیده‌ی سقفی و آنتن کوسه‌ای هم حسن ختام تویوتا خواهند بود. اما زمانی که به اتاق تویوتا یاریس کراس GR اسپرت مدل 2022 می‌رسیم، واقعا نمی‌دانیم که با چه چیزی طرف هستیم! از یک طرف فرمان سنتی و بی روح سه پره‌ی معمولی را داریم اما پدال‌های استیلی، قصد دارند تا حتی به زور، حس اسپرت بودن را القا کنند.

کراس اور Toyota Yaris Cross GR Sport

نمایشگرهای 10.4 اینچی سیستم مولتی مدیا و صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپری سعی کرده‌اند تا کمی از نواقص را جبران کنند اما زمانی که به اهرم دنده می‌رسیم، ناگهان کابوس ما دوباره تکرار می‌شود.

تویوتا یاریس کراس GR Sport مدل 2022

به نظر شما این اهرم دنده‌ی سنتی لیاقت حضور در یک خودرو با پسوند اسپرت را دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت که شاید تویوتا یاریس کراس GR اسپرت مدل 2022، جمع و جور و جوان پسند باشد اما زمانی‌ که به مدل داشبورد و اِلمان‌های داخلی آن نگاهی می‌اندازیم، باید گفت که طراحان تویوتا حتی 50 درصد از توان خود را هم به کار نگرفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*