قابل اعتمادترین خودروهای SUV

این‌ها قابل اعتمادترین خودروهای SUV دهه ۹۰ میلادی برای سال ۲۰۲۲ هستند

اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند قدیمی برای آفرود یا آنرود هستید، در اینجا قابل اعتمادترین خودروهای SUV دهه ۱۹۹۰ میلادی را معرفی خواهیم کرد.

دهه ۱۹۹۰ نقطه عطفی برای صنعت خودروسازی بود. آن زمانی بود که اتومبیل‌ها امن‌تر و قابل اعتمادتر از گذشته شدند. شما می‌توانید صدها خودرو کلاسیک ژاپنی، آمریکایی یا اروپایی را در دهه ۹۰ پیدا کنید که بدون هیچ نگرانی می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. در آن زمان، صنعت خودرو سرانجام به فناوری‌هایی دست پیدا کرد که رعایت مقررات آلایندگی را به ارمغان آوردند. همین باعث افزایش عمر موتورها شد.

قابلیت‌های مدرنی مثل ABS یا کنترل کشش در آن زمان خیلی پیشرفته نبودند. ما همچنین در دهه ۹۰ شاهد افزایش محبوبیت خودروهای SUV در مقایسه با سدان‌ها و اتومبیل‌های کوپه بودیم. خودروسازها به خوبی این را درک کردند و خودروهای شاسی بلند خود را یکی پس از دیگری وارد بازار کردند. اتومبیل‌های بزرگی که بسیار زیبا بودند. اما همه‌ی آن‌ها هم قابل اعتماد نیستند و انتخاب یکی از آن‌ها مستلزم تحقیق مناسبی است. برخی از آن‌ها را حتی اگر هم رایگان به شما بدهند نباید در اختیار داشته باشید. این خودروها شما را مجبور خواهند کرد که دائماً در حال رفت و آمد به تعمیرگاه‌ها باشید.

اما خوشبختانه در بین این اتومبیل‌ها هنوز هم گزینه‌های قابل اعتمادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کرده و استفاده کنید. ما در اینجا به معرفی ۹ مورد از قابل اعتمادترین خودروهای SUV قدیمی دهه ۱۹۹۰ می‌پردازیم. یک مورد را هم معرفی خواهیم کرد که اگرچه محبوب است، ولی خرید آن شما را به دردسر می‌اندازد.

قابل اعتمادترین خودروهای SUV دهه ۱۹۹۰

۱۰. لندرور دیفندر ۱۹۹۰-۲۰۱۶

لندرور دیفندر ۱۹۹۰-۲۰۱۶

این یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به آفرود است. لندرور دیفندر اتومبیل‌های SUV را به سطح تازه‌ای برد. البته مهم‌ترین استفاده آن در آفرود است. وقتی شما آن را با رانگلر مقایسه کنید، متوجه خوب بودن آن می‌شوید.

خودرو جیپ را می‌توان به عنوان یک خودرو آنرود هم در جاده‌ها استفاده کرد، در حالی که دیفندر قادر به انجام کارهایی است که دیگر وسایل نقلیه در انجام آن ناتوان هستند. شاید یک مدل قدیمی دیفندر این روزها در بازار کمیاب باشد، اما اگر پیدا کردید، حتماً‌ آن را بخرید.

۹. هامر اچ ۱ ۱۹۹۲-۲۰۰۶

هامر اچ ۱ ۱۹۹۲-۲۰۰۶

امروزه هامر در نوک پیکان انتقاد بسیاری قرار دارد. اما در دهه ۹۰ میلادی مثل سریال کارتونی سیمپسون‌ها به شدت محبوب بود. از آنجا که این اتومبیل در خدمت ارتش‌های نظامی قرار می‌گرفت، بنابراین باید مستحکم، قدرتمند و قابل اعتماد می‌بود.

در نسخه غیرنظامی آن کمک فنرها نرم‌تر شده بودند و فضای کابین داخلی نیز راحت‌تر شده بود. ضمناً صفحاتی که ظرفیت باربری اتومبیل را افزایش می‌دادند حذف شدند تا در نتیجه مردم عادتی بتوانند طعم یک خودرو نظامی قدرتمند را بچشند.

۸. میتسوبیشی پاجرو ۱۹۹۱-۱۹۹۹

میتسوبیشی پاجرو ۱۹۹۱-۱۹۹۹

سخت است اگر بخواهیم در مورد میتسوبیشی بنویسیم و یادی از گذشته باشکوهش نکنیم. برای بسیاری از ما پاجرو نماد اولین خودروهای شاسی بلند جذاب و زیبا است. حتی جکی چان هم عاشق پاجرو بود و از آن در فیلم‌هایش استفاده می‌کرد.

پاجرو یک خودرو عالی هم برای آفرود و هم جاده‌ها است؛ یک خودرو ژاپنی مقرون به صرفه که می‌تواند یکی از قابل اعتمادترین خودروهای SUV قدیمی بازار لقب بگیرد.

۷. شورلت سابرین ۱۹۹۲-۱۹۹۹

شورلت سابرین ۱۹۹۲-۱۹۹۹

شورلت در سال ۱۹۹۲ در واقع هشتمین نسل اتومبیل سابرین را ارائه کرد. شما می‌توانید بین یک پیشرانه ۵.۷ اینچی بلاک کوچک، ۷.۴ لیتری بلاک بزرگ یا ۶.۵ لیتری توربو دیزل یکی را انتخاب کنید که هر سه توان بسیار کافی برای هر استفاده‌ای هستند. اما بر اساس گزارش کاربران، کلاچ نصب شده روی نسخه دیزلی آن خیلی قابل اعتماد نیست.

از هامر که به عنوان یک وسیله نقلیه محبوب سرویس‌های اطلاعاتی در جنگ به سابرینی می‌رسیم که به لطف پلتفرم GMT400 اتومبیل قدرتمندی بود و به یکی از قدرتمندترین اتومبیل‌های شاسی بلند خانوادگی و حمل بار تبدیل شد.

۶. فورد اکسپلورر ۱۹۹۵-۲۰۰۳

فورد اکسپلورر ۱۹۹۵-۲۰۰۳

نسل اول، سوم و چهارم اتومبیل فورد اکسپلورر خیلی محبوب نیستند. اما نسل دوم آن بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳، گلدن تایم اکسپلورر بود. فورد در دومین نسل این خودرو شاسی‌های آن را ارتقا بخشید که باعث شد قابل اعتمادتر هم شود.

هر دو پیشرانه ۴ لیتری V6 و ۵ لیتری V8 در این خودرو قدرتمند هستند و عمر مفید طولانی دارند. این یکی از دلایلی است که حتی امروزه نیز اکسپلورر نسل ۲ را می‌توانیم در جاده‌ها ببینیم.

۵. تویوتا لندکروزر ۱۹۹۰-۲۰۰۸

تویوتا لندکروزر ۱۹۹۰-۲۰۰۸

وقتی به لیست قابل اعتمادترین خودروهای شاسی بلند دهه ۹۰ میلادی نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم چشممان را روی اتومبیل موفق FJ80 ببندیم. این خودرو توانایی فوق‌العاده‌ای در تحمل بدترین شرایط آب و هوایی روی کره زمین را دارد که گواهی بر قابل اعتماد بودنش است.

در توصیف تویوتا لندکروزر همین بس که به لطف بدنه مستحکمش، هم گروه‌های نظامی و هم اشخاص عادی در سراسر جهان روی آن به عنوان یک شاسی‌بلند توانمند حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. تعداد لندکروزرهایی که در سطح شهرهای مختلف می‌بینیم کم نیست؛ زیرا مدل قدیمی این خودرو علاوه بر سایز غول پیکر و نگهداری آسانی که دارد، خوش قیمت هم هست.

۴. تویوتا ۴ رانر ۱۹۹۶-۲۰۰۲

تویوتا ۴ رانر ۱۹۹۶-۲۰۰۲

دومین نسل تویوتا ۴ رانر بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ عرضه شد که از قضا اتومبیل بسیار جذابی هم هست. ولی ما به شما نسل سوم آن که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ عرضه شده را به عنوان یک SUV قدیمی پیشنهاد می‌کنیم. شاید خیلی سریع و زبل نباشد، اما قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارد.

این خودرو با یک پیشرانه ۱۸۳ اسب بخار ۳.۴ لیتری V6 به جای ۴ سیلندر عرضه می‌شود. بنابراین شما کاربردهای فراوان، اطمینان‌پذیری و قدرت مناسب را در قالب یک اتومبیل شاسی‌بلند قدیمی در اختیار خواهید داشت. هایلوکس و ۴ رانر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید یک SUV قابل اعتماد هستند.

۳. جیپ رانگلر ۱۹۹۶-۲۰۰۶

جیپ رانگلر ۱۹۹۶-۲۰۰۶

ما در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که جیپ رانگلر اتومبیلی مناسب زندگی روزمره شما است. نسل‌های پیشین این خودرو به یک پیشرانه ۴ لیتری ضد گلوله مجهز بودند. اما کرایسلر از سال ۱۹۹۶ تغییراتی را در کلاچ و بدنه آن ایجاد کرد که باعث بهتر شدنش شد و آن را به یک شاسی بلند قابل اعتماد تبدیل کرد. یکی از دلایلی که جیپ هنوز هم رانگلر را تولید می‌کند نیز همین اعتمادپذیر بودنش است. اگر یک آفرودباز حرفه‌ای هستید و هر از گاهی هم در جاده‌ها با اتومبیل خود سفر می‌کنید، این گزینه بهتری نسبت به دیفندر است.

۲. سوبارو فارستر ۱۹۹۷-۲۰۰۲

سوبارو فارستر ۱۹۹۷-۲۰۰۲

سیستم‌های پیشرفته AWD و اعتمادپذیری یک جا کنار همدیگر قرار نمی‌گیرند. اما هر دو آن‌ها برای آفرود هم مهم و هم بسیار مفید هستند. سوبارو تلاش کرد سیستم AWD را به لطف تیم تحقیق و توسعه مسابقات اتومبیل‌سواری رالی خود آزمایش کند. حاصل نتایج این آزمایش‌ها، تولید یک خودرو SUV آفرود قابل اتکا به نام فارستر بود.

این اتومبیل از یک کلاچ انتقال چند صفحه‌ای با کنترل کامپیوتری مجهز است که تفاوت سرعت بین چرخ‌های جلو و پشتی را تشخیص می‌دهد و می‌تواند بر همین اساس کشش مورد نیاز را ایجاد کند. حتی نسل اول فارستر هم نسبت به استانداردهای امروزی، قابل اعتماد است.

۱. مزدا ناواجو : از آن فاصله بگیرید

مزدا ناواجو

دهه ۱۹۹۰ میلادی، مزدا و فورد تلاش می‌کردند نسخه‌های بازسازی شده اتومبیل‌های یکدیگر را وارد بازار کنند. یکی از تلاش‌های مشترک آن‌ها اتومبیل فورد اکسپلورر و مزدا ناواجو بود. اولی موفق شد، ولی دومی نتوانست موفقیت خاصی را به دست بیاورد. ناواجو از معدود اتومبیل‌هایی است که ابتدا فورد اتومبیلش را ساخته و مزدا تلاش کرده یک نسخه از روی آن بسازد.

ولی مزدا در آن زمان تجربه‌ی فورد را در ساخت اتومبیل های شاسی بلند نداشت. این خودرو با فریم مشکی دور شیشه‌هایش بسیار بد به نظر می‌رسید. علاوه بر این خیلی بدشانس بود که اکسپلورر موفق شد محبوبیت زیادی را به دست بیاورد. اکنون مزدا آموخته که چطور باید خودرو SUV بسازد، اما توصیه نمی‌کنیم تلاش‌های گذشته آن را امتحان کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*