اجرای بی سر و صدای طرح صیانت

شواهدی جدید از اجرای بی سر و صدای طرح صیانت

به نظر می‌رسد که اجرای بی سر و صدای طرح صیانت در دستور کار قرار گرفته و به زودی شاهد فیلترینگ هوشمند خواهیم بود. جزئیات را در ادامه بخوانید.

ماه‌ها پیش طرح صیانت به نقطه اوج خود رسید و مردم را برای مدتی دچار اضطراب و استرس کرد. حالا به نظر می‌رسد که دولت آرام آرام در حال اجرای بی سر و صدای این طرح است و برای متشنج نشدن اوضاع اقدامی آشکار و واضح انجام نمی‌دهد. به تازگی نیز نامه‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد اجرای چراغ خاموش صیانت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

اجرای بی سر و صدای طرح صیانت در دستور کار دولت!

در بخشی از یک نامه آمده: «ایجاد سیستم فیلترینگ هوشمند را تسریع کنید.» نامه مورد بحث از سوی مشاور وزیر کشور و رئیس قرارگاه حجاب و عفاف، محسن خاکی به یکی از مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شده است. متن این نامه به شرح ذیل است.

اجرای بی سر و صدای طرح صیانت

در ابتدای این نامه خطاب به جناب آقای مصطفی اشرف مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات گفته شده است که:

با سلام و احترام پیرو نامه مقام عالی وزارت کشور به شماره ۱۸۱۹۹ مورخ ۱۴۰۱/۲/۴ و نامه قرارگاه عفاف حجاب به شماره ۲۳۳۱۷ مورخه ۱۴۰۱/۳/۱۱ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متاسفانه فارغ از عدم معرفی نماینده آن وزارتخانه در موضوع عفاف و حجاب، گزارشی از اقدامات مثبت نیز واصل نشده است.

لازم به ذکر است که مطابق بند ۱ وظایف وزارت کشور در مصوبه ۲۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور وظیفه نظارت بر همه وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها را دارد. همچنین برخی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری در همان مصوبه به شرح ذیل است:

۱- ارائه تسهیلات و خدمات ارزان برای دستگاه‌ها و نهادهایی که در توسعه عفاف و حجاب فعالیت فرهنگی می‌کنند.

۲- تأکید بر تسریع در ایجاد سیستم فیلترینگ هوشمند برای جلوگیری از افزایش بی‌بند و باری در جامعه.

۳- برخورد با مؤسسات اینترنتی که دسترسی به سایت‌های غیر مجاز را فراهم می‌نمایند و جلوگیری از فعالیت آنها.

۴- تأمین امکانات لازم از طریق اینترنت برای وزارتخانه‌ها و نهادها جهت گسترش فرهنگ عفاف.

فیلترشکن

به طور ویژه بر اساس بند ۳ ذکر شده خواهشمند است وزارت ارتباطات ضمن توجیه اپراتورها و شرکت‌های دهنده خدمات اینترنتی (ISP) با هدف به‌روزرسانی دی ان اس سرورها و وی پی ان‌ها و انواع فیلتر شکن‌ها پروکسی)، راه‌های دور زدن فیلترینگ قانونی را بیش از پیش مسدود ساخته و نسبت به جلوگیری از تضعیف فیلترینگ قانونی اقدام نمایند.

از سوی دیگر گزارشات و مشاهدات در فضای مجازی نشان می‌دهد که همچنان بی‌قانونی و هتک حریم اخلاق و عفاف به سهولت صورت پذیرفته و هیچ مانع فنی قابل توجهی در این راستا وجود ندارد بنابراین از حضرتعالی خواهشمند است که نسبت به ایجاد هماهنگی‌ها و صدور دستورات مقتضی در این خصوص در وزارت متبوع اقدامات لازم را مبذول فرمایید. توفیقات جنابعالی را از محضر حضرت ولی عصر (عج) خواستاریم.