لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

لکسوس LX 600 INKAS، بهترین شاسی بلند ضد گلوله ژاپنی است + ویدیو

لکسوس LX 600 INKAS، یک شاسی بلند ضد گلوله ژاپنی سرسخت است که شکوه و جلال برند Lexus را به رخ می‌کشد. در ادامه با مشخصات فنی و بهبود های اعمال شده، همراه خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که استفاده از خودروهای ضد گلوله و امنیتی، به ابعاد جدیدی وارد شده است. در گذشته این خودروها را فقط در ناوگان ماشین‌های رئیس جمهورها یا افراد مهم سیاسی می‌دیدیم اما با توسعه‌ی خودروهای bulletproof، تقریبا هر کسی می‌تواند این هیولاهای همه فن حریف را بخرد. امروز به سراغ یکی از بهترین و لاکچری ترین ماشین های ضد گلوله جهان از برند INKAS می‌رویم که همزمان، عظمت خودروسازی ژاپنی‌ها را هم به تصویر می‌کشد اما قبل از آن‌، اجازه دهید تا کار خود را با یک ویدیو جذاب آغاز کنیم و سپس به سراغ بحث های فنی برویم.

معرفی لکسوس LX 600 INKAS

در هفته گذشته به سراغ لندکروز ضد گلوله INKAS رفتیم که با استقبال شما هم مواجه شد و می‌توانید ویدیو بررسی آن را در ادامه مشاهده کنید. امروز به سراغ جدیدترین محصول این شرکت می‌رویم اما دلیل اصلی ساخت این خودرو، چه چیزی است؟

متاسفانه لندکروز سری 300 که آخرین و جدیدترین نسل از این شاسی بلند جان سخت ژاپنی محسوب می‌شود، به آمریکا نمی‌‌آید. اما خوشبختانه ساکنین آمریکا هنوز می‌توانند لذت رانندگی با لکسوس LX 600 را که از همان پلتفرم و پیشرانه لندکروز سری 300 بهره می‌برد، تجربه کنند. پس با ما همراه باشید تا به مشخصات فنی، تغییرات زرهی و قیمت این SUV ژاپنی، نگاهی داشته باشیم.

مشخصات فنی، تغییرات ضد گلوله‌ای و ابعاد

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید، تویوتا و لکسوس در محصولات مدل 2022 خود، با پیشرانه‌های V8 خداحافظی کرده‌اند. این خبر احتمالا بیش از همه، طراحان شرکت INKAS را می‌ترساند چرا که وزن خودروهای ضد گلوله، اصلا کم نیست. در لکسوس LX 600 هم دقیقا به مانند لندکروز اتاق 300، با یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 3.5 لیتری طرف هستیم که به کمک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته دو کلاچه، تقریبا 410 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را راهی هر چهار چرخ می‌کند.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

البته این پیشرانه نسبت به چیزی که بر روی LX 600 معمولی نصب شده، یک تفاوت مهم دارد. در اینجا، یک لایه محافظ ضد انفجار را داریم که پیشرانه و مخزن سوخت را از حملات شیمیایی، مین های زمینی و آتش گرفتن، محافظت می‌کند. به طور کلی لکسوس LX 600 INKAS از استاندارد نظامی “CEN 1063 BR6” بهره می‌برد. چنین عبارتی به معنای آن است که این شاسی بلند غول پیکر و لاکچری ژاپنی به راحتی می‌تواند در برابر حملات مسلسل‌های 7.62 میلی متری مقاومت کند. همچنین نارنجک‌های دستی DM51 هم هیچ تاثیری بر روی آن ندارند.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

در ادامه به سیستم تعلیق تقویت شده می‌رسیم که در راستای وزن اضافه‌ی لکسوس LX 600 INKAS طراحی شده است. این وزن از صفحات فولادی اضافه، شیشه‌های ضد گلوله، فریم محافظت شده‌ی درب‌ها و رینگ‌های آلومینیومی جدید نشات می‌‌گیرد.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

همچنین تایرهای این خودرو از نوع “run flat” هستند که می‌توانند حتی در صورت سوراخ شدن، یک مسافت 15 کیلومتری را طی کنند. همچنین تجهیزاتی مثل سیستم اطفا حریق کاپوت، دوربین دید در شب، درب‌های اتوماتیک و رینگ های فولادی هم جزو گزینه‌های آپشنال خواهند بود. نگران باتری و قطعات برقی مثل ECU و سیستم روشنایی هم نباشید.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

در ادامه مهندسان INKAS، سیستم ترمزهای ده پیستونی را به این غول مجلل زرهی هدیه داده‌اند. این موضوع کاملا قابل پیش بینی است چرا که ترمزهای فابریک لکسوس، اصلا در حد و اندازه‌ی وزن این SUV نیستند. ابعاد این خودرو هم تقریبا به مانند نسخه اورجینال، شامل 5085 میلی متر طول، 1990 عرض و 1885 ارتفاع می‌شود پس می‌توان گفت که این خودرو ضد گلوله از نظر ابعاد، فقط کمی عریض‌تر از مدل فابریک است. فاصله محوری هم بدون تغییر، 2865 میلی متر باقی مانده است.

کابین لکسوس LX 600 INKAS

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

اتاق این خودرو، دقیقا نقطه‌ی مقابلِ ظاهر ترسناک آن است؛ یعنی جایی که خریداران می‌‌توانند یک کابین 7 یا 5 سرنشینه را داشته باشند یا برای اینکه حسِ خاص بودن را به خود القا کنند، به سراغ نسخه‌ی «صندلی کاپیتانی» و فرمت 4 سرنشینه بروند. فقط فضای کابینِ نسخه 4 سرنشینه را تصور کنید!

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

بر روی داشبورد، نمایشگرهای تریپل اسکرین را داریم که در نسخه معمولی، فقط به دو نمایشگر محدود شده‌ بودند. تریم قرمز – مشکی و دستگیره‌های ستون A تقویت شده هم از دیگر بهبودهای کابین لکسوس LX 600 INKAS محسوب می‌شوند.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

کاورهای ضد گلوله نصب شده بر روی شیشه‌های ردیف سوم

همچنین کاور شیشه‌ها را داریم که شیشه‌های ضد گلوله را ایمن‌تر از همیشه خواهند کرد. این کاورها دقیقا به مانند آفتاب گیرهای معمولی، نصب و برداشته می‌شوند.

لکسوس LX 600 INKAS ضد گلوله

کمی جلوتر به سیستم ارتباطی PA می‌رسیم. این سیستم می‌تواند در نقش یک اینترکام، بی سیم و بلندگو عمل کند. اما اگر هیچ کدام از این تجهیزات به کمک شما نیامدند، می‌توانید از راه خروجی اضطراری که در تصویر بالا مشخص است، استفاده کنید و جان خود را نجات دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*