کراس اور برقی دایون یوهو

معرفی دایون یوهو؛ کراس اور برقی کوچک چینی با قیمت 10 هزار دلار + ویدیو

دایون یوهو – Dayun Yuehu، یک کراس اور برقی جمع و جور اما جادار چینی است که فقط 10 هزار دلار قیمت دارد. در ادامه به سراغ طراحی ظاهری، مشخصات فنی و قیمت این خودرو الکتریکی خواهیم رفت.

بازار کراس اورهای الکتریکی کوچک در کشور چین، داغ تر از همیشه شده است و کار تا جایی ادامه پیدا پیش می‌رود که برندهای چینی حتی یک نسخه زنانه را هم در کنار مدل اصلی معرفی می‌کنند. امروز به سراغ جدیدترین کراس اور شرکت دایون می‌رویم که احتمالا محصولات قبلی آن‌ها را با نام دایون V5 و Y5 دیده‌اید. اما قبل از رسیدن به مسائل فنی، اجازه دهید تا در یک تور ویدیویی، از بدنه تا کابین این خودرو را به دقت زیر نظر بگیریم.

نگاهی به کراس اور برقی دایون یوهو

نام گذاری خودروهای چینی به قدری عجیب و غیرعادی است که گاهی اوقات ترجیح می‌دهند تا خودروهای خود را بدون اسم رسمی به بازار بفرستند. کلمه “yue + hu” در زبان چینی به معنای ببر خوشحال است اما به گفته شرکت دایون، این خودرو هنوز اسم مشخصی ندارد. اما داستان زمانی جالب می‌شود که به سراغ ابعاد دایون یوهو می‌رویم. این کراس اور با 3695 میلی متر طول، 1685 میلی متر عرض و 1598 میلی متر ارتفاع، واقعا چیزی بیشتر از یک هاچ بک مینی نیست اما از آن جایی که بر اساس پلتفرم‌ SUV ساخته شده است، ما هم مجبوریم تا آن را کراس اور بنامیم.

برای درک بهتر این موضوع، به ابعاد ام وی ام 110 نگاهی داریم که برابر 3550 میلی متر طول، 1495 میلی متر عرض و 1485 میلی متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری دایون یوهو هم برابر 2410 میلی متر محاسبه شده که در برابر فاصله محوری 2340 میلی متری ام وی ام 110، واقعا یک شاهکار به حساب می‌آید.

کراس اور برقی دایون یوهو

کمی جلوتر به چهره‌ی آن می‌رسیم که برای پایین نگه داشتن قیمت کلی خودرو، واقعا ساده طراحی شده است. جلو پنجره یک تکه با دو فلاپ هدلایت، درگاه شارژ در وسط سپر جلویی، چراغ‌های دو تکه، رینگ‌های آلومینیومی 15 یا 16 اینچی، فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت رکاب‌ها و گلگیرها و دستگیره‌های درب سنتی، تمام چیزی است که در نگاه اول، متوجه آن خواهید شد.

کراس اور برقی دایون یوهو

اما نمای عقبی دایون یوهو کمی خلاقانه‌تر طراحی شده؛ یعنی جایی که ستون C شکسته و اسپویلر سقفی را داریم. همچنین چراغ‌های خطر عقب هم از طراحی بهم پیوسته بهره می‌برند و علامت تجاری “Dayun” در وسط آن‌ها دیده می‌شود؛ پس منتظر صادرات این خودرو برقی به کشورهای دیگر هم باشید و شاید ایران هم در لیست این کشورها قرار گیرد!

کابین ساده با امکانات حداقلی اما کارآمد

کراس اور برقی دایون یوهو

زمانی که ابعاد خودرو کوچک و قیمت آن کم می‌شود، کابین آن، بیشترین صدمه را می‌بینید چرا که دست طراحان برای ایجاد یک اتاق زیبا، واقعا بسته می‌شود. اما مهندسین شرکت Dayun سعی کرده‌اند تا جای ممکن، تسلیم این موضوع نشوند. صندلی‌های تمام چرم، نمایشگر مولتی مدیا 8 اینچی و نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر به همراه فرمان D شکل و کنسول وسط ساده، تمام چیزی است که در اتاق دایون یوهو دیده می‌شود.

بر روی داشبورد هم به جر دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه هوا فلاشر، چیز دیگری وجود ندارد و کمی پایین‌تر به درگاه شارژ USB می‌رسیم. در کنسول وسط هم به جز سلکتور دنده و یک محفظه کوچک، چیز دیگری وجود ندارد و این قسمت کاملا خلوت است.

مشخصات فنی و قیمت دایون یوهو

کراس اور برقی دایون یوهو

بر روی محور جلویی این کراس اور برقی جمع و جور، یک موتور الکتریکی قدرتمند را داریم که می‌تواند 35 کیلو وات (تقریبا 47 اسب بخار) قدرت و 105 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. نیروی این موتور، از پکیج باتری‌های 30.66 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد و این باتری‌ها با هر بار شارژ، تقریبا 300 کیلومتر دوام می‌آورند. این عدد تحت آزمایش‌های موسسه NEDC ثبت شده و طبق همین گزارش‌ها، مصرف انرژی کراس اور الکتریکی دایون یوهو، فقط به 10.7 کیلو وات ساعت در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

کراس اور برقی دایون یوهو

همچنین سیستم شارژ این خودرو از شارژرهای سریع هم پشتیبانی می‌کند که می‌توانند در کمتر از 50 دقیقه، باتری‌های آن را از 20 تا 80 درصد شارژ کنند. اما اگر به سراغ شارژرهای معمولی بروید، این عدد به 8 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. امکانات رفاهی دایون یوهو هم شامل سیستم استارت از راه دور و ورود کی لس، سیستم مانیتور باد لاستیک‌ها، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم هوشمند حرکت در دنده عقب و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

در انتها به سراغ قیمت دایون یوهو می‌رویم که شما را شوکه خواهد کرد. قیمت این خودرو در نسخه پایه، فقط 10100 دلار خواهد بود و اگر به سراغ مدل فول آپشن بروید، باید 11300 دلار خرج کنید.