هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

چری چارمی مینی، یک هاچ بک جذاب برای بانوان + ویدیو

چری چارمی مینی – Charme Mini یک هاچ بک برقی جمع و جور از کشور چین است که به طور اختصاصی، برای بانوان طراحی شده.

خودروهای چینی نسبت به رقبای اروپایی و خصوصا آمریکایی، از ظاهر لطیف‌تری بهره می‌برند. همچنین اکثر این خودروها، به طور اختصاصی برای قشر بانوان طراحی شده است که هزینه‌های نگه داری فوق العاده پایینی‌ هم دارند. چری QQ تریم آیس کریم (QQ Ice Cream)، دقیقا مثال واضحی از این موضوع است.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini - چری QQ

چری QQ Ice Cream

آخرین دستپخت چینی‌ها برای قشر زنان این کشور، هاچ بک برقی چری چارمی مینی است که در ادامه به تمام قسمت‌های آن نگاهی خواهیم داشت ولی پیش از این کار، اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، به استقبال بررسی این خودرو برویم. (این ویدیو به چری EQ1 مربوط می‌شود که تنها تفاوت آن نسبت به چارمی مینی، به رنگ زنانه و رینگ‌های جدید و موارد دیگر محدود خواهد شد.)

معرفی هاچ بک جمع و جور الکتریکی چری چارمی مینی

این خودرو در دو تریم متفاوت و با نام‌های “Small Ant Charme Romance” و “Small Ant Charme Rococo” به بازار آمده است. البته هر دو نسخه، تقریبا بر اساس چری اسمال انت مدل 2017 طراحی شده‌‌اند و یکی از تریم‌های اختصاصیِ چری EQ1 به حساب می‌آیند.

طراحی ظاهری لطیف

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

از نام‌ گذاری و تریم‌ها که بگذریم، به رنگ‌های «بنفش فانتوم» و «صورتی دلربا» می‌رسیم که در هر دو رنگ، ستون A خودرو با رنگ سفید طراحی شده است. جلوپنجره هم از طرح یک تکه با خطوط شکسته بهره می‌برد و چراغ‌های هم تقریبا تا ستون A کشیده شده‌اند.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

در قسمت پایین جلو پنجره هم می‌توانید طرح مستطیل شکلی را ببینید که دیفیوزر مشکی و چراغ‌های دی لایت را در خود جای داده است. در نمای کناری، رینگ‌های 15 اینچی آیرودینامیکی با فلاپ یک دست را داریم و همچنین فلاپ رکاب و گلگیر هم نمای خودرو را از حالت یکنواخت خود خارج کرده‌اند.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

این فلاپ‌ها تا قسمت عقبی امتداد پیدا می‌کنند و حتی تا سقف چری چارمی مینی می‌روند. در انتهای این بخش به ابعاد چری چارمی مینی می‌رسیم که شامل 3200 میلی متر طول، 1670 میلی متر عرض و 1550 میلی متر ارتفاع می‌شود. البته ظاهر این خودرو، واقعا غلط انداز است چرا که فاصله‌ی محوری آن به 2150 میلی متر می‌رسد.

طراحی کابین با رنگ صورتی و امکانات فراوان

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

در اتاق این هاچ بک زیبا هم دوباره به همان رنگ‌های لطیف می‌رسیم. البته رنگ‌ مشکی و نقره‌ای هم همراه ما هستند تا نمای کلاسیک‌تری را خلق کنند. به طور کلی در اتاق چری چارمی مینی می‌توانید چرم مشکی، صورتی و یک نمایشگر عمودی 10.4 اینچی را ببینید که معمولا چنین چیزی در خودروهای کوچک، به یک نمایشگر 7 اینچی محدود می‌شود. در پشت فرمان اسپرت D شکل هم نمایشگر پشت آمپر 7 اینچی را داریم.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

از دکمه‌های سیستم تهویه هوا و کلید استارت که بگذریم، فقط سلکتور دنده باقی می‌ماند که در کنسول وسطی قرار گرفته است. همچنین در این قسمت می‌توانید یک جا لیوانی بزرگ را هم مشاهده کنید. صندلی‌های ردیف جلو هم به صورت تمام برقی هستند.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

یکی از فاکتورهای مهم در اتاق چری چارمی مینی، ایجاد فضاهای مختلف برای گذاشتن وسایل اضافی است. در انتها به علامت “Charme” بر روی داشبورد می‌رسیم که اصالت این هاچ بک برقی را تایید می‌کند. همچنین اجرای فرامین صوتی و 7 مدل نورپردازی مختلف هم سورپرایزهای بعدی این کابین خواهند بود. البته فراموش نکنید که این هاچ بک جمع و جور، یک خودرو چهار سرنشینه است و همچنین از یک فضای بار کوچک هم بهره می‌برد که دقیقا در پشت صندلی‌های ردیف دوم قرار می‌گیرد. به علاوه شما می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم را خم کنید تا فضای بیشتری را داشته باشید.

مشخصات فنی و تجهیزات ایمنی چری چارمی مینی

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

این هاچ بک الکتریکی کوچک، یک FWD EV است پس به سراغ محور جلویی می‌رویم؛ یعنی جایی که یک موتور الکتریکی 30 کیلو واتی (تقریبا 41 اسب بخاری) را داریم که می‌تواند در بهترین روزِ خود، 120 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

قدرت این موتور از پکیج باتری‌های لیتیوم یونی 30.6 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد که با یک بار شارژ، می‌توانند یک مسافرت 300 کیلومتری را به مالک خود هدیه دهند (بر اساس تست‌های موسسه NEDC). به علاوه این هاچ بک کوچک از تجهیزات به روزی مثل رادار 360 درجه، دوربین دنده عقب با قابلیت دید در شب، رادار نقطه کور و کروز کنترل بهره می‌برد.

تاریخ ورود به بازار و قیمت چری چارمی مینی

هاچ بک برقی چری چارمی مینی – Charme Mini

اگر قصد خریدن چری چارمی مینی در تریم ” Small Ant Charme Romance” را داشته باشید، باید تقریبا 85.5 هزار یوان یعنی 12.7 هزار دلار هزینه کنید. این در حالی است که قیمت تریم ” Small Ant Charme Rococo” از 91.5 هزار یوان یعنی 13.6 هزار دلار شروع می‌شود. البته شرکت چری برای اولین دسته از خریداران، تقریبا 550 دلار تخفیف در نظر گرفته است. همچنین گفته می‌شود که این خودرو تا چند ماه دیگر به صورت رسمی به خیابان‌های چین قدم خواهد گذاشت.

در پایان باید بگوییم که مطمئنا هاچ بک های برقی جمع و جور چینی، در آینده‌ای نزدیک به تمام دنیا خواهند رفت چرا که چینی‌ها در ساخت این دسته از خودروها، به مهارت بالایی رسیده‌اند. این موضوع را به وضوح می‌توان در  وولینگ ایر برقی یا لومین کورن، مشاهده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*