هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

هاچ بک برقی کیوی؛ خودرو الکتریکی جمع و جور چینی‌ها با ظاهر فضایی + ویدیو

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV، یک خودرو الکتریکی جمع و جور از کشور چین است که با ظاهر دوست داشتنی خود، قرار است تا شهرهای پرجمعیت را به سلطه درآورد.

شرکت‌های خودروسازی چینی در ماه‌های اخیر، به سرعت نور پیشرفته کرده‌اند و سعی داشته‌اند تا با کمک یکدیگر، در برابر رقبای اروپایی و آمریکایی خود، قد علم کنند. کیوی برقی هم دقیقا با همین تفکر به میدان آمده است تا با ظاهر دوست داشتنی خود، شهر‌های شلوغ چین را فتح کند.

معرفی هاچ بک برقی کیوی

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

تصور کنید که بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی و خودرو سازی یک کشور، دست به دست هم دهند تا یک خودرو برقی انقلابی را تولید کنند. این اتفاق، اخیرا در کشور چین رخ داده است. هاچ بک برقی کیوی، حاصل زحمات شاخه‌ی جنرال موتورز در چین، ابر شرکت سایک (SAIC) و وولینگ (Wuling) است که تحت برند “SGMW” به بازار خواهد آمد.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

اما شاید از قبل هم با این خودرو آشنا شده باشید زیر در گذشته، هاچ بک برقی KiWi EV را در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای 2021 هم دیده بودیم. برند “SGMW” برای اولین بار در اواخر سال 2002 میلادی به عنوان یک شرکت دو ملیتی و با مسئولیت محدود، چشم به جهان گشود تا تمرکز خود را بر روی ساخت خودروهای کوچک قرار دهد. در ادامه به سراغ آخرین محصول این خودروساز پر افتخار چینی می‌رویم که اما قبل از هر چیزی، ابتدا اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، جزئیات ریزِ این هاچ بک جمع و جور الکتریکی را بهتر ببینیم.

طراحی ظاهری با الهام از اِلمانی‌های مربوط به خودروهای آینده

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

چهره‌ی این خودرو دقیقا شبیه به… هیچ خودرویی نیست و ما معمولا چنین ظاهری را در مریخ‌ نوردهای فیلم‌های علمی تخیلی دیده بودیم. زمانیکه به قسمت جلویی هاچ بک برقی کیوی نگاه می‌کنیم، یک جلو پنجره ی دو قسمتی را می‌بینیم که به تمام بخش‌های دیگر هم سرایت پیدا کرده است. همچنین در بالای سپر هم می‌توان سنسورها و دوربین‌های نظارتی را پیدا کنید.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

واقعا در مورد طراحی انقلابی این هاچ بک جمع و جور برقی، نمی‌توان نظر داد و به طور حتم باید بگوییم که چهره‌ی هاچ بک برقی کیوی، دقیقا در لبه‌ی تیغ قرار دارد. این بخش را با نمای کنار خودرو، یعنی جایی که فلاپ شیشه‌ای و رینگ‌های آیرودینامیکی 16 اینچی قرار گرفته‌اند به پایان می‌رسانیم.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

در ادامه با یک نگاه گذرا، به سراغ کابین این خودرو می‌رویم و باید بگوییم که در داخل اتاق این هاچ بک الکتریکی کوچک، به جز چند دکمه فیزیکی، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر با ابعاد کمتر از 7 اینچ و یک فرمان اسپرت D شکل، واقعا چیز دیگری دیده نمی‌شود. البته اشتباه نکنید! قطعات نصب شده بر روی درب این EV، فیبر کربن نیستند.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

این قطعات، در حقیقت نوع خاصی از الیاف فرآوری شده‌ی برنج هستند که با جذب کردن آلایندگی‌ها و بوهای ناخوشایند، می‌توانند فضای دلنشینی را خلق کنند.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

در نهایت به ردیف دوم می‌رسیم! بله این خودرو 1040 کیلو گرمی با ابعاد 2849 میلی متر طول، 1655 میلی متر عرض، 1595 میلی متر ارتفاع و فاصله محوریِ 2020 میلی متری، به چهار صندلی مجهز شده است و در قسمت صندوق عقب (البته اگر بتوانید نام آن را صندوق عقب بگذارید)، قادر هستید تا یک چمدان 20 اینچی را جای دهید.

مشخصات فنی و قیمت هاچ بک برقی کیوی

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

این خودرو الکتریکی شهری، در زمان رونمایی اولیه در نمایشگاه شانگهای، با برچسب قیمت 77.8 تا 86.8 هزار یوان یعنی 11.5 تا 12.9 هزار دلار به صحنه آمد که واقعا چنین قیمتی برای یک خودرو بی نام و نشان، ترسناک و غیر رقابتی به نظر می‌رسید.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

اما تقریبا در یک بازه‌ی 8 ماه‌، شاهد فروش 2045 نسخه از هاچ بک برقی KiWi EV بودیم. همین موضوع، شرکت SGMW را جسورتر کرد تا با اضافه کردن تجهیزات بیشتر، باتری‌های قوی‌تر و موتورهای الکتریکی بهتر، همراه با یک سوپرایز هیجان انگیز به هاچ بک برقی کیوی، قیمت آن را بالاتر ببرد. در حال حاضر، این خودرو در کشور چین، در بازه‌ی 100 تا 150 هزار یوان یعنی 14.9 تا 22.3 هزار دلار معامله می‌شود. چین قیمتی با توجه به رقبای دیگر کیوی برقی یعنی چری Ant، لیپ موتور T03 و چانگان Benben E-Star، تقریبا منطقی به نظر می‌رسد.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

در زیر شاسی هاچ بک برقی کیوی می‌‌توانید پکیج باتری‌های 31.9 کیلو وات ساعتی را پیدا کنید که مستقیما به یک موتور الکتریکی 40 کیلو واتی (54 اسب بخاری) در محور عقب متصل شده‌اند. همچنین بیشنه‌ی گشتاور این موتور به 150 نیوتن متر خواهد رسید. البته این اعداد شاید کمی ناامید کننده باشند اما توجه کنید که هاچ بک برقی کیوی، در سگمنت NEV یا همان «خودروهای برقی درون محلی» قرار می‌گیرد. خودروهای مخصوص ورزش گلف یا خودروهای نظارتی شهرک‌های صنعتی، مثال خوبی برای درک سگمنت NEV هستند.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

در پایان این بخش، باید به شعاع حرکت با یک بار شارژ اشاره کنیم که طبق تست‌های موسسه اروپایی NEDC، به عدد حیرت انگیز 305 کیلومتر می‌رسد. همچنین سیستم برق هاچ بک برقی KiWi EV از شارژرهای سریع هم پشتیبانی می‌کنید که می‌تواند در عرض یک ساعت، ظرفیت باتری‌های هاچ بک برقی KiWi EV را از 30 درصد به 80 درصد برساند.

سیستم رانندگی خودران DJI

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

رندرهای اولین خودرو هوشمند DJI

اکثر شما، شاید شرکت DJI را به عنوان یکی از وزنه‌های صنعت پهپادهای تجاری بشناسید اما این شرکت، جنبه‌های دیگری هم دارد. این شرکت در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی را در زمینه توسعه‌ی سیستم‌های خودران و تشخیص موانع داشته است که به لطف همین پیشرفت‌ها، توانسته تا پلتفرم رانندگی خودکار خود را طراحی کند. البته زمینه‌های کاری شرکت DJI، به همین موارد ختم نمی‌شوند و این برند در زمینه ساخت انواع دوربین‌ها هم فعالیت می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که 66 درصد از پهپادهای بازار آمریکا هم از محصولات DJI هستند.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV،

شاخه‌ی DJI Automotive، مسئولیت توسعه و طراحی این پلتفرم را در اختیار دارد که به کمک تکنینک‌های یادگیری ماشین و نمونه گیری با نرخ بالا، می‌تواند یک نقشه‌ی سه بعدی از مسیر را طراحی و در اختیار پردازنده‌های خودروهای برقی قرار دهند.

هاچ بک برقی کیوی – KiWi EV

پهپادهای شرکت DJI

هاچ بک برقی کیوی هم به دستیار رانندگی خودکار DJI (به طور دقیق با نام ” Autonomous Driving Domain Controller “) مجهز شده است که یک سیستم رانندگی خودکار L2+ محسوب می‌شود. مهم‌ترین امکانات این سیستم، قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی و هماهنگ با سیستم ترافیک شهری، دستیار تعویض خط، سیستم هشدار و باقی ماندن در بین خطوط، پارک اتوماتیک و هشدار برخورد با موانع احتمالی هستند که مورد آخر، سطح جدیدی از سیستم رادار 360 درجه محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*