صنعت خودرو روسیه

صنعت خودرو روسیه پس از تحریم رو به نابودی است؛ عرضه خودرو بدون ABS، ایربگ و کولر!

صنعت خودرو روسیه پس از تحریم رو به نابودی است. خودروسازان روسی به ناچار محصولات خود را بدون ABS، ایربگ و کولر به بازار عرضه می‌کنند.

پس از این که روسیه به اوکراین حمله کرد، صنایع مختلف این کشور از جمله صنعت خودروسازی آن تحریم شد و برای خریداران و مالکان خودروها مشکلات زیادی را به وجود آورد. در همین راستا لادا، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی روسیه به تازگی محصول جدیدی را با نام کلاسیک رونمایی کرد که از تجهیزات بسیار کمی بهره می‌برد.

شرایط بد صنعت خودرو روسیه پس از تحریم‌ها

صنعت خودرو روسیه

لادا گرانتا

کلاسیک که نسخه‌ای جدید از لادا گرانتا محسوب می‌شود همانند نام خود برای مشتریان امکانات کمی به همراه دارد؛ به گونه‌ای که لادا آن را بدون امکانات مهمی نظیر ایربگ سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS و کولر به فروش می‌رساند. لادا گرانتا در نسخه کلاسیک به یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار را به تولید برساند.

البته پیشرانه این خودرو قادر به پاس کردن استانداردهای آلایندگی فعلی در اروپا نبوده و توانایی‌های آن فقط در حد پاس کردن استانداردهای آلایندگی سال 1996 است. از این رو می‌توان گفت صنعت خودرو روسیه به دلیل تحریم‌ها به قرن بیستم میلادی برگشته است.

صنعت خودرو روسیه

لادا گرانتا کلاسیک

دیوید وارد، رئیس اجرایی انکاپ جهانی در این خصوص بیان کرد تولید و عرضه لادا کلاسیک برای صنعت خودروسازی روسیه یک عقب‌گرد است. همچنین خبرها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی لادا قصد دارد مدل‌های مشابه از سایر محصولات خود مانند نیوا که 45 سال از عمر آن می‌گذرد را نیز تولید و به بازار عرضه کند.

صنعت خودرو روسیه

لادا نیوا

علاوه بر این که مشتریان خودروهای صفر کیلومتر پس از تحریم‌ها با مشکل مواجه شدند، مالکان خودروها نیز شرایط سختی را دارند؛ چرا که واردات قطعات خودروها به روسیه سخت‌تر شده و به همین دلیل هزینه تعمیرات خودروها نیز افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا الدار گادزیف که در مسکو 4 تاکسی اشکودا دارد عنوان کرد در صورت خراب شدن خودرو دیگر نمایندگی‌ها خدمات مناسبی ارائه نمی‌دهند و برای تعمیر خودرو در مکانیکی‌ها نیز باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم؛ چرا که تامین قطعات دشوار شده و قیمت آنها نیز افزایش پیدا کرده است. برای مثال قیمت موارد ساده‌ای چون روغن خودرو نسبت به سال 2021 حدود 10 برابر افزایش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*