دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سلفی زیرنمایشگر در گوشی گلکسی S23

منتظر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سلفی زیرنمایشگر در گوشی گلکسی S23 نباشید!

گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ قصد ندارد از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر در گوشی های سری گلکسی S23 استفاده کند.

سامسونگ می‌گوید سال‌هاست که روی دوربین زیرنمایشگر کار می‌کند. با این حال ZTE اولین شرکتی بود که یک محصول تجاری واقعی را با این فناوری وارد بازار کرد. اکنون گوشی‌ساز چینی در حال توسعه سومین نسل دوربین سلفی زیر صفحه خود است، اما هنوز هم خبری از این تکنولوژی در پرچمداران سامسونگ هم نیست. ظاهراً یک سال دیگر هم این اتفاق نخواهد افتاد. در واقع شاید گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴ از این فناوری استفاده کند، اما نباید منتظر حضور دوربین سلفی زیرنمایشگر در گوشی گلکسی S23 باشیم.

دوربین سلفی در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ پیشرفت چشمگیری خواهد داشت، اما همچنان این دوربین‌ها درون یک حفره که روی نمایشگر ایجاد شده قرار می‌گیرند. یک افشاگر با توجه به گزارش‌هایی که از زنجیره تأمین قطعات سامسونگ دریافت کرده، مدعی شده که هر سه گوشی گلکسی S23 به دوربین سلفی زیر صفحه مجهز نخواهند شد.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سلفی زیرنمایشگر در گوشی گلکسی S23

سامسونگ با این تکنولوژی در محصولات تجاری خود غریبه نیست. گوشی گلکسی زد فولد ۳ یک محصول منحصر به فرد است که به اندازه گوشی‌های استاندارد سری گلکسی اس فروش ندارد. به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفت از فناوری دوربین زیر نمایشگر در آن استفاده کند. وقتی کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن را با دوربین‌های سلفی استاندارد روی گوشی‌ها مقایسه می‌کنیم، کاملاً ناامیدکننده است. علاوه بر این، با توجه به کمبود جهانی قطعات در پی شیوع ویروس کرونا، ساخت و تأمین این دوربین در تعداد بسیار زیاد هم دشوار است. در واقع سامسونگ نمی‌خواهد این ریسک را مرتکب شود و فروش گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ خودش را با خطر مواجه کند.

تا زمان بالغ نشدن فناوری، خبری از دوربین سلفی زیر صفحه سری Galaxy S نیست

به اعتقاد ما اصلی‌ترین دلیلی که سامسونگ را مجاب کرده سال آینده هم از این فناوری روی گوشی‌های سری Galaxy S استفاده نکند، رضایت‌بخش نبودن کیفیت تصاویر آن است. بنابراین سامسونگ تا زمانی که این دوربین عکس‌های درخشانی نگیرد، از آن استفاده نخواهد کرد. البته فشاری هم روی سامسونگ برای پذیرش این فناوری نیست. درست مثل اپل که چند سال بعد از گوشی‌های اندرویدی، تصمیم گرفته ناچ بالای صفحه آیفون را با یک حفره جایگزین کند.

گوشی های سری گلکسی S23 دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی هم نخواهند داشت

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سلفی زیرنمایشگر در گوشی گلکسی S23

اما بخش دیگری از این گزارش می‌گوید حتی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ که به تازگی نسل جدید آن معرفی شده هم قرار نیست روی گوشی های سری گلکسی S23 به کار برود. ظاهراً موتورولا اولین گوشی پرچمدار بازار را با بهره‌گیری از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 وارد بازار می‌کند. حتی نسخه اولترا سری گلکسی اس ۲۳ هم فاقد این دوربین خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*