سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ

سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ ابعاد بسیار کوچکی دارد

سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ کوچک‌تر از نسل گذشته است که باعث کاهش ضخامت گوشی‌ها می‌شود؛ اما چه تأثیری روی کیفیت تصویر دارد؟

سامسونگ سپتامبر سال گذشته از نخستین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خودش رونمایی کرد، اما تاکنون روی هیچ موبایلی از این فناوری استفاده نشده است. با این حال، این باعث نشد غول کره‌ای از نسل جدید این دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی که ISOCELL HP3 نام دارد، رونمایی نکند.

یکی از جذاب‌ترین چیزهایی که در مورد این سنسور جدید می‌شنویم، ابعاد بسیار کوچک ۱/۱.۴ اینچی آن است. این درحالیست که سنسور ۵۰ مگاپیسکلی ISOCELL GN1 روی گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل ۱/۱.۳۱ اینچ و نسل گذشته سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 نیز ۱/۱.۲۲ اینچ است. در واقع سنسور تازه رونمایی شده HP3 تنها کمی بزرگ‌تر از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۷ اینچی به کار رفته روی گوشی گلکسی S22 است.

ابعاد کوچک‌تر سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ بدین معنا است که شما پیکسل‌های کوچک‌تری را دریافت خواهید کرد. پیکسل‌هایی که این حسگر ارائه می‌کند ۰.۵۶ میکرون پیکسلی هستند، در حالی که پیکسل‌های سنسور HP1 سامسونگ ۰.۶۴ میکرون پیکسلی و GN1 نیز ۱.۲ میکرون پیکسلی هستند.

فدا کردن عملکرد برای طراحی باریک

معمولاً از پیکسل‌های بزرگ‌تر به خاطر بهبود جذب نور بیشتر استفاده می‌شود، به خصوص در زمانی که خورشید غروب می‌کند. اما سامسونگ فناوری پیکسل باینینگ را ارائه می‌کند تا در عین حال بتواند همان قابلیت‌های پیکسل‌های بزرگ را هم ارائه کند. این دوربین چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام می‌کند که می‌تواند عکسی مثل یک سنسور ۱.۱۲ میکرونی ۵۰ مگاپیکسلی را ارائه کند. اما همچنین فناوری پیکسل باینینگ ۱۶ به ۱ را هم در بر می‌گیرد که ترکیبی از ۱۶ پیکسل را برای ارائه تصویری مثل یک سنسور ۲.۲۴ میکرونی سنسور ۱۲.۵ مگاپیکسلی به کار می‌گیرد. فقط زمان می‌تواند نشان دهد که این فناوری‌ها چقدر می‌توانند اندازه پیکسل‌های کوچک این سنسور را جبران کنند.

سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ

به هر ترتیب سامسونگ در این سنسور فضای ماژول دوربین را ۲۰ درصد در مقایسه با سنسور HP1 کاهش داده که به گوشی اجازه می‌دهد ابعاد جمع و جورتری داشته باشد. از دیگر امکانات قابل توجه سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL‌ HP3 سامسونگ می‌توان به فوکوس خودکار Super QPD (ارائه فوکوس خودکار روی تمام پیکسل‌های سنسور)، فیلمبرداری 8K با نرخ 30fps و 4K با نرخ 120fps، حالت Smart-ISO Pro و یک راهکار HDR جدید اشاره کرد.

سامسونگ می‌گوید نمونه‌های تولید شده این سنسور هم اکنون در اختیار گوشی‌سازها قرار گرفته است، اما تولید انبوه آن از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. هیچ صحبتی در خصوص اینکه کدام گوشی‌ها با این سنسور عرضه می‌شوند نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*