رنو 5 Diamant الکتریکی

رنو 5 الکتریکی به مناسبت تولد 50 سالگی این هاچبک زیبا معرفی شد + ویدیو

رنو 5 Diamant الکتریکی یک نسخه خاص و یونیک از هاچ بک خاطره انگیز Renault 5 است که با ظاهری منحصر به فرد و یک موتور الکتریکی، طراحی شده است. اما جذابیت هاچ بک فرانسوی، به همین موارد ختم نمی‌شود.

بیایید و به سال 1972 یعنی تاریخی که اولین رنو 5 پا به جهان گذاشت نگاهی داشته باشیم. در آن سال، یک هاچ بک خوش ساخت از سوی فرانسه به تمام دنیا هدیه داده شد که فقط در نسل اولِ خود توانست به فروش 5 میلیون نسخه دست پیدا کند. سپس با نسل دوم یعنی رنو 5 مدل MK2 همراه شدیم که این خودرو هم حس و حال خود را داشت.

رنو 5 Diamant الکتریکی

اما پس از گذشت 50 سال از تاریخ پر فراز و نشیب این هاچ بک موفق فرانسوی، وقت آن رسیده است تا دنیای خودروسازی با یک نسخه خاص و متفاوت، به آن ادای احترام کند. در همین راستا، یکی از بهترین و خلاق‌ترین تیونرهای فرانسوی یعنی «پِیر گونالونز» اینجاست تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در ادامه با یکی از خاص‌ترین رنو پنج های جهان همراه خواهیم بود اما اجازه دهید تا با یک ویدیو کامل و جذاب از این خودرو، به استقبال ادامه ماجرا برویم و از دیدن آن لذت ببریم.

 نگاهی به رنو 5 الکتریکی

قبل از هر توضیحی، باید به اسم اصلی این پروژه یعنی «دایامانت» اشاره کنیم؛ البته مطمئن هستیم که شما هم با دیدن طراحی چراغ‌‎های جلویی، به سر نخ ‌هایی رسیده‌اید. کلمه “diamond” یا همان «الماس» در زبان فرانسوی، به صورت “diamant” نوشته می‌شود. اکنون که از فلسفه نامگذاری آن آگاه شدیم، به سراغ ادامه کار خواهیم رفت.

خاص ترین قسمت طراحی رنو 5 Diamant به رنگ بدنه مربوط می‌شود یعنی جایی که یک رنگ صورتی فانتزی سه لایه را داریم که با دانه‌هایی از طیف خاصی از رنگ طلایی، جلوه‌ی بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. این رنگ طلایی در قسمت جلو پنجره، ستون‌های سقف، آینه‌های بغل، رکاب‌ها و سپر عقبی هم دیده می‌شود.

رنو 5 Diamant الکتریکی

اما فقط رنگ طلا است! خوشبختانه در دستیگره‌ی کروی‌ درب‌های، آلیاژی از برنج و طلا را داریم و واقعا حس خاص بودن را به رنو 5 الکتریکی هدیه می‌دهد. همچنین اسکنرهای اثر انگشت هم بر روی این دستگیره‌ها نصب شده تا بالاترین سطح از ایمنی را خلق کند.

رنو 5 Diamant الکتریکی

نت پایانی در طراحی بنده‌ی این شاهکار هم به سقف «سافت تاپ» آن مربوط می‌شود که این طراحی بیشتر در خودروهای دهه 60 میلادی دیده می‌شد پس به نوعی با ترکیبی از خودروهای کلاسیک و مدرن طرف هستیم.

رنو 5 Diamant الکتریکی

 

اکنون به کابین این خودرو خاص می‌رویم و در همان نگاه اول، با یک فرمان عجیب رو به رو می‌شویم. این فرمان از جنس سنگ مرمر است و باز هم در وسط آن می‌توانید همان طلای استفاده شده در دستگیره‌ها را پیدا کنید.

رنو 5 Diamant الکتریکی

پشت این فرمان، سه نمایشگر دیجیتال دایره‌ای شکل را داریم که برای نشان دادن سرعت، میزان شارژ باتری‌ها و ساعت به کار گرفته شده‌اند. قبلا هم گفتیم که این هاچ بک، یک خودرو برقی است پس نباید از وجود این آمپر مترهای دیجیتال تعجب کنید.

رنو 5 Diamant الکتریکی

متاسفانه هیچ نمایشگر دیجیتالی به عنوان صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا، روی داشبورد دیده نمی‌شود اما اگر دقیقا به وسط داشبورد نگاه کنید، یک شارژر وایرلس را پیدا می‌کنید که می‌توانید با قرار دادن گوشی خود در آن، سیستم مسیر یابی شخصی خود را داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*