خودرو آفرود Maxus Territory

شاسی بلند مکسوس تریتوری ؛ آفرودر چینی و مهمان احتمالی بهمن موتور + ویدیو

شاسی بلند مکسوس تریتوری یک خودرو آفرودی است که می‌تواند جزو گزینه‌های احتمالی گروه بهمن موتور برای واردات به ایران باشد. در ادامه با قیمت، مشخصات فنی، کابین، امکانات و احتمال واردات Maxus Territory SUV به ایران نگاهی خواهیم داشت.

اول از همه باید توجه داشته باشید که نام برند «مکسوس» را با «مکث موتور» اشتباه نگیرید! گروه صنعتی Maxus یکی از زیرمجموعه‌های برند بریتانیایی LDV بود که به صورت اختصاصی، ساخت ون، مینی ون و اتوبوس‌های کوچک را دنبال می‌کرد. دست تقدیر در سال 2006، برند مکسوس را به روسیه فرستاد تا زیرنظر شرکت GAZ به فعالیت خود ادامه دهد اما در سال 2010، ابر شرکت چینی سایک (SAIC) وارد ماجرا شد و اکنون مکسوس یکی از زیر برندهای سایک به حساب می‌آید. حالا جدیدترین محصول این برند یعنی شاسی بلند مکسوس Territory قصد دارد تا داستان آفرودرهای چینی را عوض کند! پس با یک ویدیو جذاب از این خودرو به سراغ بحث‌های فنی خواهیم رفت.

شاسی بلند آفرودی مکسوس موتور

شاسی بلند مکسوس تریتوری از نظر ابعاد، یک سر و گردن بالاتر از بایک BJ60 یا همان لندکروز چینی قرار می‌گیرد و اندازه آن برابر با 5046 میلی متر طول، 2016 میلی متر عرض و 1876 میلی متر ارتفاع است و در فاصله محوری هم با عدد 2950 میلی متر روبه‌رو می‌شویم. وقتی این اعداد را در کنار زوایای ورود و خروج که برابر با 28 و 26 درجه است قرار می‌دهیم، تازه می‌توجه می‌شویم که با چه آفرودری طرف هستیم!

شاسی بلند مکسوس تریتوری

در همین راستا و با احترام به تویوتا لندکروز افسانه‌ای، باید بگوییم که که شاسی بلند مکسوس تریتوری از نظر ابعاد و زوایای خروج و ورود، تقریبا با لندکروز یکی است (در مورد تفاوت خودروهای چینی و ژاپنی، مخصوصا تویوتا لندکروز، هیچ صحبتی نداریم).

طراحی ظاهری در مکسوس تریتوری هم از یک شاسی بلند خشن خبر می‌دهد. جلو پنجره بزرگ با خطوط عمودی و نارنجی رنگ در کنار فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت رکاب و سیستم اگزوز دو کاناله، از مهم‌ترین اِلمان‌های ظاهری در طراحی بدنه هستند.

مشخصات فنی و کابین خودرو افرودی مکسوس Territory

خودرو آفرود Maxus Territory

علاوه بر دستگیره‌های سقفی، سه دستگیره دیگر هم در کابین شاسی بلند مکسوس تریتوری تعبیه شده است تا حس و حال آفرودی را به شما بیشتر تلقین کند. نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد 12.3 اینچ و کلاستر دیجیتال 9 اینچی هم کاملا با ابعاد بزرگ کابین هماهنگ هستند و همچنین دکمه‌های فیزیکی متعدد بر روی داشبورد به همراه 2 دستگیره دیگر در قسمت کنسول وسطی، کاملا یک فضای خشن و به دور از مدرن بودن را خلق کرده است؛ یعنی چیزی که با ذائقه ما ایرانی‌ها و به خصوص آفرود بازها جور درمی‌آید.

شاسی بلند مکسوس تریتوری

در نسخه فول آپشن شاسی بلند مکسوس تریتوری، ما فرمت 7 سرنشینه را داریم که صندلی‌های ردیف اول به ماساژور و گرم کن و سردکن مجهز هستند اما در ردیف دوم، ماساژور حذف می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند نسخه 6 سرنشینه با صندلی‌های خلبانی را هم داشته باشند. به علاوه سیستم صوتی پرچمدار JBL با 12 اسپیکر هم جزو آپشن‌های این نسخه به حساب می‌آید.

خودرو آفرود Maxus Territory

در زیر کاپوت شاسی بلند مکسوس تریتوری با یک موتور چهار سیلندر توربو دیزل با ظرفیت 2 لیتر طرف هستیم که می‌تواند 218 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF آلمانی به راننده هدیه دهد. در حالت عادی، نیروی موتور با چرخ‌های عقبی درگیر می‌شود اما خبر خوب این است که شاسی بلند مکسوس Territory به سیستم 4 چرخ محرک موقت مجهز شده است. به تمام این مجموعه، سیستم هیبرید ملایم 48 ولت را هم اضافه کنید که در ترافیک‌های سنگین، شما را از شر مصرف سوخت بالا بی‌نیاز می‌کند. همچنین «سیستم دفلاک تریپل» و «10 حالت رانندگی آفرودی» هم برای شاسی بلند مکسوس تریتوری تعریف شده است.

شاسی بلند مکسوس تریتوری

در همین راستا بد نیست بدانید که در سیستم تریپل دفلاک یا همان «سه قفل دیفرانسیلی»، به صورت مجزا در هر کدام از محورها و همچنین در گیربکس 4WD، یک قفل دیفرانسیل خواهید داشت که این آرایش می‌تواند شما را از گیر کردن در هر مسیری نجات دهد.

قیمت و احتمال واردات شاسی بلند مکسوس تریتوری به ایران

قیمت نسخه فول آپشن و هیبرید شاسی بلند مکسوس Territory در حدود 36 هزار دلار است و واردات این نسخه به کشور ایران، کاملا بعید به نظر می‌رسد؛ اما اگر به سراغ تریم‌های ارزان‌تر مکسوس تریتوری برویم که فاقد ماساژور، سیستم هیبرید و در کل آپشن‌های کمتری باشند، طبیعتا قیمت پایین‌تری را هم انتظار خواهیم داشت. احتمالا در صورت واردات شاسی بلند مکسوس تریتوری به ایران (توسط شرکت بهمن موتور) قیمت این خودرو شانه به شانه دیگنیتی پرستیژ حرکت خواهد کرد و در نتیجه قیمت مکسوس تریتوری در بازه 2.5 تا 3 میلیارد تومان خواهد بود. در پایان کار با اطمینان می‌گوییم که شاید ابعاد یا قدرت مکسوس تریتوری با تویوتا لندکروز یکی باشد اما زمانی که این دو خودرو را وارد گود می‌کنیم، مطمئنا ژاپنی محبوب ما، با اختلاف برنده این رقابت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*