فونیکس FX

فونیکس FX ، شاسی بلند جدید بازار ایران در تست ایمنی یورو انکپ پنج ستاره شد

فونیکس FX که نسخه ایرانیزه شده چری اومودا 5 در ایران شناخته می‌شود موفق شد 5 ستاره ایمنی را در تست‌های ایمنی موسسه یورو انکپ دریافت کند.

موسسه یوروانکپ آخرین گزارش از نتایج تست ایمنی خودروهای مختلف مربوط به سال 2022 را منتشر کرد که طبق آن شاسی بلند چری اومودا 5 توانست 5 ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند که چنین دستاوردی از امنیت بالای این خودرو حکایت دارد. چری اومودا 5 به زودی با نام فونیکس FX توسط مدیران خودرو روانه بازار خواهد شد تا لقب ایمن ترین خودروی بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

جزئیات کسب 5 ستاره ایمنی توسط فونیکس FX

فونیکس FX

شرکت یوروانکپ به شکل دقیق هر خودرو را در 4 بخش اصلی امکانات کمک ایمنی، ایمنی عابران پیاده، ایمنی سرنشینان خردسال و ایمنی سرنشینان بزرگسال، مورد بررسی قرار می‌دهد. در همین راستا طبق نتایج منتشر شده، فونیکس FX توانست در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز 93 درصد، در بخش ایمنی سرنشینان خردسال امتیاز 89 درصد، در بخش ایمنی عابران پیاده امتیاز 73 درصد و در بخش امکانات ایمنی و کمکی نیز امتیاز 83 درصد را از آن خود کند.

مشخصات فنی

فونیکس FX

مدیران خودرو فونیکس FX یا همان چری اومدا 5 را با قدرتمندترین موتور آن یعنی موتور 1.6 لیتری توربو روانه بازار خواهد کرد که این پیشرانه با پاشش مستقیم سوخت TGDi می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دوکلاچه‌ی تر نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. چنین مشخصاتی فونیکس FX را به قدرتمندترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین خودرو بازار ایران تبدیل می‌کند.

امکانات ایمنی

فونیکس FX

فونیکس FX به امکانات ایمنی متعددی مجهز شده که به کمک آنها توانسته در بخش امکانات ایمنی و کمکی موسسه یوروانکپ امتیاز 83 درصد را کسب کند. از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری اتوماتیک، سامانه اخطار برخورد از جلو، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار نقطه کور و شش کیسه هوای ایمنی 10 نقطه‌ای اشاره کرد.

شاسی بلند جدید مدیران خودرو

گفتنی است نسخه فونیکس FX که در موسسه یورو انکپ مورد بررسی قرار گرفت به کیسه هوای میانی در کابین مجهز بود، اما نسخه‌ای که مدیران خودرو قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه کند فاقد کیسه هوای میانی در کابین است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*