فیلم آواتار 2

نکاتی که قبل از دیدن فیلم آواتار 2 حتما باید آن‌ها را بدانید

قطعا فاصله زمانی بین نسخه های اول و دوم آواتار، باعث فراموش شدن برخی جزئیات داستانی آن شده است. به همین جهت، به بهانه اکران فیلم آواتار 2 در اینجا قصد داریم به مرور برخی از مهم ترین نکاتی که پیش از تماشای این فیلم باید به خاطر داشته باشید، بپردازیم.

حتما بسیاری از شما فیلم آواتار را تماشا کرده‌اید. این شاهکار جیمز کامرون موفق شد با عملکردی خیره‌کننده در باکس آفیس به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود. با این حال از زمان عرضه این فیلم زمان زیادی می‌گذرد و احتمالا بسیاری از شما آخرین بار، بیش از ده سال پیش این فیلم را تماشا کرده بودید!

با اکران فیلم Avatar: The Way of Water، نام آواتار بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و بسیاری افراد در انتظار تماشای این فیلم در سینماها هستند.

اما با گذشت چندین سال از عرضه نسخه اول، شاید برای تماشای The Way of Water به برخی اطلاعات اولیه نیاز داشته باشید. در این صورت می‌توانید نسخه اول Avatar را از شبکه دیزنی پلاس مشاهده نمایید. با این حال در صورتی که به این شبکه دسترسی نداشته باشید، ما در این جا به برخی نکات مهم پیرامون پیش‌زمینه داستانی و شخصیت‌های مختلف آواتار 2 اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم پیش از تماشای فیلم آواتار 2

پاندورا

فیلم آواتار 2

پاندورا سیاره‌ای فرازمینی است که انسان‌ها برای رسیدن به آن به چندین سال سفر فضایی نیاز دارند. موجودات ساکن در این سیاره، گونه‌هایی با نام ناوی (Na’vi) با قد حدودا سه متر هستند که طبیعت این سیاره را می‌پرستند. این طبیعت پر از موجودات منحصربفرد، گونه‌های گیاهی و جانوری جذاب و کوه‌هایی‌ست که در آسمان شناور هستند.

ناوی‌ها همچنین از طریق دم خود با موجودات مختلف ارتباط برقرار کرده و احساسات مشترکی را تجربه می‌کنند.

با وجود این که انسان‌ها به طور طبیعی قادر به زندگی کردن در این سیاره نیستند، اما گروهی تحت نام RDA به امید کشف ماده‌ای معدنی و فوق‌العاده ارزشمند به نام Unobtanium در حال انجام پروژه‌های حفاری در این سرزمین هستند. بیشتر انسان‌های ساکن این سرزمین در حقیقت کارگران RDA به شمار می‌روند. با این وجود بخش کوچک‌تری از انسان‌های این سرزمین هم صرفا با هدف مطالعه روی ناوی‌ها پا به سیاره پاندورا گذاشته‌اند.

آواتارها

جیک سالی

جیک سالی (با بازی سم ورتینگتون) سربازی است که توانایی راه رفتن خود را از دست داده است. او برادر دوقلویی داشته که قرار بوده به عنوان مسئول یک تیم تحقیقاتی به سیاره پاندورا اعزام شود. با این وجود، این دانشمند از بین رفته و جیک به جای او روانه این سیاره می‌شود.

دلیل اعزام جیک به جای برادرش به سیاره پاندورا این است که دانشمندی در این سیاره به نام گریس آگوستین ( سیگورنی ویور) موفق به توسعه سیستمی می‌شود که در آن احساسات و ادراک انسان‌ها قابلیت انتقال به یک بدن شبیه به گونه Na’vi را پیدا می‌کند. این بدن‌ها که آواتار نام دارند، بر اساس دی ان ای افراد ساخته می‌شوند و از آن جا که دی ان ای جیک و برادر دوقلویش یکسان است، او قادر به استفاده از این آواتار است.

جیک خیلی سریع با آواتار خود هماهنگ می‌شود. گریس از او می‌خواهد که با آواتار جدیدش، تا جایی که می‌تواند از فرهنگ و تمدن Na’vi و ارتباط آن‌ها با سیاره پاندورا اطلاعات کسب کند؛ در حالی که مسئول امنیتی RDA، کلنل مایلز کواریچ (استیون لنگ) خواهان نفوذ جیک در میان ناوی‌ها و پیدا کردن راه‌هایی برای فراری دادن آن‌ها از سرزمینشان است تا فرآیند حفاری برای کشف Unobtaium با سرعت بیشتری پیگیری شود.

اوماتیکایا

پرنسس نایتیری

اوماتیکایا گروهی از ناوی‌ها هستند که در جنگل‌های پاندورا زندگی می‌کنند و این سیاره را می‌پرستند. دختر فرمانده این قبیله، نایتیری (زویی سالدانا)  فردی‌ست که برای نخستین بار با آواتار جیک روبرو شده و علیرغم مخالفت سایر اعضای قبیله آداب و رسوم مردمان خود را به جیک آموزش می‌دهد.

جیک خیلی سریع آداب و سبک زندگی اوماتیکایا ها را فرا گرفته و به عضوی مهم از قبیله آن‌ها تبدیل می‌شود. جیک و نایتیری سرانجام به یکدیگر علاقمند می‌شوند و مشکلات از این جا آغاز می‌شود. چرا که جیک اساسا انسانی در یک آواتار بوده و یک ناوی واقعی حساب نمی‌شود!

گریس و ایوا

فیلم آواتار 2

پس از اختراع سیستم آواتارها، گریس بیش از هر دانشمند ماقبل خود در خصوص ناوی‌ها اطلاعات کسب می‌کند. بر اساس مطالعات او، پاندورا نه یک سیاره، بلکه یک ارگانیسم زنده است و خدای ناوی‌ها، ایوا (Eywa) تجسم این امر است.

زمانی که بدن فیزیکی گریس در نبردی بین انسان‌ها و ناوی‌ها آسیب می‌بیند، ناوی‌ها تلاش می‌کنند هشیاری گریس را از طریق ایوا به آواتارش منتقل کنند تا زندگی او را نجات دهند. با این وجود، علیرغم این که گریس ادعا می‌کند ایوا را می‌بیند، اما این روش کارساز نبوده و گریس از بین می‌رود.

نقش گریس در آواتار 2 از جمله جذاب‌ترین نقش‌های این فیلم خواهد بود.

آسمانی‌ها

فیلم آواتار 2

اواخر فیلم Avatar جیک به کلنل کواریچ اطلاع می‌دهد که بیرون کردن ناوی‌ها از سرزمینشان امکان‌پذیر نیست. با این وجود، کواریچ با استفاده از اطلاعاتی که جیک به او داده به سرزمین اوماتیکایاها حمله کرده و پدر نایتیری را در جنگی خونین به قتل می‌رساند. در ادامه داستان، جیک نزد اوماتیکایاها به عنوان یک خائن شناخته شده و از قبیله بیرون رانده می‌شود. به همین جهت او باید با انجام یک کار بزرگ اعتماد از دست رفته را بازگردانده و بار دیگر به عنوان عضوی از قبیله شناخته شود.

به همین جهت او بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین جانور پاندورا، توروک را رام کرده و تحت کنترل می‌گیرد و از این راه به «توروک ماکتو» یا «سوارکار توروک» که چهره‌ای افسانه‌ای و نماد قدرت نزد ناوی‌هاست تبدیل می‌شود. این حرکت جیک خیلی زود احترام اهالی قبیله را در پی داشته و از همین طریق او بار دیگر موفق به متحد کردن قبایل مختلف ناوی‌ها و شکست دادن RDA در یک نبرد سنگین می‌شود.

به این ترتیب، جیک با همکاری همه قبایل و موجودات پاندورا سرانجام موفق به شکست دادن RDA شده و در نبردی پایانی، آواتار او با همکاری نایتیری، کلنل کواریچ را شکست داده و از بین می‌برد.

انسان ها

Avatar: The Way of Water

با پیروزی ناوی بر RDA اکثر انسان‌های حاضر در پاندورا به زمین فرستاده می‌شوند. با این وجود، تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها مثل دکتر مکس پاتل (دیلیپ رائو) و دکتر نورم اسپلمن (جوئل دیوید مور) که پیش‌تر با گریس همکار بوده و جیک را در ماجراجویی‌اش یاری کرده‌اند، به عنوان دوستان ناوی شناخته می‌شوند.

همچنین ناوی نیز هشیاری جیک را از بدن انسانی‌اش به آواتار او منتقل می‌کنند تا او رسما به یک ناوی تبدیل شود.

بنابراین نسخه اول آواتار با تبدیل شدن جیک سالی به رییس یک قبیله ناوی در کنار همراهش، شاهزاده نایتیری به پایان می‌رسد. با این وجود، این پایان داستان نیست و فیلم آواتار 2 ماجراجویی جدیدی را پیش روی جیک و دوستانش قرار می‌دهد.

شما در خصوص Avatar: The Way of Water چه نظری دارید؟ آیا این فیلم قادر خواهد بود موفقیت نسخه اول را تکرار کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*