کامپیوتر در بازار اروپا

دیگر هیچکس در اروپا کامپیوتر و لپ تاپ نمی‌خرد!

فروش لپ تاپ و کامپیوتر در بازار اروپا نسبت به سال گذشته افت قابل توجهی را تجربه می‌کند که حاکی از رکود و عدم تمایل به خرید در مقطع فعلی است.

براساس گزارش جدید موسسه Canalys، کاربران اروپایی میل چندانی به خرید لپ تاپ و کامپیوتر ندارند و آمار فروش این محصولات در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 22 درصدی به 12.8 میلیون دستگاه رسیده است.

کاهش تقاضای خرید، به دلایل متعددی از جمله اشباع بازار و افزایش قیمت‌ها مرتبط است. هم‌اکنون آمار فروش لپ تاپ در سال 2022 به 10.4 میلیون دستگاه کاهش یافته که نسبت به سال گذشته، حاکی از افت 25 درصدی است. بااین‌حال، کامپیوترهای دسکتاپ عملکرد بهتری را ثبت کردند و تنها 6 درصد افت فروش را تجربه کردند.

لپ تاپ

نکته جالب آنکه بازگشایی مدارس نیز موجب افزایش تقاضا نشده و طبق گزارش Canalys، مشتری اغلب لپ تاپ ها و کامپیوترهای فروخته شده در اروپا، شرکت‌های اروپایی بزرگ بوده‌اند و استقبال از سوی مردم عادی کم‌رنگ بوده است. علاوه بر آن، میزان فروش تبلت نیز با افت 13 درصدی به 6 میلیون دستگاه رسید.

با در نظر گرفتن وضعیت فعلی در بازار اروپا، می‌توان دریافت که سایر مناطق نیز اوضاع بهتری ندارند و رکود هم‌چنان تداوم خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، افزایش قیمت‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش خریدار ارزیابی می‌شود. بنابراین شرکت‌هایی در بازار لپ تاپ و کامپیوتر موفق هستند که محصولاتی اقتصادی را به بازار عرضه کنند.

در حال حاضر، پنج شرکت برتر بازار اروپا در بخش کامپیوتر و لپ‌ تاپ، لنوو، اچ‌پی، اپل، دل و ایسوس هستند که در این میان، اپل رشد 20.4 درصدی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده است. بااین‌وجود، سایر شرکت‌ها با کاهش 20 تا 30 درصدی فروش مواجه هستند. در بخش تبلت نیز پنج شرکت برتر بازار اروپا را اپل، سامسونگ، لنوو، آمازون و هواوی تشکیل می‌دهند که غیر از سامسونگ که عملکرد خوبی را در این بخش ثبت کرده، سایر سازندگان با افت فروش روبرو بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باید میزان فروش تلفن همراه هم حساب بشه تا مشخص بشه کاهش فروش مربوط به کامپیوتر و لپتاپ هست یا موبایل هم شامل میشه

    در هر صورت لپتاپ مفتش هم گرونه و با وجود موبایل های هوشمند کارایی خودش رو از دست داده