خودروهای آفرودی چینی

خودروهای آفرودی چینی بازار ایران را بشناسید

خودروهای چینی زیادی وارد بازار ایران شدند، اما تعداد اندکی از آنها از توانایی‌های آفرودی بهره می‌برند. در ادامه با خودروهای آفرودی چینی بازار ایران آشنا خواهیم شد.

طی سال‌های گذشته خودروهای چینی زیادی وارد بازار ایران شدند و توانستند سهم قابل توجه‌ای از بازار را به خود اختصاص دهند؛ اما بسیاری از آنها از نوع تک دیفرانسیل بوده و از توانایی‌های آفرود مناسبی بهره نمی‌برند. البته در میان آنها چند شاسی بلند چینی نیز وجود دارد که می‌توانند به خوبی به نیاز رانندگان در خارج از جاده پاسخ دهند. در همین راستا قصد داریم شما را با خودروهای آفرودی چینی بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی خودروهای آفرودی چینی بازار ایران

لندمارک V7

لندمارک V7 در صدر لیست خودروهای آفرودی چینی بازار ایران قرار دارد. در واقع شرکت بهمن موتور در سال 1393 خودرو لندمارک V7 را به عنوان اولین خودرو آفرودی چینی به بازار ایران عرضه کرد، اما این خودرو به دلیل جذاب نبودن ظاهر خود نتوانست نگاه مشتریان را به خود جلب کند و سرانجام بهمن موتور در سال 1395 تولید آن را متوقف کرد.

خودروهای آفرودی چینی

لندمارک V7 به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که یکی از موتورهای قدیمی میتسوبیشی محسوب می‌شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 128 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به هر دو محور منتقل می‌شود. این شاسی بلند ظرف مدت 13 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر 8.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

خودروهای آفرودی چینی

لندمارک V7 از امکانات معمولی نظیر دو کیسه هوا، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سنسور پارک عقب، سانروف، مه‌شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع برقی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی بهره می‌برد. لندمارک V7 به دلیل برخورداری از سیستم 4WD با سه حالت حالت 2H (تک دیفرانسیل عقب)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) می‌تواند توانایی آفرودی مناسبی را در اختیار رانندگان قرار دهد.

خودروهای آفرودی چینی

این شاسی بلند چینی از فضای کابین و صندوق بار مناسبی نیز بهره می‌برد که به واسطه آن می‌تواند به نیازهای خانواده‌ها در مسافرت به‌خوبی پاسخ دهد. هرچند این خودرو از توانایی‌های آفرودی مناسبی بهره می‌برد، اما نداشتن طراحی ظاهری جذاب و نامناسب بودن کیفیت ساخت باعث شده تا حضور ناموفقی را در بازار ایران تجربه کند.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا یکی دیگر از خودروهای آفرودی چینی بازار ایران محسوب می‌شود که شرکت عظیم خودرو آن را در سال 1397 به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کرد؛ اما این خودرو به دلیل بدعهدی‌های عظیم خودرو و بازاریابی ضعیف این شرکت، حضور موفقی را در بازار ایران نداشت و تولید آن در سال 1399 متوقف شد.

خودروهای آفرودی چینی

فواون ساوانا به یک موتور 2 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 214 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به هر دو محور را بر عهده دارد. این خودرو ظرف مدت 10 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 9.8 لیتری را به همراه دارد.

فوتون سوانا

فوتون سوانا در سال 1397 با امکانات مناسبی نظیر چهار کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل سرعت در شیب، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، سنسور باران، سنسور نور، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله و کی‌لس استارتر روانه بازار شد.

فوتون سوانا

این شاسی بلند چینی به واسطه دیفرانسیل عقب لغزش محدود (LSD) و سیستم 4WD سه حالته (2H، Auto و 4L) از توانایی‌های آفرودی مناسبی بهره می‌برد. به طور کلی فوتون ساوانا کیفیت سواری قابل قبول، توانمندی‌های فنی و امکانات مناسبی را به همراه دارد، اما همان‌طور که اشاره شد شرکت عظیم خودرو در بازاریابی و فرایند عرضه آن به مشتریان ضعیف عمل کرد و باعث شد تا این خودرو حضور ناموفقی را در بازار ایران تجربه کند.

جی ام سی S350

از دیگر خودروهای آفرودی چینی بازار ایران می‌توان به جی ام سی S350 اشاره کرد که شرکت ریگان خودرو آن را در ماه پایانی سال 1399 به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کرد؛ اما این شاسی بلند چینی نیز همانند کوپا تی 210 نتوانست حضور موفقی را تجربه کند و تولید آن برای همیشه متوقف شد.

خودروهای آفرودی چینی

جی ام سی S350 با یک موتور 2 لیتری توربو روانه بازار ایران شد که می‌تواند قدرتی برابر با 205 اسب بخار و گشتاور 325 نیوتن‌تر را به تولید برساند. نیروی تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر دو محور منتقل می‌شود. این خودرو که حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت اعلام شده، به ازای هر 100 کیلومتر حدود 8.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

جی ام سی S350

جی ام سی S350 با امکاناتی چون دو کیسه هوا، کنترل سرعت در شیب، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، دی‌لایت، سنسور نور، دوربین دید عقب، مالتی‌مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف، کروز کنترل و کی‌لس استارتر به بازار ایران راه پیدا کرد.

جی ام سی S350

این شاسی بلند چینی با موتور نسبتا قدرتمند و سیستم انتقال قدرت سه حالته (2H، Auto و Lock) از توانایی‌های آفرودی مناسبی بهره می‌برد، اما قیمت‌گذاری غیر منطقی، عرضه محدود و عدم بازاریابی مناسب باعث شد تا نتواند حضور موفقی را تجربه کند.

هاوال H9

شرکت بهمن موتور در دوره برجام توانست طی همکاری با برند چینی هاوال چند محصول آن را به بازار ایران عرضه کند؛ اما شاسی بلند H9 این شرکت همزمان با خروج آمریکا از برجام به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه شد و به همین دلیل فقط تعداد محدودی از هاوال H9 مدل 2018 توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند.

خودروهای آفرودی چینی

هاوال H9 به یک موتور 2 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به هر دو محور را بر عهده دارد. این شاسی بلند چینی ظرف مدت 10.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 9.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

هاوال H9

هاوال H9 در مدل 2018 با امکاناتی بهتر از سایر خودروهای چینی وارد بازار ایران شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هشت کیسه هوای ایمنی، هشداردهنده عبور خودروها هنگام خروج از پارک، هشداردهنده انحراف از مسیر، گرم‌کن فرمان، دوربین جانبی، پارک نیمه اتوماتیک، کول باکس، تهویه اتوماتیک سه کاناله، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی، حافظه، سردکن و ماساژور اشاره کرد.

هاوال H9

این شاسی بلند چینی به واسطه سیستم انتقال قدرت با شش حالت مختلف اتو، اسپرت، شن، برف، گل و لای و 4L (چهار چرخ محرک سنگین) می‌تواند توانایی‌های آفرودی مناسبی را در اختیار راننده قرار دهد. به طور کلی این خودرو را باید یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی که به بازار ایران راه پیدا کرده دانست. از این رو اگر این خودرو حضور طولانی‌تری را در بازار ایران تجربه می‌کرد می‌توانست آمار فروش بالایی را برای بهمن موتور به ثبت برساند.

دایون Y5

دایون Y5 یکی دیگر از خودروهای آفرودی چینی بازار ایران است که همچنان در ایران تولید و به بازار عرضه می‌شود. شرکت خودروسازی ایلیا این خودرو را در ماه‌های پایانی سال 1400 مونتاژ و به بازار ایران عرضه کرد.

خودروهای آفرودی چینی

دایون Y5 به یک موتور 2 لیتری توربو میتسوبیشی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 202 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت 12 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 9.3 لیتری را به همراه دارد.

دایون وای 5

دایون Y5 از امکانات متوسطی چون دو کیسه هوا، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، تهویه مطبوع الکتریکی با کنترل مستقل برای ردیف عقب، کروز کنترل، سانروف، کی‌لس استارتر، انتقال قدرت سه حالته (2H، 4H و 4L) و قفل دیفرانسیل عقب بهره می‌برد.

دایون وای 5

دایون Y5 به عنوان تنها شاسی بلند آفرودی چینی صفرکیلومتر بازار ایران محسوب می‌شود که می‌تواند به نیاز علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی که خواهان خودروی آفرودی نو هستند به‌خوبی پاسخ دهد. البته این خودرو فاقد امکانات مهمی نظیر کیسه هواهای جانبی و پرده‌ای، دوربین 360 درجه و کنترل پایداری بوده که ایلیا موتور با ارائه این آپشن‌ها در آینده می‌تواند نگاه مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*