بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا ؛ یکی از گزینه‌های واردات به بازار ایران

پارس ساتر قصد دارد سدان جذابی از شرکت اشکودا وارد بازار ایران کند. در ادامه به بررسی خودرو اشکودا اسلاویا می‌پردازیم.

واردات خودرو به زودی آغاز می‌شود و اولین گروه از خودروهای وارداتی به گمرک تحویل داده خواهد شد. مشتریان پس از تبلیغات محیطی دو شرکت واردکننده به قطعی شدن واردات امیدوار شده‌اند و منتظر خرید خودوهای خارجی هستند. یکی از شرکت‌های خارجی که قرار است محصولاتش وارد بازار کشورمان شود، برند اشکودا است.

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

خودروی اشکودا اسلاویا گزینه‌ای جذاب برای بازار ایران به شمار می‌رود؛ چرا که توانسته در بازار پرجمعیت و متنوع هند، آمار فروش خوبی کسب کند. ابتدا گفته شد که قرار است مزین خودرو اقدام به واردات محصولات اشکودا کند، اما در حال حاضر مشخص شده که واردکننده‌ای به نام پارس ساتر با این کمپانی اهل کشور چک، قرارداد بسته و نمایندگی انحصاری محصولاتش را بر عهده گرفته است.

علاوه بر این‌ها هم‌اکنون می‌توان گفت خودروهای احتمالی برای بازار ایران انتخاب شده و فقط منتظر سوت وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم. با توجه به سقف قیمتی که در آیین نامه واردات خودرو آمده و ظواهر امر، به نظر می‌رسد سدان جذاب اشکودا اسلاویا می‌تواند در بازار ایران حضور پیدا کند. گفتیم که این خودروی جذاب وارد بازار هند شده و در ایران نیز پرفروش خواهد شد.

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

طراحی ظاهری اشکودا اسلاویا

پیش‌تر در بررسی خودروی اشکودا فابیا گفتیم که این شرکت با فولکس واگن آلمان همکاری می‌کند و اغلب پلتفرم‌های محصولاتش شبیه به خودروهای این شرکت آلمانی است. پلتفرم اسلاویا همان MQB-A0 است و اگر از نظر ابعاد و اندازه این سدان را بخواهیم با ماشینی مقایسه کنیم، راپید بهترین گزینه خواهد بود.

آخرین نسل از راپید دو سال پیش وارد بازار شد و زبان طراحی اغلب محصولات این شرکت بر مبنای خودروهای قبلی است. برای مثال اگر قصد مقایسه طراحی اسلاویا با سایر هم‌قطارانش را دارید، نگاهی به اکتاویا و ساپرب بیندازید تا متوجه منظورمان شوید. از نمای جلو باید به جلوپنجره شش ضلعی اشاره کرد که مختص برند اشکودا است.

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

چراغ‌های جلو از دو طرف به گریل خودرو متصل شده‌اند و از جمله المان‌های اسپرت این بخش می‌توان به ورودی‌های هوای وسیع و پیچیده روی سپر اشاره کرد. در نمای عقب هم چراغ‌های زیبایی تعبیه شده که در تمامی محصولات اشکودا به یک شکل دیده می‌شود. زوایای این چراغ‌ها اگرچه تند و تیز است، اما جذاب از آب درآمده است. لازم به ذکر است که سدان اسلاویا در سه تیپ اکتیو، امبیشن و استایل عرضه شده و 5 رنگ بدنه مختلف دارد. رینگ‌های این خودرو 16 اینچی هستند و سطوح مختلفی از امکانات رفاهی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

طراحی کابین اشکودا اسلاویا

با ورود به درون کابین اسلاویا متوجه می‌شویم که داشبورد و متعلقات آن تقلیدی از خودروی ساب‌کامپکت فابیا است. از طرف دیگر برخی از اجزای کابین شامل قطعات تزیینی متعلق به فولکس واگن پولو است. خوشبختانه از متریال خوبی در کابین استفاده شده که در قیاس با سایر محصولات اشکودا، اسلاویا یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. علاوه بر این‌ها نکته مهم دیگر در رابطه با کابین، فضای جادار و صندوق بار 520 لیتری است. به طور کلی با نگاهی کلی به اسلاویا می‌توان گفت نسخه صندوقدار شده فابیا هاچ بک است.

اشکودا اسلاویا چه امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دارد؟

امکانات محصولات اشکودا در حد استاندارد خواهد بود. از جمله این آپشن‌ها و تجهیزات می‌توان به نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، کلاستر دیجیتال 8 اینچی، ایربگ‌های جلو و جانبی و پرده‌ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، پد شارژ وایرلس تلفن همراه، پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب و نگه‌دارنده لیوان اشاره کرد.

بررسی خودرو اشکودا اسلاویا

اشکوا اسلاویا چه مشخصات فنی دارد؟

سدان جذاب و مناسب اشکودا برای بازار ایران مجهز به دو پیشرانه 1 لیتری و 1.5 لیتری توربو است که اولین پیشرانه توان تولید قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 175 نیوتن‌متر را دارد. نیروی محرکه در این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

پیشرانه 1.5 لیتری اسلاویا قادر است قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو انتقال می‌یابد. اگر این سدان توسط پارس ساتر وارد بازار کشورمان شود، قیمت پایه آن از یک میلیارد و 300 میلیارد تومان خواهد گذشت. با این حال قیمت خودروهای وارداتی در بورس کالا تعیین تکلیف می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*