تویوتا کرولا کراس h2

کانسپت کرولا کراس H2 معرفی شد؛ قدم جدید تویوتا در عرصه خودروهای هیدروژنی

کانسپت تویوتا کرولا کراس H2، نسخه هیدروژنی این کراس‌اوور شهری است که از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری با فناوری موتورهای مسابقه ای استفاده می‌کند.

خودروسازی تویویا از اولین کانسپت کرولا کراس هیدروژنی جهان رونمایی کرد. این خودروی مفهومی هم‌اکنون در حال طی آزمایش‌های لازم برای عرضه نهایی در بازار است. با اینکه در نگاه اول همه‌چیز از وجود یک مدل معمولی تویوتا کرولا کراس حکایت دارد، اما موتور این خودرو عملکردی کاملا متفاوت را ارائه می‌کند. در زیر کاپوت، یک پیشرانه سه سیلندر 1.6 لیتری از سری GR کرولا اسپرت با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن با فشار بالا قرار گرفته است.

با فناوری منتقل شده شامل بسته‌بندی مخزن هیدروژن که از مدل هیدروژنی Mirai تویوتا به‌دست آمده است، این خودروساز ژاپنی موفق به ایجاد اولین نمونه هیدروژنی کرولا کراس H2 شده است. این کراس‌اوور شهری قادر است تا پنج سرنشین را در خود جای دهد.

تویوتا کرولا کراس h2

تویوتا کرولا کراس H2، رقیب ارزان قیمت خودروهای برقی

بزرگ‌ترین خودروساز جهان هنوز اطلاعاتی را در مورد عرضه و فروش این محصول منتشر نکرده است، اما مدعی شده که کرولا کراس H2 در مسیر تجاری‌سازی قرار دارد. در بیانیه تویوتا آمده:

این اقدامی بسیار دلگرم‌کننده است، زیرا وسایل نقلیه هیدروژنی از مزایای متعددی بهره‌مند هستند. آنها از آنجاکه به فناوری ICE مجهز هستند، در مقایسه با خودروهای الکتریکی هزینه ساخت پایین‌تری دارند.

علاوه بر آن، زمان سوخت‌گیری سریع‌تر (در مقایسه با خودروهای برقی) یک مزیت کاربردی دیگر را نیز به وسایل نقلیه هیدروژنی اضافه می‌کند. هم‌چنین ناگفته نماند که خودروهای هیدروژنی وزن سبک‌تری خواهند داشت، زیرا نیازی به باتری‌های سنگین موجود در نمونه‌های الکتریکی ندارند. با وجود ویژگی‌های امیدوارکننده، تویوتا خاطرنشان کرده که هنوز نمی‌توان به‌طور کامل تایید کرد که آیا فناوری مذکور در خودروهای جاده‌ای آینده، به‌طور گسترده استفاده خواهد شد یا خیر.

کابین تویوتا کرولا کراس

با این حال، سودمندی هیدروژن در تولید ماشین‌های مسابقه به اثبات رسیده است. در طول یک فصل از برگزاری مسابقات Super Taikyu، این خودروساز قدرت احتراق هیدروژن و گشتاور خروجی را به ترتیب 24% و 33% افزایش داده است. هم‌چنین محدوده پیمایشی نیز حدود 30% ارتقا یافته است.

تویوتا کرولا کراس h2

اولین بار در ماه ژوئن، زمانی‌که این خودروساز اعلام کرد که در حال کار بر روی نمونه‌ اولیه یک خودروی جدید است، از وجود کرولا کراس H2 باخبر شدیم. در آن زمان، مشخص شد که این وسیله نقلیه به دو مخزن گاز هیدروژن فشرده در بخش زیرین مجهز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا پیکربندی پیشین را حفظ کرده یا خیر، اما می‌دانیم که تجربیات مفیدی را در مورد بسته‌بندی هیدروژنی از مدل Mirai FCEV به‌دست آورده است.

corolla cross h2

با نگاهی به کابین کرولا کراس H2، با چیدمان آشنای تویوتا مواجه می‌شویم که با تمرکز بر استفاده آسان طراحی شده است. با این حال، احتمالا در این نسخه، نمایشگری بزرگ‌تر برای به‌تصویر کشیدن سیستم درایو هیدروژن قرار خواهد گرفت. براساس پیش‌بینی‌ها، کرولا کراس هیدروژنی، خودرویی اقتصادی‌تر از رقبای برقی خواهد بود و می‌تواند پیشرانه‌های دوست‌دار محیط‌زیست را برای طیف وسیعی از مردم به ارمغان بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*