گوشی تاشو جدید اوپو

گوشی تاشو جدید اوپو با تمام چیزهایی که قبلا دیده‌اید فرق می‌کند

اوپو اخیرا پتنتی درباره گوشی تاشو جدید خود به ثبت رسانده که با تمامی گوشی‌های انعطاف‌پذیر کنونی مانند سری زد سامسونگ تفاوت دارد.

گرچه گوشی‌های تاشو چندان محصولات مهم و تاثیرگذاری قلمداد نمی‌شوند اما همچنان طرفداران خاص خودشان را دارند و برخی از آن‌ها می‌توانند در لیست بهترین موبایل‌های سال 2023 هم قرار بگیرند. دیگر از آن دوران که به این دیوایس‌ها به عنوان یک گجت دکوری و کم کاربرد نگاه می‌شد گذر کرده‌ایم و تولیدکنندگان تلفن همراه فکرهای جدیدی برای این نوع اسمارت فون‌ها در سر دارند.

به عصر گوشی‌های رول‌شونده خوش آمدید. این اسمارت فون‌ها همچنان از نمایشگر انعطاف‌پذیر بهره می‌برند اما شکل و شمایلشان با گوشی‌هایی که تا به حال دیده‌ایم کاملا متفاوت است. اوپو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در کنار سامسونگ دست به نمایش یک گوشی رول‌شونده زد که واقعا کار می‌کند. حالا گفته می‌شود گوشی جدید تاشو اوپو از نوع موبایل‌های رول‌شونده خواهد بود.

پتنت جدید چینی‌ها که توسط وبسایت 91Mobile فاش شده از طراحی جدید اوپو خبر می‌دهد. در این گوشی رول‌شونده دوربین تنها زمانی نمایان خواهد شد که دستگاه تا بیشترین حد ممکن باز شده باشد. در غیر این صورت سنسور دوربین قابل مشاهده نیست. ممکن است این طراحی را در گوشی منعطف بعدی اوپو ببینیم.

اساس کار گوشی‌های رول‌شونده به گونه‌ای است که فقط اگر کاربر به ابعاد بیشتری از نمایشگر نیاز داشته باشد، می‌تواند آن را به بیرون کشیده و استفاده کند. بدین ترتیب ظاهر و ابعاد کلی دیوایس مانند گلکسی زد فولد 4 – Galaxy Z Fold 4 بوده و حالتی مانند دفترچه یادداشت دارد. در واقع می‌توانیم بگوییم طرح مفهومی اوپو مدلی توسعه یافته از پرچمداران سری زد فولد سامسونگ به حساب می‌آید.

گوشی تاشو جدید اوپو

در حالی که هنوز نمی‌توانیم بگوییم گوشی تاشو جدید اوپو به حالت رول‌شونده خواهد بود یا در خودش جمع می‌شود، اما مشاهده استقبال شرکت‌های تکنولوژی برای به کارگیری صفحه نمایش انعطاف‌پذیر در محصولاتشان خوشحال‌کننده است. این فرایند حرکتی رو به جلو بوده و چندان بعید نیست که انقلاب بعدی در دنیای اسمارت فون‌ها در حوزه چنین دیوایس‌هایی رخ بدهد. تمام این ماجراها از معرفی اولین گلکسی فولد سامسونگ استارت خورد و حالا پس از چند سال، رقابت در این عرضه داغ شده است.

گرچه هنوز طراحی و شکل و شمایل گوشی‌های انعطاف‌پذیر کمی عجیب و غریب بوده و به سختی در دل کاربران خودش را جا می‌کند، اما امیدواریم این موبایل‌ها بتوانند روزی جایگاه دیوایس‌های فعلی‌مان را تصاحب کنند. در واقع اصلا بعید نیست چند سال بعد چنین جمله‌ای را درباره همین گوشی‌های رول‌شونده بزنیم.

اوپو به یکی از بازیگران اصلی گوشی‌های تاشو و رول‌شونده تبدیل شده است. برند زیرمجموعه این کمپانی یعنی وان پلاس در سال جاری میلادی قصد دارد دو گوشی انعطاف‌پذیر وان پلاس وی فلیپ – OnePlus V Flip و وان پلاس وی فولد – OnePlus V Fold را به بازار عرضه کند. این اقدام چینی‌ها احتمالا باعث می‌شود سامسونگ احساس خطر کرده و در بحث گوشی‌های سری زد خود نوآوری‌های جدیدتری بیاورد تا رقابت از آنچه هست داغ‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*