قاب های گوشی

8 کاربرد جالب برای قاب های گوشی قدیمی و بلا استفاده

اگر شما هم نمی‌دانید با قاب های گوشی قدیمی‌تان چه کار کنید، با ما همراه باشید تا بتوانید از آن‌ها برای کارهای مختلف کمک بگیرید!

محافظ بدنه گوشی یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها به شمار می‌رود. از زمانی که گوشی‌های لمسی شروع به تصاحب بازار کردند، فروش قاب محافظ آن‌ها نیز شدت پیدا کرد و به نوعی از فروش خود گوشی‌ها جلو زد؛ چرا که هرکس حداقل یک قاب برای گوشی‌اش خریده و معمولا طول عمر این قاب‌ها زیاد نیستند. در گذشته هر موبایل ظاهری خاص و منحصربه‌فرد داشت و حتی بدون قاب نیز خاص بودنش حفظ می‌شد، اما ظاهر اسمارت فون‌های امروزی تا حد زیادی با یکدیگر شباهت دارند و همگی از نمایشگری بزرگ و تعدادی دوربین در پشت برخوردارند. بدین ترتیب تنها راه ایجاد تمایز و بخشیدن ظاهری خاص به موبایل‌تان، خرید یک قاب خواهد بود.

کاربرد قاب های گوشی قدیمی

کاربران معمولا قاب های گوشی زیادی خریداری می‌کنند. دلایل این کار به تغییرات مد و فشن یا آسیب دیدن کیس به دلیل سقوط گوشی برمی‌گردد. اما یکی از شایع‌ترین دلایل بلا استفاده ماندن کاور گوشی‌ها خرید اسمارت فون جدید خواهد بود که عملا گارد محافظ دیوایس قبلی را از دور خارج می‌کند.

با این وجود اگر قاب های گوشی را بدون استفاده خاصی دور بیاندازید، چندان دوست‌دار محیط زیست نیز نخواهید بود چرا که طبیعت برای تولید و همچنین تجزیه هرکدام از قاب‌ها هزینه زیادی خواهد پرداخت. بنابراین بهترین راهکار، ایجاد وظایفی جدید برای کیس‌های گوشی بوده و ما نیز در ادامه چند مورد از بهترین کارهایی که می‌توان با قاب بلا استفاده یک گوشی انجام داد را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

کارت شناسایی چمدان

قاب های گوشی

هیچ‌چیزی بدتر از گم کردن کارت شناسایی چمدانتان در فرودگاه نیست. اگر این کارت گم شود دیگر چمدان به شما تحویل نخواهد شد و به انبار چمدان‌ها انتقال داده می‌شود. این کارت‌ که معمولا حالت برچسبی دارد چندان مقاومت بالایی نداشته و ممکن است حین جابه‌جایی و بارگیری هواپیما جدا شود. در این صورت وارد دردسر بزرگی خواهید شد.

جالب است بدانید با قاب های گوشی می‌توانید یک کارت شناسایی چمدان بسازید. در واقع طراحی برخی از قاب‌های محافظ به گونه‌ای انجام شده که می‌توانید آن را به راحتی به کارت شناسایی چمدان تبدیل کنید. معمولا وقتی کارت شناسایی چمدان را از قاب محافظ گوشی بسازید، نسبت به برچسبی که روی چمدان چسبیده می‌شود سخت‌تر جدا خواهد شد و استقامت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

نحوه انجام کار بسیار ساده است. روی یک قاب گوشی نام و مشخصات خودتان را بنویسید. سپس از حفره دوربین یک بند عبور بدهید تا بتوانید آن را از چمدان آویزان کنید. و تمام! کارت شناسایی جدید چمدان شما با مقاومتی باورنکردنی اینجاست!

قاب عکس

قاب های گوشی

به نظر می‌رسد دیگر هیچ‌کسی به سراغ پرینت گرفتن عکس‌ها نمی‌رود و نسخه فیزیکی عکس‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند. اکثر تصاویر به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌شوند و بقیه عکس‌ها هم در حافظه دیوایس، هارد اکسترنال یا فضای ابری باقی می‌مانند. در گذشته یکی از عادات ترک‌نشدنی خانواده‌ها چاپ عکس‌هایی بود که در مسافرت یا مراسمی گرفته می‌شد اما امروزه درصد بسیار کمی از افراد به خودشان زحمت چاپ عکس‌ها را می‌دهند و چاپ تصاویر عملا به یک کار منسوخ و قدیمی تبدیل شده است. با این وجود اگر شما به چاپ کردن عکس‌هایتان علاقه دارید می‌توانید با استفاده از قاب های گوشی قدیمی‌تان یک قاب عکس مدرن بسازید.

یکی از راه‌های جالب برای استفاده از قاب محافظ موبایلتان قرار دادن یک عکس قدیمی درون آن‌هاست. برای نمونه می‌توانید یک عکس خانوادگی، عکسی از دورهمی‌تان در تعطیلات یا حتی سلفی که در ابعاد آن قاب محافظ چاپ شده را درون گارد گوشی قرار بدهید تا ظاهر جدیدی به خود بگیرد. همچنین می‌توانید از حفره تعبیه شده برای دوربین نیز استفاده کرده و عکس‌هایتان را آویزان کنید.

دفترچه یادداشت

گارد محافظ

همزمان با افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، مردم معمولا برای یادداشت کردن امور مهم به سراغ اپلیکیشن Notes موبایلشان می‌روند چرا که همیشه و همه‌جا در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهند یادداشت‌هایشان را در یک دفترچه بنویسند، قاب های گوشی قدیمی‌تان می‌تواند تا حد زیادی به کارتان بیاید.

اکثر دفترچه یادداشت‌ها جلدی نرم و پلاستیکی دارند که نوشتن روی آن‌ها را دشوار می‌کند. اما قاب محافظ تلفن همراه به دلیل بدنه محکم و مقاومش می‌تواند نقش یک زیردستی قابل اطمینان را ایفا کند. همچنین برخی از این قاب‌ها در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند و با استفاده از آن‌ها در جلد دفترچه یادداشتتان، می‌توانید  تا حدی از نوشته‌ها در برابر آب خوردگی محافظت کنید.

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی نسبت به ساخت یک دفترچه یادداشت از قاب قدیمی گوشی اقدام کنید. در ساده‌ترین روش کافی است جلد یک دفترچه یادداشت را به سطح داخلی قاب گوشی چسب کنید. البته قبل از آن باید قاب را به اندازه دفترچه‌تان در بیاورید.

اگر می‌خواهید دفترچه‌ای بهتر و اختصاصی‌تر بسازید، به چسب حرارتی، کاغذ روغنی و کاتر احتیاج خواهید داشت. بدین ترتیب می‌توانید با وسایلی ساده دست به ساخت یک دفترچه یادداشت محکم و مقاوم بزنید و همچنین استفاده مفیدی از بک کاور موبایل قدیمی‌تان داشته باشید.

جاصابونی یا زیر لیوانی

گارد محافظ

اگر خیل اهل ساخت و ساز و درست کردن کاردستی نیستید، همچنان می‌توانید کاربرد جدیدی برای قاب های گوشی بلا استفاده‌تان پیدا کنید. از آنجایی که اکثر گوشی‌های امروزی ابعاد بزرگی دارند، قاب محافظشان هم بزرگ بوده و می‌توانید از آن به عنوان زیر لیوانی استفاده کنید. عرض قاب‌ها معمولا به گونه‌ای است که قاعده یک لیوان روی آن به خوبی جا می‌شود و از بابت نشتی رطوبت روی میز هم نگرانی نخواهید داشت.

اگر قاب موبایلتان در وضعیت خوبی قرار دارد و سالم است، نه تنها به عنوان زیر لیوانی بلکه می‌توان به عنوان جاصابونی نیز از آن استفاده کرد. برخی قاب‌های موبایل بدنه‌ای ضد لغزش دارند و برای مثال قاب‌های سیلیکونی آیفون‌ها دقیقا از همین نوع به حساب می‌آیند. از این گاردها می‌توانید در مکان‌هایی از خانه که رطوبت و خیسی وجود دارد استفاده کنید و اسفنج یا شمع و صابون را روی آن بگذارید.

از این قاب‌ها می‌توانید برای نگهداری اشیا و لوازم ریزی که به راحتی گم می‌شوند هم استفاده کنید. برای مثال قرار دادن زیورآلات، سوزن و غیره روی آن‌ها باعث می‌شود از گم شدنشان پیشگیری شود.

گیره موبایل برای دوچرخه

گارد محافظ

گیره موبایل برای دوچرخه یا موتور قیمتی حدود 20 تا 50 دلار دارد. این وسیله یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای دوچرخه‌سواران به شمار می‌آید و می‌توانند به کمک GPS گوشی، مسیرشان را ردیابی کنند. بدین ترتیب دیوایس همیشه جلوی چشمشان خواهد بود و بدون هر گونه تلاش و ایستادن می‌توانند از آن استفاده داشته باشند. اما تا وقتی می‌توانید با قاب های گوشی قدیمی‌تان یک گیره بسازید، چرا باید بین 20 تا 50 دلار برای گیره موبایل روی موتور یا دوچرخه خرج کنید؟

روش‌های زیادی برای ساختن گیره گوشی وجود دارد و گاردهای سیلیکونی بهترین عملکرد را در این زمینه دارند. راحت‌ترین شیوه برای ساخت گیره، ایجاد چهار سوراخ روی کیس بوده و سپس آن را با بست پلاستیکی سفت کنید. به منظور پیشگیری از سردرگم شدن توصیه می‌کنیم مراحل ساخت گیره را به طور گام به گام با ویدیوی زیر پیش ببرید.

اگر فکر می‌کنید بست‌های پلاستیکی به اندازه کافی ایمن نیستند، می‌توانید آن‌ها را با پیچ سفت کنید. بدین ترتیب می‌توانید به سادگی تا 50 دلار در هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کنید.

نگهدارنده کابل‌ها

گارد محافظ

قاب محافظ گوشی به دلیل ساختار محکم و متریال با دوام می‌تواند به جز محافظت از گوشی، کاربردهای زیاد دیگری هم داشته باشد. بنابراین چندان منطقی نیست اگر تنها به دلیل خرید یک قاب یا گوشی جدید بخواهید آن را دور بیاندازید. از این قاب‌ها می‌توانید به عنوان محافظ اجسام کوچک‌تری مانند ایربادها یا آداپتور شارژر استفاده کنید.

برای تبدیل کردن قاب های گوشی قدیمی به یک محفظه مقاوم، ابتدا مطابق عکس‌های بالا چند برش دقیق در وسط آن ایجاد کنید. این برش‌ها باعث می‌شوند بتوانید قاب را تا بزنید. سپس با چند کش یا بند، قاب را در جای خودش محکم کنید. و تمام! جعبه محافظ شما برای حفاظت از ایرباد و دیگر وسایل آماده شده است.

خلاقیت روی قاب

گارد محافظ

برخی گاردهای محافظ طراحی به خصوصی دارند که وقتی از مد می‌افتد، دیگر برای کاربر جذابیتی نخواهد داشت. بدین ترتیب برای همیشه کنار گذاشته می‌شود و نوبت به قاب‌های جدید می‌رسد. اما شما می‌توانید به جای خرید یک قاب جدید به سراغ همان قاب قبلی رفته و با کمی خلاقیت به خرج دادن، ظاهر جدیدی به آن ببخشید.

ویدیوهای زیادی در یوتیوب وجود دارند که نحوه شخصی‌سازی قاب گوشی موبایل را آموزش می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید از رنگ، استیکر، عکس‌ها و غیره استفاده کنید یا برخی موارد دیگر مانند صدف، دکمه، زیورآلات، سنگ‌های رنگی، چرم، آینه، چسب نواری و غیره را با چسب به قاب بچسبانید. تعداد چیزهایی که می‌توانید به قاب اضافه کنید بی‌نهایت هستند و صرفا به سلیقه شما برمی‌گردند.

در همین راستا یکی از طراحان برند لویی ویتون اخیرا ویدیویی منتشر کرده که چگونه یکی از قاب های گوشی سابقش را با کمی خلاقیت و ذوق هنری به یک قاب کاملا جدید تبدیل کرده است. قدرت تخیل و خلاقیت را دست کم نگیرید و همین حالا دست به کار شوید.

بازیافت

قاب های گوشی

آخرین راه برای استفاده مجدد از قاب های گوشی بازیافت خواهد بود. اگر هیچ‌کدام از ایده‌های بالا به مذاقتان خوش نیامد و همچنان نمی‌دانید بهترین راه کاربرد مجدد قاب محافظ موبایل قدیمی‌تان چه می‌تواند باشد، می‌توانید با بازیافت کردنش به طبیعت و محیط زیست کمک بزرگی کنید.

برندهای تولیدکننده گارد محافظ گوشی از مواد و متریال مختلفی برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند. به دلیل پیچیدگی فرایند بازیافت و نوع متریال، بسیاری از مراکز بازیافت از دریافت قاب محافظ گوشی خودداری می‌کنند. اما خوشبختانه برخی کمپانی‌ها اختصاصا برای بازیافت کردن وسایل غیر قابل بازیافت تاسیس شده‌اند. برای مثال Terracycle یکی از همین شرکت‌هاست که قاب محافظ گوشی را پذیرش کرده و همچنین به واسطه همکاری‌اش با شرکت PopSockets، به تولید لوازم جانبی گوشی با استفاده از متریال بازیافتی مشغول است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*