ایرباس لوپ

ایرباس لوپ ؛ ایستگاه فضایی سیار با جاذبه مصنوعی، باشگاه و گلخانه

ایرباس از ایستگاه فضایی جذاب خود رونمایی کرد. این ایستگاه که ایرباس لوپ نام دارد، به جاذبه مصنوعی، باشگاه و گلخانه مجهز شده است و می‌تواند اقامت در فضا را متحول کند.

ناسا می‌خواهد تا اوایل دهه ۲۰۳۰ به عمر ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان دهد. در همین زمان نیز ایرباس می‌خواهد لوپ را به‌عنوان یک ایستگاه فضایی کاملا متفاوت به خارج از زمین بفرستد. ناسا در سال‌های اخیر به‌دنبال همکاری با شرکت‌های خصوصی برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده و به‌همین خاطر نیز روی توسعه ایستگاه اوربیتال ریف شرکت بلو اوریجن و ایستگاه استارلب شرکت نانورکس سرمایه‌گذاری کرده است.

ایستگاه‌های اشاره شده مي‌خواهند تا اواخر دهه جاری به‌ فضا بروند و از این نظر از ایرباس لوپ پیشی ‌خواهند گرفت. هرچند که ایستگاه غول اروپایی کاملا متفاوت است. با گجت نیوز همراه باشید تا به ویژگی‌ها و مشخصات ایستگاه فضایی ایرباس بپردازیم.

ایرباس لوپ؛ راهکاری مناسب برای اقامت طولانی‌مدت در فضا

ایرباس لوپ

ایستگاه فضایی ایرباس در واقع یک ماژول چندمنظوره ۸ متری است که از سه طبقه با امکان سفارشی‌سازی بهره می‌برند. تمامی این طبقات نیز از طریق تونلی به‌هم متصل می‌شوند که یک گلخانه را در دل خود دارد. ایرباس در کنفرانس خبری خود گفت که این ایستگاه فضایی می‌تواند تا ۸ نفر را در خود جا دهد. همچنین می‌تواند با تنها یک پرتاب به فضا رفته و عملیاتی شود.

هرچند که برای فرستادن ایرباس لوپ به‌فضا به موشک‌های بزرگی همچون استارشیب اسپیس‌ایکس نیاز است. موشکی که چندی‌پیش اولین تست پروازی خود را انجام داد و قرار است برای سفر به مریخ نقشی کلیدی ایفا کند. البته ایرباس اعلام کرد که این ایستگاه می‌تواند با سایر موشک‌های فوق‌‌سنگین نیز به‌فضا برود.

ایرباس لوپ

یکی از ویژگی‌های برجسته LOOP مجهز شدن به یک سانتریفیوژ است که می‌تواند باعث ایجاد جاذبه مصنوعی شود. بدین‌ترتیب فضانوردانی که از شرایط بی‌وزنی خسته شده‌اند، می‌توانند کمی استراحت کرده و شرایط مشابه زمین را تجربه کنند. از آنجایی که حضور در جاذبه نزدیک به‌صفر می‌تواند تاثیر منفی روی سلامت انسان داشته باشد، ایرباس لوپ از این نظر نیز برای سفرها و اقامت طولانی‌مدت در فضا مفید خواهد بود.

این ایستگاه متفاوت همچنین از بخش تفریحی و علمی نیز بهره می‌برد. بخش تفریحی به یک باشگاه مجهز شده است و بخش علمی نیز زمینه انجام آزمایش‌های مختلف را فراهم می‌کند. ایرباس تاکید کرد که با وجود همه اینها، فضانوردان داخل لوپ فضای بیشتری نسبت به دیگر ایستگاه های فضایی خواهند داشت.

ایرباس لوپ

در واقع لوپ طوری طراحی شده است که اقامت طولانی‌مدت انسان در فضا کاملا راحت و لذت‌بخش باشد. ایستگاه فضایی جدید اروپایی‌ها همچنین کاملا بهینه است و تعمیر و نگهداری آن نیز نیازمند هزینه‌های گزاف نیست. ایرباس در بیانیه خود گفت که از تجربه دهه‌های پیش در زمینه‌ سفرهای فضایی درس گرفته است و توانسته بهترین محصول را برای آینده ارائه کند.

توجه داشته باشید که ایستگاه فضایی ایرباس لوپ فقط مختص مدار زمین نیست و می‌توان آن را به مدار ماه یا حتی مریخ فرستاد. به‌نظر می‌رسد که این روزها شاهد برداشته‌شدن گام‌های کوچک مهم برای عصری طلایی از سفرهای فضایی هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*