ریزش قیمت خودرو در بازار ایران

ریزش قیمت خودرو در بازار ایران ادامه دارد

به‌نظر می‌آید با آغاز تحویل خودروها، قیمت خودرو با ریزش محسوسی مواجه شده است. برخی از خودروها حتی تا 100 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

پس از تعطیلات سال نو بالاخره قیمت جدید خودرو با افزایش کمتر از 30 تا بیش از 70 درصد مشخص شد. با این حال، چند روز قبل شنیده شد که قیمت خودرو در بازار ایران به‌زودی روندی کاهشی به خود می‌گیرد تا بازار کمی به سمت تعادل حرکت کند. حالا به‌نظر می‌رسد با آغاز پروسه تحویل خودروها به متقاضیان، ریزش محسوسی در قیمت خودرو در بازار صورت گرفته است.

ریزش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی با آغاز تحویل

ریزش قیمت خودرو در بازار ایران

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو طی مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرد که پس از تعطیلات نوروز با عدم تحویل خودروها قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کردند. با وجود این، تحویل خودروها به مشتریان معمولاً کاهش قیمت‌ها را به‌دنبال داشت. به‌گفته او، حالا به‌دنبال شروع فرایند تحویل، ریزش قیمت خودرو در بازار به‌چشم می‌خورد. خودروهای داخلی بین 35 تا 40 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و کاهش قیمت خودروهای مونتاژی حتی به 100 میلیون تومان هم می‌رسد.

همان‌طور که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کنونی مردم انتظار می‌رود، بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد. موتمنی هم به این موضوع اذعان داشته و از نبود مشتری به اندازه کافی در بازار گفته است. به‌بیان او، اثری از رونق در بازار نیست و تنها کسانی اقدام به خرید خودرو می‌کنند که واقعاً به آن نیاز داشته باشند. در چنین شرایطی ریزش قیمت خودرو در بازار ایران برای تامین منافع هر دو دسته خریدار و فروشنده حیاتی است.

افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو در نتیجه عواملی مثل نوسانات نرخ ارز، بازار خودرو را هرچه نابسامان‌تر کرده است. مشتریانی که پیش‌تر به‌دنبال خرید خودرو بودند، حالا در دو راهی قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند که اکنون زمان مناسبی برای خودرو است یا خیر. عده‌ای معتقدند که بازار خودرو باید در آینده نزدیک کاهش قیمت‌ها را به خود ببیند و برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که افزایش قیمت ماشین ادامه‌دار باشد. گفتنی است که طی چند وقت اخیر شرکت‌هایی نظیر ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و کرمان موتور قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*