ابزارهای دیجیتالی

باورهای غلطی که خرده فروشان در مورد ابزارهای دیجیتالی دارند

باورهای غلط خرده فروشان در مورد ابزارهای دیجیتالی باعث شده تا آنها نتوانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنند. در ادامه با این باورهای غلط آشنا می‌شویم.

طی سال‌های گذشته مواردی چون شیوع ویروس کرونا و قرنطینه باعث شدند تا فروشگاه‌های آنلاین به‌میزان چشمگیری گسترش پیدا کنند و خرده فروشان نیز با چالش‌های بزرگی مواجه شوند. علاوه بر این، امروزه توسعه شبکه‌های اجتماعی نیز میزان خرید و فروش در بستر اینترنت را افزایش داده است.

با تمام چالش‌هایی که کسب‌وکارهای خرده فروشی طی این سال‌ها مواجه شدند، اما کماکان خرید حضوری در نزد بسیاری از مشتریان محبوب بوده و به همین دلیل فرصت‌های زیادی برای توسعه فعالیت خرده فروشان وجود دارد؛ اما بسیاری از کسب و کارهای خرده فروشی تمایلی به استفاده از فناوری و ابزارهای دیجیتالی ندارند و همین موضوع باعث شده تا نتوانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنند.

در واقع صاحبان کسب و کارهای خرده فروشی به دلیل باورهای نادرست به استفاده از فناوری‌ها تمایلی ندارند؛ برای مثال آنها را ناکارآمد و همچنین پر هزینه می‌دانند. در همین راستا قصد داریم شما را با 4 باور نادرست خرده فروشان در خصوص فناوری و تحول دیجیتال آشنا کنیم.

4 باور غلط خرده فروشان در مورد ابزارهای دیجیتالی

عدم تاثیر ابزارهای دیجیتال روی میزان فروش

 ابزارهای دیجیتالی

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و خرده‌فروشی‌ها بر این باورند که ابزارهای دیجیتال در افزایش فروش آنها تاثیری ندارند که البته این باور کاملا نادرست است؛ زیرا با ایجاد تصویری مثبت در ذهن مشتریان می‌توان میزان فروش را به‌میزان چشمگیری افزایش داد.

طبق تحقیقاتی که موسسه مک‌کینزی به‌عنوان یکی از معتبرترین موسسه‌های ارائه مشاوره به کسب‌وکارها در سراسر جهان انجام داده، دیدن محصول و ارائه تجربه بصری برای مشتریان جذابیت ایجاد می‌کند و روی تصمیم نهایی آنها برای خرید تاثیر خواهد گذاشت. طبق نتایج این تحقیق، 40 درصد از مشتریان طبق چیزی که از فروشگاه می‌بینند و می‌خوانند شامل نوع بسته‌بندی محصول، تعامل فروشنده به مشتری و تبلیغات، نظر خود را برای خرید تغییر می‌دهند.

صاحبان کسب و کارهای خرده فروشی با استفاده از فناوری و ابزارهای دیجیتال می‌توانند تصویر فروشگاهی مدرن و پیشرفته را برای مشتریان به نمایش بگذارند و آنها را به خرید ترغیب کنند. در همین راستا سامسونگ نمایشگرهای سری QBR دیجیتال ساینیج را در نظر گرفته است که برای کسب و کارها یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

این نمایشگرها تعاملی در مکان مختلف فروشگاه نصب می‌شوند و به مشتریان خود اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. نمایشگرهای سری QBR سامسونگ در ابعاد 13 تا 24 اینچی قابل سفارش هستند و با پشتیبانی از قابلیت لمس تعاملی ارتباط میان کارکنان و مشتریان را به‌همراه خواهند داشت.

از مهم‌ترین قابلیت‌های سری QBR از نمایشگرهای تجاری سامسونگ می‌توان به نمایش اطلاعات در دو حالت افقی و عمودی، بدنه مقاوم در برابر گرد‌ و غبار، اتصال بی‌سیم به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، پنل ضد تابش، کارکرد 16 ساعته در هفت‌ روز هفته، روشنایی 250 نیت و کیفیت تصویر بالا با وضوح فو‌ل Full HD اشاره کرد. چنین قابلیتی باعث شده تا این نمایشگرها برای مشتریان تجربه خریدی مدرن را به‌وجود آورند.

بالا بودن هزینه استفاده از ابزارهای دیجیتال

 ابزارهای دیجیتالی

موضوع هزینه‌های استفاده از ابزارها و دستگاه‌های دیجیتال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های مدیران کسب‌وکارهای خرده فروشی محسوب می‌شود.

در پاسخ به این پرسش که استفاده از ابزارهای دیجیتال برای خرده فروشان به چه میزان مقرون‌به‌صرفه است، باید گفت صاحبان این کسب‌وکارها باید به هزینه‌های سالانه خود توجه کنند؛ جایی که ماهانه برای معرفی خدمات و محصولات فروش و بنرهای تبلیغاتی هزنیه‌های زیادی را صرف می‌کنند. بنرهای تبلیغاتی دارای محتوایی ثابت و غیر قابل تغییر بوده و در برخی از مواقع نظیر ساعات پایانی شب و در هوای تاریک نیز به‌خوبی قابل مشاهده نیستند.

در همین راستا استفاده از یک نمایشگر دیجیتال امکانی را فراهم می‌کند تا کسب‌وکارها بتوانند به‌شکلی جذاب محتوای خود را به نمایش بگذارند. در همین راستا سامسونگ برای کسب‌وکارها، سری outdoor نمایشگرهای دیجیتال ساینیج را ارائه کرده است.

سامسونگ نمایشگرهای سری outdoor را به‌طور ویژه برای نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی نظیر میادین شهرها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها طراحی کرده و برای آن قابلیت‌هایی نظیر روشنایی بالای صفحه نمایش، کارکرد 24 ساعته و بدنه مقاوم را در نظر گرفته است.

خرده فروشان قادر به تولید و مدیریت محتوا نیستند

عدم توانایی تولید و مدیریت محتوا توسط خرده فروشان یکی دیگر از باورهای غلط محسوب می‌شود؛ چرا که با نرم‌افزارها و پلتفرم‌های اختصاصی نمایشگرهای دیجیتال ساینیج سامسونگ می‌توان تولید و مدیریت محتوا را به‌آسانی در سریع‌ترین زمان انجام داد؛ برای مثال پلتفرم MagicINFO امکان مدیریت چندین نمایشگر در شعبه‌های مختلف را برای صاحبان فروشگاه‌ها به همراه دارد.

 ابزارهای دیجیتالی

پلتفرم MagicINFO باعث می‌شود تا کاربران بتوانند تعداد زیادی از نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ را به‌آسانی به یک تلویزیون تبدیل کنند. همچنین پشتیبانی از فرمت‌های مطرح متنی و تصویری شامل اکسل، ورد، پاورپوینت، فتوشاپ و همچنین فرمت‌های ویدیویی و صوتی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم محسوب می‌شود. به‌طور کلی این پلتفرم فرایند تولید و مدیریت را برای خرده فروشان بسیار آسان می‌کند.

زمان‌بر و پرهزینه بودن مدیریت دیجیتال ساینیج‌ها

Digital tools

صاحبان کسب و کارهای خرده‌فروشی انتظار دارند تا با استفاده از ابزارهای دیجیتالی جدید میزان فروش آنها نیز افزایش پیدا کند. در همین راستا سامسونگ علاوه بر نمایشگرهای دیجیتال ساینیج، ابزار MagicINFO Analytics را نیز در نظر گرفته است تا بتوان تاثیر کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی کالا را مشاهده کرد.

راهکار MagicINFO Analytics می‌تواند ابرداده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کرده و تجربه‌ای جدید را برای مشتریان به‌وجود آورد. این پلتفرم به راهکارهای پیشرفته برای دریافت و تحلیل داده‌های رفتار مشتریان مجهز شده تا اطلاعاتی دقیق را به خرده فروشان ارائه دهد.

ضمن این‌که با استفاده از قابلیت‌هایی نظیر تعداد افراد (People Count)، تحلیل محوطه (Zone Analysis) و نقشه حرارتی (Heat Map) می‌توان نوع رفتار مشتریان و میزان علاقه آنها به هر یک از کالاها را اندازه گرفت. در واقع صاحبان کسب و کارها با این ابزارها می‌توانند به‌آسانی مشتریان بالقوه را با افرادی که فقط کالاها را نگه می‌کنند، مقایسه کنند و با نقشه حرارتی نیز ببینند کدام بخش فروشگاه در ساعات مختلف روز شلوغ‌تر یا خلوت‌تر است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*