اینترنت 6G چین

اینترنت وایرلس چینی‌ها با سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه متولد شد؛ 6G در چین؟

چین موفقیت خود در آزمایش اینترنت فوق پرسرعت 6G با سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه را جشن گرفت. اما واکنش ایالات متحده به این خبر چه بود؟

با گسترش استفاده از فناوری ارتباطات بی‌سیم 5G که مدتی است در مناطق مختلف جهان ارائه می‌شود، تمرکز برخی از کشورها به توسعه شبکه‌ بی‌سیم 6G معطوف شده است. در حالی‌که نسل پنجم این شبکه در حال حاضر با پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با فناوری‌های بی‌سیم پیشین همراه شده، انتظار می‌رود که 6G در زمینه‌هایی نظیر سرعت، کاهش تاخیر، هوش مصنوعی، امنیت و غیره دستخوش ارتقا شود.

در این راستا، درک تفاوت‌های احتمالی میان 5G و 6G، مستلزم آگاهی از پتانسیل نسل آینده ارتباطات بی‌سیم است. در حالی‌که شبکه فایو جی هنوز در سطح جهانی در حال گسترش بوده، فرآیند تحقیق و توسعه 6G از حالا در دست انجام است. طبق آخرین گزارش‌ها، اکنون چین در حال آزمایش اینترنت بی‌سیم فوق‌سریع خود با سرعت خیره‌کننده 300 گیگابیت بر ثانیه است.

نگرانی ایالات متحده از موفقیت چین در آزمایش اینترنت فوق پرسرعت 6G

اینترنت 6G چین

از آنجاکه رقابت از حالا بر سر توسعه فناوری 6G آغاز شده است، موفقیت چین در آزمایش اینترنت فوق‌سریع خود، ایالات متحده را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده است. این موضوع به‌حدی برای آمریکا اهمیت داشته که موضوع جلسه هفته گذشته کاخ سفید با مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری، حول محور نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم بود.

مقامات آمریکایی نگران هستند که کشورهای دیگر در ایجاد استانداردهای جدید اتصال 6G پیش‌قدم شوند و اخباری که از چین درز کرده، بیش از همیشه آنها را به تکاپو انداخته است. آکادمی علوم و صنعت هوافضای چین، چندی پیش برای اولین بار از یک انتقال بی‌سیم موفق در سطح فرکانس تراهرتز (THz) با دستیابی به نرخ داده 100 گیگابیت در ثانیه خبر داده بود. برای درک بهتر این موضوع، پوشش 5G که با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه در ایالات متحده ارائه شده، اکنون در رده بسیار سریع در نظر گرفته می‌شود.

این فناوری از فرکانس‌های تراهرتز استفاده می‌کند که مشابه باند امواج میلی‌متری مورد استفاده در 5G، می‌تواند مشکلاتی را در محدوده سیگنال و نفوذ از میان ابرها و مه ایجاد کند. بااین‌حال، ارتباطات THz می‌توانند انتقال بی‌سیم را تقریبا به‌خوبی انتقال از طریق فیبر انجام دهند. از آنجاکه بعید است پیش از سال 2030 شاهد ظهور شبکه 6G در سطح گسترده باشیم، این فناوری جدید یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند به ارائه خدمات فوق‌العاده در حوزه‌های سرگرمی، خودرو و غیره منجر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*