نصب اپلیکیشن دوربین گوگل

آموزش نصب اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.8 در گوشی‌های اندرویدی

اگر به اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.8 علاقه‌مند شده‌اید و قصد استفاده از آن را دارید،‌ با آموزش گام به گام نصب برنامه با ما همراه باشید.

گوگل همواره در حال ایجاد بهبودهایی برای سری گوشی‌های پیکسل است. این بهبودها الزاما سخت افزاری نبوده و به تعداد لنز برنمی‌گردند و خود اپلیکیشن دوربین، نقش مهمی در پردازش عکس‌ها و رنگ‌هایش ایفا می‌کند. این غول فناوری برنامه دوربین گوشی‌های پیکسل را به ویژگی‌های زیادی مجهز کرد و بدین ترتیب محصولاتش از پس گوشی‌هایی با دوربین چندگانه به راحتی بر می‌آمدند.

هرچند در سری گوگل پیکسل 6 – Google Pixel 6 و نسل بعدی‌اش تعداد سنسورها افزایش یافتند اما همچنان عملکرد اپلیکیشن دوربین گوگل جادویی بوده و حداکثر بازدهی را از سنسور دریافت می‌کرد. این موضوع توجه توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرد تا به فکر عرضه نسخه‌ای ماد شده از برنامه دوربین گوگل بیفتند. در نهایت اپی به نام GCam پدیدار شد که همان دوربین گوگل برای موبایل‌هایش بوده و از قابلیت‌های مشابه با پیکسل‌ها بهره می‌برد، ولی به طور رسمی عرضه نشده است. حالا برنامه GCam 8.8 برای تمامی گوشی‌های اندرویدی منتشر شده تا کاربران این سیستم عامل بتوانند کیفیت دوربین موبایلشان را تا حد زیادی افزایش بدهند. ما نیز در ادامه می‌خواهیم نحوه نصب اپلیکیشن دوربین گوگل را به شما عزیزان آموزش بدهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

برنامه جی کم بسیاری از قابلیت‌های مخفی دوربین گوشی اندرویدی‌تان را نمایان می‌کند. اگر ویژگی‌ها و اختلافات سخت افزاری را در نظر نگیریم، عملکرد دوربین‌تان تا حد زیادی به عکس‌هایی که گوگل پیکسل می‌گیرد نزدیک خواهد شد. کاربران اسمارت فون‌های شیائومی، وان پلاس و ریلمی از این برنامه استقبال زیادی کردند و از آنجایی که جادوی اصلی گوگل در دوربین پیکسل‌ها به اپلیکیشنش برمی‌گردد، کاربران امیدوارند تا با نصب این اپ عملکرد دوربین موبایلشان را تا حد زیادی ارتقا پیدا کند.

با برنامه دوربین گوگل می‌توانید حتی برخی قابلیت‌های اختصاصی دوربین پیکسل را به تلفن همراهتان بیاورید. همچنین امکان شخصی‌سازی تنظیمات و دستکاری پارامترهای مختلف نیز وجود دارد. اما اگر نمی‌دانید باید چه تنظیماتی را اعمال کنید یا حوصله آزمون و خطا را ندارید، می‌توانید تنظیمات از پیش تعیین‌شده دستگاهتان را دانلود کرده و اعمال کنید.

نصب اپلیکیشن دوربین گوگل

مدت زیادی از عرضه رسمی نسخه 8.8 برنامه دوربین گوگل برای پیکسل‌ها نمی‌گذرد. در همین راستا توسعه‌دهندگان این نسخه را ماد کردند و تحت نام GCam 8.8 در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار دادند.

نصب اپلیکیشن دوربین گوگل

احتمالا شما صاحب یک گوشی میان رده ساده اندرویدی هستید که از سنسورها و سخت افزارهای یک پرچمدار برخوردار نیست، اما با GCam 8.8 می‌توانید به لطف بهینه‌سازی‌های گوگل کیفیت تصاویر موبایلتان را افزایش بدهید.

برای نمونه در این نسخه از جی کم می‌توانید تصاویری با کیفیت +HDR و HDR Enhanced را با استفاده از اکثر گوشی‌های اندرویدی ثبت کنید. این اپ با گنجاندن ویژگی‌های جدیدتر و بهتر، کاربران بیشتری را به مرور به خود جذب کرده و GCam 8.8 توسط یکی از توسعه‌دهندگان با استعداد یعنی BSG منتشر شده است.

پیش از اقدام به نصب اپلیکیشن دوربین گوگل باید بدانید GCam 8.8 هنوز در مرحله تست‌های بتا قرار دارد. بدین ترتیب ممکن است حین کار با برنامه با باگ‌هایی مواجه شوید یا اصلا برنامه با اسمارت فون شما سازگار نباشد. توسعه‌دهنده این برنامه در حال کار مستمر برای بهبود عملکرد آن بوده و می‌گوید جدیدترین نسخه جی کم از دیوایس‌های زیادی پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر لیست بلندبالایی از موبایل‌های تحت پوشش این برنامه منتشر شده و در آن گوشی‌های زیادی از برندهای سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، ریلمی و غیره به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید بدانید آیا گوشی شما در این لیست قرار گرفته یا خیر، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نسخه 8.8 برنامه دوربین گوگل به طور رسمی برای دیوایس‌هایی عرضه شد که اندروید 13 را اجرا می‌کنند. اما BSG‌ با ترفندهایی توانسته GCam 8.8 را برای گوشی‌های سازگار با اندروید 10 به بالا منتشر کند. کاربرانی که موبایلشان اندروید 10 را اجرا می‌کنند می‌گویند برنامه به خوبی و بدون مشکل خاصی کار می‌کند.

نصب اپلیکیشن دوربین گوگل

ویژگی‌های کلیدی GCam 8.8

قابلیت جدید «Night Sight» به جی کم 8.8 اضافه شده که میزان نوردهی در آن تا حد زیادی بهبود یافته و همچنین تاری سوژه حین حرکت کاهش پیدا می‌کند. گوگل در مراسم معرفی ورژن جدید برنامه دوربینش بیان کرد از آنجایی که اکسپوژر دوربین به نصف رسیده، میزان تاری تصویر به دلیل حرکت سوژه تا حد زیادی کمتر خواهد شد. همچنین تصاویری که هنگام شب گرفته می‌شوند واضح‌تر و شارپ‌تر از قبل هستند و حتی مدت زمان نوردهی هم قابل تنظیم است. با تپ کردن روی دکمه «Seconds» در تب Night Sight و انتخاب 1، 2، 3 یا 6 می‌توانید شرایط نوری که در آن مشغول به عکاسی یا فیلمبرداری هستید را مشخص کنید تا بر همان اساس، تنظیمات مربوطه روی تصویر اعمال شوند.

چگونه اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.8‌ را نصب کنیم؟

  • برنامه را با مراجعه به این لینک نصب کنید.
  • احتمالا پیش از نصب برنامه باید اجازه بدهید تا نصب از منابع ناشناس هم امکان‌پذیر باشد. برای این کار کافی است حین نمایش پیغام «Allow install from unknown sources» روی گزینه Allow تپ کنید. برنامه ایمن بوده و جایی برای نگرانی درباره امنیت آن وجود ندارد.
  • پس از تکمیل شدن فرایند نصب اپلیکیشن، آن را اجرا کنید. آیکن برنامه نیز روی صفحه خانه یا لیست برنامه‌هایتان نمایان خواهد شد.
  • اگر نسخه اندروید موبایلتان قدیمی‌تر از 10 است، می‌توانید با مراجعه به وبسایت CelsoAzevedos شانستان را امتحان کنید و به دنبال نسخه‌ای از برنامه باشید که با دستگاه شما سازگار است.

gcam

بعد از نصب برنامه حالا نوبت به تست ویژگی‌های مختلف برنامه می‌رسد تا ببینید آیا با مدل موبایلتان سازگار است یا خیر. از آنجایی که جی کم 8.8 هنوز در مرحله تست‌های پیش از عرضه رسمی توسط توسعه‌دهنده قرار دارد، حتی اگر گوشی شما از تمامی آپشن‌ها پشتیبانی کند باز هم ممکن است حین کار با برنامه با مشکلاتی مواجه شوید. رفع باگ‌ها به کمک کاربران،‌ تست‌کننده‌ها و خود توسعه‌دهنده ادامه دارد تا در نهایت نسخه پایداری از جی کم 8.8 منتشر شود. اگر می‌خواهید اپلیکیشن دوربین گوگل را بدون دردسر و باگ روی موبایلتان داشته باشید بهتر است به سراغ نصب GCam 8.7 بروید.

این برنامه روی گوشی پوکو ایکس 3 پرو – POCO X3 Pro با رام اندروید 13 تست شده و مشکلی حین اجرای برنامه مشاهده نشد. شما می‌توانید با مراجعه به لیست گوشی‌ها، از تحت پوشش بودن موبایلتان اطمینان حاصل کنید.

یک گروه تلگرامی برای اخبار و پشتیبانی از کاربران توسط BSG‌ ایجاد شده و عضویت در آن خالی از لطف نیست. BSG و سایر توسعه‌دهندگان تیمش سخت مشغول کارند و با اضافه شدن هر گوشی به لیست ساپورت جی کم، در این گروه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

این برنامه توسط BSG و همکارانش توسعه یافته و اطلاعات بیشتر درباره GCam 8.8 در گروه تلگرامی آن موجود است. گجت نیوز عملکرد اپلیکیشن را نمی‌تواند تضمین کند و تمامی مسئولیت‌ها متوجه توسعه‌دهندگان جی کم خواهد بود.

سخن پایانی

جامعه توسعه‌دهندگان اندروید بار دیگر دست به عرضه برنامه‌ای انحصاری برای قشر بزرگی از کاربران این سیستم عامل زدند. این آپدیت طی ماه‌های آتی با بهبودهای زیادی همراه خواهد شد تا در نهایت به جایگزین ارزشمندی برای اپلیکیشن اورجینال دوربین گوگل تبدیل شود. گوگل هم در آینده به عرضه آپدیت برای برنامه دوربینش ادامه خواهد داد و امیدواریم توسعه‌دهندگان بیشتری برای ارائه نسخه ماد شده برنامه دست به کار شوند.