بهترین گوشی های هواوی

بهترین گوشی های هواوی در بازار ایران + قیمت (اردیبهشت 1402)

اگر به دنبال خرید گوشی های هواوی هستید با ما همراه شوید تا بهترین موبایل های این برند را از لحاظ مشخصات فنی و عملکرد معرفی کنیم.

گرچه بازار اسمارت فون‌های کشور به دلیل افزایش بی‌سابقه نرخ ارز بسیار ملتهب شده است، اما در این میان همچنان کاربرانی وجود دارند که بخواهند جدیدترین و قدرتمندترین گوشی‌های بازار را خریداری کنند. برندهای چینی در کشورمان طی سالیان اخیر از آن شهرت بد و کیفیت پایینشان کمی فاصله گرفته‌اند و حالا در مارکت تلفن همراه، محصولات شیائومی و هواوی به دلیل قیمت رقابتی و ویژگی‌های متنوع، طرفداران پر و پا قرصی در ایران برای خود دست و پا کرده‌اند.

حدود دو سال از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه هواوی می‌گذرد. این کمپانی چینی به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده دیگر نتوانست چیپست‌های اختصاصی خودش را به تولید برساند و حتی برخی از گوشی‌هایش قادر به اجرای سرویس‌های گوگل نیستند. این موضوع حتی در برخی شماره مدل‌های محصولات پرچمدارش به چشم می‌خورد و کاربران نمی‌توانند از گوگل پلی یا سرویس‌های دیگر گوگلی بهره ببرند.

از این گذشته، هواوی در اسمارت فون‌هایش دیگر نمی‌تواند از چیپ‌های 5G استفاده کند. برای مثال چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به خوبی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند اما در گوشی‌های هواوی، این چیپ محدود به شبکه 4G‌ شده و سپس در اختیار چینی‌ها قرار گرفته است. بنابراین پیش از خرید گوشی‌های این برند به محدودیت‌های ایجاد شده نیز باید توجه داشته باشید.

اگر با وجود تمامی محدودیت‌ها و مشکلات هواوی همچنان می‌خواهید به سراغ خرید موبایل های این برند بروید، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا بهترین گوشی های هواوی را به طور اجمالی مورد بررسی قرار بدهیم.

بهترین گوشی های هواوی در ایران

پیش از شروع بهتر است به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • هواوی در شهرهای مختلف کشورمان نمایندگی رسمی برپا کرده است. برای خرید یک گوشی جدید بهتر است به سراغ نمایندگی رسمی این برند در محل زندگی‌تان بروید اما اگر نمایندگی هواوی نزدیک شما نیست، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از اصالت دستگاه و خدمات پس از فروش اطمینان داشته باشید.
  • برخی از گوشی‌هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند در کانفیگ‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند. قیمت این دیوایس‌ها بر اساس کانفیگشان ممکن است متغیر باشد. بنابراین پیش از خرید حتما به مشخصات فنی دقیق دستگاه که روی جعبه نوشته شده توجه کنید تا متحمل ضررهای احتمالی نشوید.
  • طرح رجیستری همچنان به قوت خود پابرجاست. این طرح به منظور جلوگیری از قاچاق تلفن همراه اجرا شده و پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله پس از خرید گوشی جدید، از فروشنده بخواهید تا آن را فعال کند. فعال‌سازی و ثبت دیوایس در سامانه همتا کاملا رایگان بوده و نباید برای آن هزینه‌ای پرداخت کنید.
  • قیمت‌های اعلام شده برای هر اسمارت فون مختص تاریخ انتشار این مقاله خواهد بود. اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های زیر را دارید، پیش از تصمیم نهایی از جدیدترین قیمت آن مطلع شوید.
قیمت‌های درج شده برای هر گوشی تنها در تاریخ انتشار مطلب معتبر هستند. پیش از خرید حتما از جدیدترین قیمت دستگاه از فروشگاه‌های معتبر باخبر شوید.

هواوی میت 50 پرو – Huawei Mate 50 Pro

قیمت تقریبی: 51 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های هواوی

میت 50 پرو پرچمدار سال 2022 هواوی بوده که یکی از بهترین گوشی های این برند به حساب می‌آید. از آنجایی که جدیدترین پرچمدار هواوی هنوز به طور رسمی وارد کشور نشده، بهترین محصول این کمپانی در کشورمان در حال حاضر پرچمدار پیشین چینی‌ها خواهد بود.

میت 50 پرو در ابعاد 162.1×75.5×8.5 میلی‌متر ساخته شده و 209 گرم وزن دارد. هواوی در ساخت بدنه گوشی دو گزینه را پیش روی کاربر قرار می‌دهد، ترکیب آلومینیوم و شیشه یا ترکیب چرم و آلومینیوم. هر دو ترکیب به خوبی در دست جای می‌گیرند اما بدنه چرمی کمتر از شیشه‌ای در دست لیز می‌خورد.

نمایشگر 6.74 اینچی دیوایس پنل OLED داشته و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2616×1212 پیکسل پخش کند. از تراکم پیکسلی 428 ppi و نسبت فوق‌العاده صفحه نمایش به بدنه 91.3 درصدی که بگذریم، این نمایشگر با شیشه محافظ اختصاصی هواوی یعنی Kunlun در برابر خط و خش و ترک‌خوردگی محافظت می‌شود. پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی باعث می‌شود تا تماشای فیلم و سریال و همچنین اجرای بازی‌های اکشن بسیار لذت‌بخش شوند.

چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قلب تپنده گوشی بوده که متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. این چیپ در کنار 8 گیگابایت رم، یکی از سریع‌ترین عملکردها را در کل دنیا دارد و هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند عرق آن را در بیاورد. هواوی برای میت 50 پرو ظرفیت‌های مختلفی را در نظر گرفته اما نسخه 51 میلیون تومانی از حافظه 256 گیگابایتی برخوردار خواهد بود. امکان افزایش این ظرفیت با استفاده از کارت حافظه جانبی وجود ندارد.

روی قاب پشتی ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که از سنسورهای 50، 64 و 13 مگاپیکسلی توان می‌گیرد. این سنسورها به ترتیب به عنوان دوربین عریض اصلی، دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی و دوربین فوق عریض فعالیت می‌کنند. کیفیت تصاویر بسیار عالی هستند و می‌توانید آن‌ها را با پرچمداران اپل و سامسونگ مقایسه کنید. دوربین سلفی نیز دارای دو سنسور 13 مگاپیکسلی و TOF بوده که می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

در پایان باید به باتری لیتیوم پلیمر این پرچمدار اشاره کنیم که از فناوری شارژ سریع 67 واتی کابلی و فست شارژ وایرلس 50 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت شارژ معکوس 5 واتی برای شارژ ایرباد یا ساعت هوشمندتان نیز در گوشی تعبیه شده است.

هواوی میت 50 – Huawei Mate 50

قیمت تقریبی: 41 میلیون و 800 هزار تومان
بهترین گوشی های هواوی

میت 50 نسخه‌ای کم آپشن‌تر از پرچمدار 2022 هواوی به شمار می‌آید اما همچنان یکی از بهترین گوشی های هواوی در بازار کشورمان شناخته می‌شود. این گوشی در ابعاد 161.5×76.1×8 میلی‌متر ساخته شده و 3 گرم سبک‌تر از مدل پرو وزن دارد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی دیوایس با پنل OLED خود می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2700×1224 پیکسل به نمایش بگذارد. تراکم پیکسلی 442 پیکسل بر اینچ، نسبت صفحه به بدنه 88.6 درصدی و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر به شمار می‌آیند.

هواوی برای این گوشی هم به سراغ چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رفته که از شبکه 5G محروم است. در کنار این چیپ 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته تا شاهد بالاترین سرعت حین کار با گوشی -حتی حین اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین- باشید.

ماژول دوربین اصلی دیوایس سه‌گانه بوده و سه سنسور 50، 12 و 13 مگاپیکسلی را در اختیار دارد. این حسگرها به ترتیب در نقش دوربین عریض اصلی، دوربین پریسکوپ تله‌فوتو و دوربین فوق عریض فعالیت می‌کنند و می‌توانند با کیفیت 4K و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند. دوربین سلفی بر خلاف مدل پرو تنها یک سنسور در اختیار داشته ولی می‌تواند پابه‌پای میت 50 پرو با کیفیت 4K و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلم ضبط کند.

منبع تغذیه میت 50 یک باتری لیتیوم پلیمری 4660 میلی‌آمپر ساعتی بوده که به لحاظ امکانات با میت 50 پرو برابری می‌کند. بدین ترتیب در این گوشی هم شاهد همان فناوری شارژ کابلی 66 واتی، شارژ سریع 50 واتی و شارژ معکوس 5 واتی هستیم.

هواوی پی 50 پاکت – Huawei P50 Pocket

قیمت تقریبی: 40 میلیون تومان

بهترین گوشی های هواوی

اگر به گوشی‌های انعطاف‌پذیر علاقه‌مندید، پی 50 پاکت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این اسمارت فون در حالت باز 170 در 75.5 در 7.2 میلی‌متر ابعاد داشته و در حالت بسته ابعادش به 87.3 در 75.5 در 15.2 میلی‌متر تغییر پیدا می‌کند. بنابراین به راحتی در جیبتان جا خواهد شد و حمل آن آسان است. پی 50 پاکت 190 گرم وزن دارد که یک رقم معمول بین اسمارت فون‌های امروزی محسوب می‌شود.

صفحه نمایش دیوایس 6.9 اینچ قطر داشته و پنل آن از نوع Foldable OLED است. این پنل رزولوشن 2790×1188 پیکسل داشته و با تراکم پیکسلی 442 ppi و نسبت صفحه به بدنه 85.1 درصدی، شاهد یکی از بهترین نمایشگرها در بین گوشی های هواوی هستیم. نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نیز آمده تا از اجرای بازی‌های اکشن نهایت لذت را ببرید.

نمایشگر اصلی از کیفیت +HDR 10 پشتیبانی می‌کند. اما نمایشگر دوم تنها 1.04 اینچ بوده و گرچه پنل OLED دارد اما رزولوشنش به 340 در 340 پیکسل محدود شده تا شارژ کمتری مصرف کند.

هواوی برای بخش سخت افزار پردازشی به سراغ چیپست اسنپدراگون 888 مدل 4G رفته که در کنار 8 گیگابایت رم در مدل حافظه 256 گیگابایتی یا 12 گیگابایت رم در مدل حافظه 512 گیگابایتی فعالیت می‌کند. گرچه این چیپ حالا کمی قدیمی شده اما از آنجایی که این چیپ در دسته محصولات پرچمدار کوالکام قرار می‌گیرد، همچنان عملکردی بسیار سریع‌تر از چیپ‌های میان رده از خود به نمایش می‌گذارد. هواوی امکان افزایش حافظه در دسترس را با کارت حافظه جانبی microSD فراهم کرده و می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی را حداکثر تا 256 گیگابایت بیشتر افزایش بدهید.

ماژول دوربین اصلی دیوایس مجهز به سه سنسور 40، 13 و 32 مگاپیکسلی شده که به ترتیب تحت عنوان دوربین اصلی عریض، دوربین فوق عریض و دوربین عریض دیگر ایفای نقش می‌کنند. دوربین سلفی نیز 10.7 پیکسل رزولوشن داشته و چه با دوربین‌های اصلی و چه دوربین سلفی می‌توانید با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

باتری به کار رفته در پی 50 پاکت 4000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از نوع لیتیوم پلیمر است. این باتری از فناوری شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند اما خبری از شارژ وایرلس در این گوشی نخواهد بود.

هواوی نوا 10 پرو – Huawei Nova 10 Pro

قیمت تقریبی: 26 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های هواوی

نوا 10 پرو یکی از بهترین گوشی های هواوی در بازار ایران بوده که در دسته گوشی‌های بالارده غیر پرچمدار قرار می‌گیرد. این دیوایس در ابعاد 164.2 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر به تولید می‌رسد و 191 گرم وزن دارد.

این محصول به صفحه نمایش 6.78 اینچی با پنل OLED مجهز شده و می‌تواند تصاویر را با رولوشن 2652×1200 پیکسل به نمایش بگذارد. این نمایشگر بزرگ 91.1 درصد از نمای جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده و تراکم پیکسلی 429 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی صفحه باعث می‌شود تا روانی بیشتری را حین کار با گوشی مشاهده کنید.

چیپست اسنپدراگون 778G نسخه 4G وظیفه پردازش‌های گوشی را بر عهده دارد. این تراشه در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، عملکرد نسبتا سریعی حتی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین از خود نشان می‌دهد.

ماژول سه‌گانه دوربین اصلی از سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی توان می‌گیرد. این سنسورها به ترتیب نقش دوربین اصلی‌ عریض، دوربین فوق عریض و دوربین سنجش عمق را بر عهده دارند. در نمای جلو نیز شاهد دو سنسور برای دوربین سلفی هستیم که 60 و 8 مگاپیکسلی هستند. بدین ترتیب می‌توانید چه با دوربین اصلی و چه دوربین سلفی، فیلم‌هایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

در پایان باید به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون اشاره کنیم که از فناوری شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب اگر گوشی شما 20 درصد شارژ داشته باشد، تنها در عرض 10 دقیقه به 80 درصد خواهد رسید. همچنین فناوری شارژ معکوس نیز در این گوشی گنجانده شده است.

هواوی نوا 10 – Huawei Nova 10

قیمت تقریبی: 22 میلیون تومان

موبایل اقتصادی

نسخه ساده نوا 10 ابعادی برابر با 162.2×73.9×6.9 میلی‌متر داشته و تنها 168 گرم وزن دارد. با این وجود همچنان یکی از بهترین گوشی های هواوی به شمار می‌آید که انبوهی از قابلیت‌ها را در خود دارد.

چینی‌ها یک نمایشگر 6.67 اینچی با پنل OLED را به کار گرفته‌اند که رزولوشن 2400×1080 داشته و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویر 20:9 بوده و حدود 89.6 درصد از نمای جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. پشتیبانی از کیفیت HDR10 باعث می‌شود رنگ‌های نمایش داده شده به واقعیت نزدیک‌تر باشند.

قلب تپنده نوا 10 همانند نسخه پرو بوده و شاهد همان چیپست اسنپدراگون 778G بدون پشتیبانی از شبکه 5G هستیم. این چیپ 6 نانومتری 8 گیگابایت رم در اختیار داشته تا مالتی تسکینگ با سرعت بالایی انجام شود. دو گزینه حافظه 128 و 256 گیگابایتی برای گوشی موجود هستند که بر اساس نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ماژول دوربین سه‌گانه گوشی متشکل از سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی بوده که در نقش دوربین اصلی عریض، دوربین فوق عریض و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. دوربین سلفی نیز 60 مگاپیکسلی بوده و می‌توانید فارغ از نوع دوربین (اصلی یا سلفی) با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنید.

منبع تغذیه نوا 10 یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند. گرچه در این گوشی خبری از شارژ وایرلس نیست اما خوشحالیم که هواوی قابلیت شارژ معکوس را به این میان رده آورده است.

هواوی نوا 10 اس ای – Huawei Nova 10 SE

قیمت تقریبی: 15 میلیون و 500 هزار تومان

موبایل اقتصادی

معمولا نسخه اس ای موبایل‌ها نسخه‌ای محدود شده و کم آپشن‌تر از دستگاه اصلی به حساب می‌آیند اما این موضوع درباره نوا 10 اس ای صدق نمی‌کند. این گوشی در ابعاد 162.4×75.5×7.4 میلی‌متر ساخته شده و 184 گرم وزن دارد.

یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 2400×1080 روی این میان رده نصب شده که از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ، نسبت تصویر 20 به 9 و نسبت صفحه به بدنه 87.6 درصدی، از دیگر مشخصه‌های این نمایشگر بزرگ به شمار می‌روند.

هواوی در بحث پردازشی به سراغ اسنپدراگون 680 4G رفته که در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، می‌تواند عملکرد سریع و قدرتمندی حین اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتا سنگین از خود به نمایش بگذارد.

ماژول دوربین سه‌گانه گوشی از سنسورهای 108، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند که به ترتیب به عنوان دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو فعالیت می‌کنند. به وسیله این دوربین‌ها می‌توانید نهایتا با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازید. دوربین سلفی نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی را در اختیار دارد و در مجموع تصاویر کیفیت مطلوبی دارند و جزئیات زیادی در تصاویر به چشم می‌خورند.

یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که از فناوری شارژ سریع 66 واتی در کنار تکنولوژی شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب حتی اگر ایرباد شما یا گوشی دوستانتان شارژ کمی داشته باشد می‌توانید شارژ باتری‌تان را به آن انتقال بدهید.

هواوی نوا 7 آی – Huawei Nova 7i

قیمت تقریبی: 11 میلیون و 200 هزار تومان

موبایل اقتصادی

نوا 7 آی یکی از بهترین گوشی های میان رده هواوی به شمار می‌آید که در کنار مشخصات فنی مناسب، برچسب قیمتی اقتصادی نیز روی خود دارد. این گوشی ابعادی معادل با 159.2×76.3×8.7 میلی‌متر داشته و 183 گرم وزن دارد. بدین ترتیب در دسته گوشی‌های خوش‌دست و جمع و جور قرار می‌گیرد. بدنه آن نیز از جنس پلاستیک و شیشه بوده و المان‌های یک گوشی میان رده با قیمت مقرون به صرفه در آن رعایت شده است.

نمایشگر دیوایس 6.4 اینچ قطر دارد و با پنل IPS خود می‌تواند تصاویر را با کیفیت 2310×1080 پیکسل پخش کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش 398 پیکسل بر اینچ بوده و 83.5 درصد از نمای جلوی گوشی به نمایشگر تعلق گرفته است.

تراشه مورد استفاده در نوا 7 آی از نوع کایرین 810 بوده که در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین از خود به جای می‌گذارد. خوشبختانه امکان افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی به وسیله کارت حافظه جانبی microSD فراهم شده و می‌توانید تا 256 گیگابایت به فضای ذخیره خود اضافه کنید.

ماژول دوربین چهارگانه گوشیی متشکل از سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی بوده که به ترتیب نقش دوربین عریض اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق را بر عهده دارند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌توانید با هر کدام از این مجموعه دوربین‌ها با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

در پایان باید به باتری 4200 میلی آمپر ساعتی دیوایس اشاره کنیم که از نوع لیتیوم پلیمری بوده و از فناوری شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند. متاسفانه در این گوشی خبری از شارژ وایرلس نیست.

هواوی نوا وای 90 – Huawei Nova Y90

قیمت تقریبی: 9 میلیون تومان

موبایل اقتصادی

نوا وای 90 یکی از میان رده‌های جدید هواوی برشمرده می‌شود که با ابعاد 163.3×74.7×8.4 میلی‌متری و وزن 195 گرمی‌اش توانسته طرفداران زیادی به خود جذب کند.

نمایشگر به کار رفته در این گوشی 6.7 اینچی با رزولوشن 2388×1080 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه 89.1 درصدی، پنل IPS و از همه مهم‌تر، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی از جمله ویژگی‌های دیگر این صفحه نمایش به حساب می‌آیند.

چیپست اسنپدراگون 680 4G قلب تپنده این گوشی بوده که در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی می‌تواند حین اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و بازی‌های نسبتا حجیم عملکرد سریعی از خود نشان بدهد. متاسفانه این دیوایس از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و باید به همان ظرفیت داخلی گوشی بسنده کنید.

روی قاب پشتی ماژول دوربین سه‌گانه‌ای به چشم می‌خورد که با سنسورهای 50، 2 و 2 مگاپیکسلی‌اش می‌تواند تصاویری با کیفیت و زیبا ثبت کند. این سنسورها به ترتیب در نقش دوربین عریض اصلی، دوربین مارو و دوربین سنجش عمق فعالیت خواهند کرد. دوربین سلفی نیز از نوع عریض بوده و 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد. با استفاده از هر ماژول دوربین این گوشی می‌توانید به فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه بپردازید.

در پایان باید به باتری لیتیوم پلیمری دستگاه اشاره کنیم که ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی داشته و از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا وای 70 – Huawei Nova Y70

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 800 هزار تومان

موبایل اقتصادی

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی و مقرون به صرفه هواوی، نوا وای 70 بوده که در ابعاد 168.3×77.7×8.98 میلی‌متر به تولید رسیده و 199 گرم وزن دارد.

این گوشی از صفحه نمایش 6.75 اینچی با پنل TFT برخوردار شده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل به نمایش در بیاورد. تراکم پیکسلی حدود 260 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 20 به 9 از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر به حساب می‌آیند.

چیپست مورد استفاده در این گوشی از نوع کایرین 710A بوده که نهایتا از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دیوایس باعث می‌شود تا نتوانید روی نوا وای 70 برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های پرحجم حساب باز کنید. اما خوشبختانه امکان افزودن 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه جانبی microSD فراهم شده و دستتان در ذخیره فایل‌ها و دانلود فیلم‌ها کاملا باز خواهد بود.

ماژول دوربین سه‌گانه این اسمارت فون دارای سه سنسور 48، 5 و 2 مگاپیکسلی بوده که به ترتیب در نقش دوربین اصلی عریض،‌دوربین فوق عریض و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و در مجموع کیفیت تصاویر خوب و کار راه‌انداز ارزیابی می‌شوند.

اما حالا به نقطه قوت اصلی این گوشی یعنی ظرفیت بسیار زیاد باتری‌اش می‌رسیم. چینی‌ها در این گوشی از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند که عمری دو روزه دارد و از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا وای 60 – Huawei Nova Y60

قیمت تقریبی: 5 میلیون تومان

موبایل اقتصادی

آخرین گزینه در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های هواوی نوا وای 60 خواهد بود که نه تنها یکی از اقتصادی‌ترین موبایل این برند، بلکه کل بازار تلفن همراه کشورمان محسوب می‌شود. این گوشی در ابعاد 165.26x76x9.2 میلی‌متر طراحی شده و طبق اعلام کارخانه 185 گرم وزن دارد.

یک نمایشگر 6.6 اینچی با پنل TFT روی این گوشی نصب شده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل به نمایش بگذارد. گرچه رزولوشن نسبت به ابعاد صفحه نمایش اندک به نظر می‌رسد اما همچنان نمی‌توانید پیکسل‌ها را با چشم غیرمسلح مشاهده کنید و نمایشگر گوشی برای تماشای فیلم و سریال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مدیاتک Helio P35 وظیفه پردازش‌های دستگاه را بر عهده دارد که یک چیپ پایین رده محسوب می‌شود. بنابراین نباید از آن انتظار اجرای برنامه‌های سنگین را داشته باشید ولی حین انجام کارهای روزمره و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، هیچ‌گونه کندی و لگی مشاهده نخواهید کرد. در کنار این چیپست 12 نانومتری 4 گیگابایت ر و 64 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. خوشبختانه می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایت حافظه بیشتری به گوشی اضافه کنید.

روی قاب پشتی ماژول دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که سه سنسور 13، 5 و 2 مگاپیکسلی را در اختیار دارد. این سنسورها در نقش دوربین اصلی عریض، دوربین فوق عریض و دوربین سنجش عمق فعالیت می‌کنند و می‌توانید با استفاده از آن به فیلم‌برداری با کیفیت Full HD بپردازید. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت مشابه با دوربین اصلی با آن ضبط کنید.

منبع تغذیه نوا وای 60 یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که حدود یک و نیم الی دو روز کاری شارژدهی خواهد داشت. متاسفانه در این گوشی خبری از فناوری شارژ سریع نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*