چرا توییتر اجازه می دهد داعش در این شبکه اجتماعی فعالیت کند ؟!

همانطور که می دانید، گروه تروریستی و جنایت کار داعش در بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال فعالیت بوده و اهداف ضد بشری خود را در این رسانه ها منتشر می سازد.یکی از بزرگترین رسانه هایی که داعش در آن فعال است، شبکه اجتماعی توییتر ( Twitter ) است.اما براستی چرا توییتر و امسال آن اجازه فعالیت و نشر اطلاعات چنین گروه خطرناک و آدمکشی را می دهد ؟!

به تازگی خانمی‌که شوهرش در یک حمله ی تروریستی به محل آموزش پلیس‌ها در اردن کشته شده است از توییتر شکایت کرده. به خاطر این که این شبکه ی اجتماعی به اکانت‌های داعشی اجازه داده است در آن رشد کنند.

در مدارک دادگاهی ارائه شده، آن خانم دلیل خود را این گونه شرح داده است:

برای سال‌های متمادین، توییتر آگاهانه به گروه تروریستی داعش اجازه داده است تا از این شبکه ی اجتماعی برای تبلیغات افراط گرایانه ی خود استفاده کند و این گونه سرمایه مالی و نیروی انسانی زیادی به دست آورد. این حمایت مادی ابزاری برای رشد داعش بوده است و باعث شده که داعش حملات تروریستی خود را افزایش دهد.

هم چنین در ادامه ی شواهد، ادعا شده است که هم اکنون ۷۰,۰۰۰ اکانت وابسته به داعش در توییتر در حال فعالیتند. تویتر فعالیت‌های داعش را در این شبکه منع نمی‌کند و فقط طبق قوانین خود برخی از صحنه‌های با خشونت بالا را حذف می‌کند.

سخنگوی توییتر در واکنش به ادعای این خانم گفته است:

با وجود اینکه ما با این خانم بیوه همدردی میکنیم، مدارک ایشان شایسته ی بحث و گفتوگو نیست. هم چنین شبکه‌های اجتماعی با قوانین، حمایت می‌شوند. بخش ۲۳۰ لایحه ی عفت در ارتباطات (Communications Decency Act) شرح می‌دهد که شبکه‌هایی مانند توییتر به خاطر فعایت‌های اعضایشان مسئول نیستند !

نظر شما در این مورد چیست ؟ آیا شبکه هایی نظیر توییتر باید فعالیت گروه های تروریستی را مسدود سازند؟

به نظر شما اجازه فعالیت به چنین گروه های خطرناکی ، نوعی حمایت از آنها نمی باشد ؟

منبع: engadget