دریافت آپدیت گوشی

چه کنیم وقتی گوشی ما دیگر آپدیت دریافت نمی‌کند؟

آیا گوشی اندرویدی شما هم دیگر آپدیت ها را دریافت نمی‌کند؟ در چنین شرایطی چه باید کرد و چگونه می‌توان از گوشی استفاده کرد؟

در دنیای امروزی با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی حاصل شده، گوشی‌های موبایل ما بادوام‌تر از همیشه شده‌اند. اما وقتی دوره پشتیبانی از گوشی‌مان تمام شود و همچنان بخواهیم از آن استفاده کنیم، با خطرات زیادی مواجه خواهیم شد. ما در این مقاله خطرات و ریسک‌هایی که بعد از اتمام پشتیبانی گوشی ها و عدم دریافت آپدیت های جدید با آن مواجه خواهند شد را بررسی می‌کنیم و نکاتی را بیان می‌کنیم که به حفظ هر چه بیشتر امنیت شما در استفاده از یک گوشی قدیمی کمک می‌کند.

وقتی پشتیبانی از یک گوشی تمام می‌شود، چه باید کرد؟

وقتی پشتیبانی از یک گوشی هوشمند به‌اتمام می‌رسد، این یعنی دستگاه بیشتر مستعد آلوده شدن به بدافزارها یا ویروس‌ها است. علت اصلی این اتفاق، دریافت نکردن پچ‌های امنیتی جدید است که توسط گوگل برای گوشی‌های مختلف ارسال می‌شود. اما وقتی گوشی قدیمی شما نتواند پچ‌های امنیتی جدید را دریافت کند، این یعنی در مقابل روزنه‌های امنیتی جدید بی‌دفاع می‌شود.

دریافت آپدیت گوشی

استفاده از یک گوشی که دیگر آپدیت ها را دریافت نمی‌کند

بنابراین هر زمانی که گوشی شما از رده خارج شد، توصیه می‌کنیم حتماً آن را با یک گوشی جدید که نسخه‌های جدید اندروید روی آن نصب شده است، تعویض کنید. البته شما می‌توانید همچنان مثل یک گوشی جدید، با گوشی از رده خارج شده خود کار کنید و از آن استفاده هم بکنید. مگر اینکه تمام ریسک‌ها و خطرات آن را به جان بخرید.

چگونه ریسک استفاده از یک گوشی قدیمی را کم کنیم؟

برای استفاده از موبایلی که از رده خارج شده، مهم است که نکاتی را رعایت کنید. توصیه می‌کنیم حتماً از منابع قابل اعتمادی مثل Play Store گوگل اپلیکیشن‌های مورد نیازتان را دانلود کنید. زیرا پلی استور گوگل دارای یک سیستم امنیتی به‌نام Google Play Protect است که از نصب اپلیکیشن‌های مشکوک روی گوشی کاربران جلوگیری می‌کند.

کاربران همچنین باید هنگام وبگردی در اینترنت هم مراقب باشند و جلوی دانلود فایل‌هایی که به‌صورت خودکار با کلیک روی یک بنر تبلیغاتی اجرا می‌شوند را هم بگیرند. علاوه بر این، باید مراقب اسنادی که توسط اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برایتان ارسال می‌شوند هم باشید. یک بدافزار می‌تواند با باز کردن هر نوع فایلی به سیستم شما نفوذ کند.

یکی دیگر از گام‌های مهم در حفظ امنیت یک گوشی که دیگر آپدیت ها را دریافت نمی‌کند، منبع فایل مورد نظر است. حال آن می‌خواهد یک اپلیکیشن یا یک سایت باشد. کاربران گوشی‌های قدیمی نباید با موبایل قدیمی خود از اپلیکیشن‌هایی که حاوی اطلاعات حیاتی و مهمی هستند (نظیر اپلیکیشن‌های بانکی و مالی) استفاده کنند.

دریافت آپدیت گوشی

استفاده از یک گوشی که دیگر آپدیت ها را دریافت نمی‌کند

راهکارهای مختلفی وجود دارد که اگر قصد استفاده از یک گوشی از رده خارج شده اندرویدی را داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از آن‌ها، نصب یک رام سفارشی روی گوشی‌تان است. رام‌های سفارشی مزایای زیادی دارند، اما مهم‌ترین مزیت آن‌ها توانمندسازی و ایمن‌سازی گوشی‌هایی است که دیگر آپدیت‌های اندروید و پچ‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند.

دومین راهکار، آپدیت تمام برنامه‌های سیستمی از طریق پلی استور گوگل است. گوگل این بروزرسانی‌ها را با هدف رفع مشکل و اصلاح ایرادات مختلف منتشر می‌کند.

به‌عنوان آخرین گزینه، کاربران می‌توانند به گوشی قدیمی خود، جانی دوباره ببخشند. در واقع به‌جای دور انداختنش، می‌توانند از آن برای انجام امور مختلفی مثل جایگزین کردن با یک وب‌کم یا یک اسپیکر استفاده کرد.

جمع‌بندی

اگر گوشی شما دیگر آپدیت های اندروید را دریافت نمی‌کند، شما باید بیش از گذشته مراقب آن باشید؛ چرا که در برابر ویروس‌ها و بدافزارها آسیب‌پذیرتر از گذشته خواهد بود. اما با این راهکارها می‌توانید تا حد ممکن امنیت آن را ارتقا دهید:

  1. از یک رام سفارشی استفاده کنید. شاید فرآیند نصب آن پیچیده باشد، اما ارزشش را دارد.
  2. دسترسی اپلیکیشن‌ها را محدود کنید. مراقب باشید اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید به چه چیزهایی دسترسی دارند.
  3. یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس را روی گوشی خود نصب کنید و همیشه آن را آپدیت نگه دارید.
  4. مراقب شبکه‌های وای فای عمومی و رایگان در کوچه و خیابان یا کافه‌ها باشید.
  5. در صورت امکان، گوشی‌تان را با یک موبایل جدید عوض کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*