خودرو برقی سایپا

خودرو برقی سایپا به زودی روانه بازار می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد به‌زودی خودرو برقی سایپا برای کاهش آلودگی هوا ویژه شهرداری‌ها وارد کشور خواهد شد.

محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این‌که برنامه این خودروساز برای سال 1402 تولید 650 هزار دستگاه خودرو داخلی و 150 هزار دستگاه خودروی مونتاژی است، گفت بهره‌برداری از پروژه سی ان جی خودرو ساینا و اضافه شدن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفند 1402 آغاز شده و تا به امروز بیش از 4 هزار خودروی سی ان جی به تولید رساندیم که مصرف سوخت آنها به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر است.

جزئیات عرضه خودرو برقی سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راه‌اندازی خطوط تولید خودروی تمام برقی در سایپا خبر داد و گفت واردات خودروی تمام برقی برای شهرداری‌ها با هدف کاهش آلایندگی‌ها نیز در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است. همچنین در سال آینده اولین خودرو آریا با موتور هیبریدی نیز تولید خواهد شد که به ازای هر 100 کیلومتر می‌تواند 1.5 لیتر سوخت مصرف کند.

خودرو برقی سایپا

تیموری با اعلام این‌که تولید سه محصول این گروه در سال گذشته به‌دلیل استاندارد اجباری متوقف شده، گفت در سال 1402 هفت محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد. در واقع طی ماه‌‌های آینده شاهد عرضه اطلس و سهند به بازار خواهیم بود و تولید انبوه خودرو کادیلا یا پی 90 نیز طی ماه‌های آینده شروع می‌شود. ضمن این‌که این خودرو در خطوط خودروسازی آفتاواز روسیه نیز به‌تولید خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد اگر مشکلات اختصاص ارز برطرف شود، قطعا این گروه خودروسازی 100 هزار دستگاه خودرو را وارد کشور خواهد کرد. ضمن این‌که واردات یک خودرو شاسی بلند هیبرید با مصرف سوخت کمتر از 4 لیتر به ازای 100 کیلومتر نیز در شش ماهه دوم 1402 در دستور کار قرار گرفته است.