بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 + لینک دانلود

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 که می‌توانید هم‌اکنون از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

در سال‌های اخیر شاهد رشد خیره‌کننده‌ای در بازار بازی‌های موبایل بوده‌ایم. به‌طوری که استقبال باورنکردنی از این بازی‌ها باعث شده بازی‌سازان صاحب نامی نظیر نینتندو نیز در صدد کسب سهمی از این بازار باشند.

امروز فروشگاه گوگل پلی منبعی غنی از بازی‌های گوناگون در ژانرهای مختلف است که تنها ظرف چند دقیقه دانلود و نصب شده و تا مدت‌ها سرگرمی را برای کاربران به همراه می‌آورند.

بخش مهمی از بازی های حاضر در فروشگاه گوگل پلی، عناوین استراتژیک هستند که اکنون به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیک صورت گرفته در طراحی و تطابق با صفحه نمایش‌های لمسی گوشی های هوشمند، بدون نیاز به ماوس و کیبورد قابل انجام هستند.

برخی از این بازی‌های استراتژیک در واقع پورت‌هایی از نسخه PC به شمار می‌روند که توانسته‌اند به‌خوبی با پلتفرم‌های موبایل سازگار شوند. این درحالی‌ست که بخش عمده‌ای از این عناوین نیز بازی‌هایی هستند که از ابتدا گوشی های هوشمند را هدف گرفته و به‌طور اختصاصی برای این پلتفرم‌ها عرضه شده‌اند.

در ادامه این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 و ضمن ارائه توضیحی مختصر در خصوص هریک، روش دانلود آن‌ها را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بهترین بازی های استراتژیک اندروید سال 2023

Clash of Clans

کلش آف کلنز

کلش آف کلنز نامی بسیار آشنا برای گیمرهای موبایل کشورمان است که از زمان عرضه در سال 2012 با استقبال فراوانی در میان گیمرهای اندروید و iOS روبرو شده است.

در این بازی گیمرها کنترل یک دهکده را بر عهده می‌گیرند و ضمن تقویت قوای دفاعی آن سعی می‌کنند با حمله به مواضع سایر رقبا، امتیازات کافی را کسب کرده و پیشرفت‌های بیشتر خود در بازی را رقم بزنند.

با وجود این که Clash of Clans بیشتر بر روی بخش مالتی پلیر متمرکز است، اما امکان تجربه بازی به‌صورت تک نفره هم وجود دارد و در آن می‌توان با حمله به دهکده‌هایی از پیش طراحی شده، منابع و جوایز بیشتری را کسب کرد.

قابلیت‌های شخصی سازی و ارتقا مناسب در کنار حلقه گیم پلی اعتیادآور از جمله عواملی هستند که کلش آف کلنز را به عنوانی محبوب در میان گیمرهای موبایل تبدیل کرده‌اند.

دانلود بازی Clash of Clans از فروشگاه گوگل پلی

Command & Conquer: Rivals

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

Rivals در حقیقت نسخه مخصوص به موبایل فرنچایز Command & Conquer است که نسخه Generals آن در سال‌های گذشته بر روی PC طرفداران زیادی در کشورمان داشته است.

این بازی که در سال 2018 منتشر شده، بیش از همه بر روی مد PvP متمرکز بوده و در آن دو بازیکن را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

پیش از هر دور مسابقه، هریک از بازیکنان باید یک فرمانده با قابلیت‌های منحصربفرد را برای ارتش خود انتخاب کرده و ویژگی‌های نیروهای خود را بر اساس مبارزه‌ای که پیش رو دارند، تغییر دهند.

گیم پلی این بازی بسیار سریع و هیجان انگیز طراحی شده و تطابق فوق‌العاده آن با صفحه نمایش لمسی گوشی‌های اندرویدی، نیاز به استفاده از ماوس و کیبورد در آن را از بین برده است.

البته وابستگی بیش از حد به تراکنش‌های درون برنامه‌ای، مهم‌ترین ایراد این عنوان فوق‌العاده به شمار می‌رود.

دانلود بازی Command and Conquer Rivals از فروشگاه گوگلی پلی

Star Trek: Fleet Command

بازی موبایل استار ترک

Star Trek: Fleet Command عنوان استراتژیک جذابی است که از سال 2018 در اختیار گیمرهای پلتفرم موبایل قرار داشته و کنترل یک ایستگاه فضایی و یک سفینه را به گیمر می‌سپارد.

بازیکنان در این بازی باید با مدیریت صحیح منابع و نیروهای جنگی، رفته رفته ماموریت‌های مختلفی را انجام داده و با شکست رقبا و یا دستیابی به منابع متعدد، ایستگاه فضایی و سفینه خود را گسترش داده و رفته رفته یک قلمرو فضایی قدرتمند را تشکیل دهند.

همین طور که از نام بازی پیداست، علاقمندان پرشور فرنچایز استار ترک مخاطبین اصلی بازی هستند؛ چرا که شخصیت‌ها، مکان‌ها و آیتم‌های مختلفی از سریال‌ها و فیلم‌های اقتباسی از این مجموعه در بازی نمایش داده خواهند شد که قطعا برای آن‌ها جذابیت زیادی دارد.

همچنین قابلیت‌های اجتماعی نظیر تعامل با سایر کاراکترها، نبردهای فضایی و شرکت کردن در تورنومنت‌های متعدد نیز از دیگر مواردی است که Star Trek: Fleet Command را به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 تبدیل کرده است.

دانلود بازی Star Trek: Fleet Command

Pocket City

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

بازی Pocket City از بسیاری جهات نسخه موبایلی بازی مطرح شبیه‌سازی شهرسازی SimCity به شمار می‌رود.

این عنوان بسیاری المان‌های گیم پلی مشابه با مجموعه سیم سیتی را ارائه داده و امکان ساخت و مدیریت کامل تمامی جنبه‌های یک شهر، اعم از طراحی بافت شهری به منظور استفاده در نقاط مختلف، فراهم کردن فضاهای تفریحی برای شهروندان و مدیریت منابع را به شما خواهد سپرد.

در Pocket City کاربران همچنین باید با حوادثی طبیعی مانند سیل، آتش‌سوزی و یا حتی سرقت نیز سر و کار داشته باشند و به مدیریت بموقع شهری در برابر آن‌ها بپردازند.

به دلیل محدودیت‌های پلتفرم موبایل در برابر PC، برخی بخش‌های پیچیده‌تر گیم پلی SimCity از Pocket City حذف شده است. با این عنوان همچنین تجربه‌ای خارق‌العاده برای علاقمندان به گیمرهای ژانر استراتژیک روی موبایل به شمار می‌رود.

دانلود بازی Pocket City از فروشگاه گوگل پلی

The Lord of the Rings: Rise to War

بازی استراتژیک ارباب حلقه ها

در سال‌های اخیر بازی‌های زیادی با الهام از دنیای ارباب حلقه‌ها ساخته شده‌اند که همه آن‌ها عملکرد خوبی نداشته‌اند!

با این وجود بازی موبایلی Rise to War یکی از نسخه‌های بسیار خوب این فرنچایز بوده و در شمار بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 قرار می‌گیرد.

در این بازی شما کنترل نواحی مختلفی از میدل ارث نظیر روهان، گاندرو، آیزنگارد و موردور را به دست گرفته و با استفاده از قهرمانانی چون گندالف، آراگون و سارومان سعی می‌کنید به حلقه رسیده و از قدرت باورنکردنی آن بهره‌مند شوید.

این کار با تغییر دادن کاشی‌های داخل نقشه بازی انجام می‌شود که هریک می‌توانند منابع و امتیازات فراوانی برای ارتقا را در اختیارتان قرار دهند.

هر دور از این بازی، حدود سه ماه طول می‌کشد. با این وجود پس از گذشت این زمان، همه‌چیز از ابتدا آغاز شده و پیشرفتتان لغو خواهد شد!

البته در پایان هر دور، بسته به عملکرد خود جوایزی ویژه را دریافت خواهید کرد.

دانلود بازی The Lord of the Rings: Rise to War از فروشگاه گوگل پلی

Clash Royale

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

موفقیت چشمگیری Clash of Clans کمپانی سازنده آن، سوپر سل را به ساخت اسپین آف‌های متعدد از آن واداشت.

محبوب‌ترین اسپین آف این بازی، کلش رویال است که یک بازی استراتژیک ریل تایم به شمار می‌رود که هسته اصلی گیم پلی آن در جمع آوری کارت‌ها و ژانر دفاع از قلعه (Tower Defense) استوار است.

در این بازی بر خلاف کلش آف کلنز تمرکز کمتری بر روی شخصی‌سازی و ارتقا قرار داده شده و گیم پلی بر روی حمله به مواضع دشمن و نابودی ساختمان‌های بنا شده آن‌هاست.

هر دور از بازی Clash Royale تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین این بازی عنوانی بسیار سرگرم‌کننده برای گروه‌های چندنفره به شمار می‌رود.

این بازی همچنین مورد پشتیبانی قدرتمند استودیوی سازنده قرار داشته و از زمان عرضه تا به امروز به‌طور دائمی در حال ارائه محتوای جدید بوده است.

دانلود بازی Clash Royale از فروشگاه گوگل پلی

Plague Inc.

بازی Plague Inc

یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 نیز Plague Inc. است که در دوره پاندمی کرونا به محبوبیت فراوانی رسید.

در این بازی گیمرها باید با انتخاب یکی از انواع مختلف بیماری، از ویروس گرفته تا انگل، را انتخاب کرده و سعی در تقویت ایمنی جامعه و پیشگیری از شیوع آن در سرتاسر دنیا کنند.

چالش‌های متعددی اعم از تعامل با دولت‌های مختلف و بسیاری پارامترهای تاثیرگذار دیگر در مسیر کنترل بیماری پیش روی شما قرار خواهند داشت که شما باید با آن‌ها مقابله کنید.

این بازی به‌خاطر تجسم بسیار واقع‌گرایانه‌ای که از پیشرفت یک بیماری و تبدیل شدن آن به اپیدمی یا پاندمی ارائه می‌دهد معروف شده و می‌تواند عنوانی سرگرم کننده برای علاقمندان باشد.

دانلود بازی Plague Inc. از فروشگاه گوگل پلی

Civilization VI

بازی Civilization VI

فرنچایز Civilization همواره به عنوان یکی از طلایه‌داران ژانر استراتژیک در دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شده و از جمله تاثیرگذارترین بازی‌ها در این صنعت است.

کمی پس از عرضه نسخه ششم بازی برای PC پورت موبایلی آن نیز منتشر شد تا گیمرهای اندروید نیز بتوانند فرصت استفاده از این بازی شگفت‌انگیز را به دست آورند.

مثل همیشه، در این نسخه از Civilization نیز گیمرها کنترل یک تمدن اولیه را به دست گرفته و رفته رفته با پیشرفت‌های نظامی، تکنولوژیک، فرهنگی و اقتصادی به یکی از تاثیرگذارترین اقوام دنیا تبدیل شده و با کشورگشایی، قلمروی خود را گسترش می‌دهند.

بر خلاف بسیاری بازی‌های دیگر این لیست، نسخه موبایلی Civilization VI هسته گیم پلی نسخه PC را به‌صورت دست‌نخورده به اندروید آورده است. نتیجه این امر، نسخه موبایلی، عنوانی کمی سخت‌تر از سایر عناوین استراتژیک است که تا مدت‌ها در خاطره گیمرها باقی خواهد ماند.

دانلود بازی Civilization VI از فروشگاه گوگل پلی

Bad North

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

بازی Bad North نیز پورت فوق‌العاده دیگری از نسخه PC به پلتفرم‌های موبایل است که در سال 2019 منتشر شد و همان گیم پلی نسخه PC را ارائه می‌دهد.

در این بازی گیمرها در نقش پادشاهی جوان قرار می‌گیرند که به‌طور ناگهانی و در میانه حملات وایکینگ‌ها به قلمرو به قدرت می‌رسد و باید با استفاده از نیروهای محدودش به دفع حملات وایکینگ‌ها بپردازد.

طراحی بصری این بازی بسیار ساده بوده و گیم پلی آن نیز چندان پیچیده نیست. با این وجود اگر این بازی را جدی نگیرید، به‌سختی تنبیه خواهید شد!

چیزی که Bad North را به عنوانی بعضا سخت تبدیل می‌کند، کم بودن نیروهای مدافع و لزوم قرار دادن نیروها در مکان‌های صحیح و بر اساس استراتژی‌های درست است.

دانلود بازی Bad North از فروشگاه گوگل پلی

Crying Suns

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

Crying Suns کنترل نیروهای فضایی متعدد اعم از سفینه‌ها، جنگنده‌ها و کارکنانشان را به شما می‌سپرد و این شمایید که باید با مدیریت دقیق خود، آن‌ها را برای نبردهای مختلف سالم نگه دارید و به مبارزه بفرستید!

در Crying Suns کنترل تقریبا همه جنبه‌های سفینه‌های فضایی اعم از میزان سوخت، وضعیت سلامتی بدنه و مدیریت انرژی در اختیار شماست و رعایت توازن، کلید موفقیتتان خواهد بود.

آن چه Crying Suns را به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2023 تبدیل می‌کند، بخش داستانی جذاب آن است که شما را در نقش یک فرمانده که سال‌ها پس از فروپاشی تمدن از خواب بیدار می‌شود، قرار خواهد داد.

در این میان، جو فوق‌العاده بازی و باس فایت‌های به‌یادماندنی آن را نیز نباید از یاد برد.

دانلود بازی Crying Suns از فروشگاه گوگل پلی

Total War: Medieval II

بازی Total War

Total War: Medieval II نیز یکی از باشکوه‌ترین عناوین استراتژی PC است که برای اندروید پورت شده و تقریبا همان گیم پلی را به‌طور دست نخورده به نسخه موبایل آورده است.

هدف کلی شما در این بازی، گسترش قلمرو از طریق تقویت توان دفاعی و دیپلماتیک سرزمین‌تان است و بر اساس قومیتی که انتخاب می‌کنید، شرایط مختلفی برای پیروزی در نبردها پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت.

علیرغم این که Total War: Medieval II به‌طور کامل از PC پورت شده است، سیستم کنترل و رابط کاربری آن به‌طور کامل برای استفاده در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده است.

بنابراین تجربه این بازی بر روی اندروید نیز دقیقا مثل PC لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود بازی Total War: Medieval II از فروشگاه گوگل پلی

Motorsport Manager

بازی موتور اسپرت منیجر

بازی موتوراسپرت منیجر از آن جهت که به‌جای ارائه دنیایی فانتزی و مجازی، گیم پلی خود را بر اساس رقابتی واقعی پایه‌ریزی می‌کند، عنوانی منحصربفرد در میان بازی‌های استراتژیک به شمار می‌رود.

در این بازی شما عهده‌دار مدیریت یک تیم فرمول یک هستید و باید با کنترل تمامی جنبه‌های مدیریتی و رقابتی اعم از انتخاب راننده و مهندسین، مشخصات فنی خودروها و طراحی استراتژیک روش برنده شدن مسابقات، به قهرمان این رقابت‌ها تبدیل شوید.

در کنار ارائه تجربه‌ای واقع‌گرایانه از مسابقات فرمول یک، مدهای مختلف گیم پلی از چالش‌های هفتگی گرفته تا یک فصل مسابقات کامل که عموما در رقابت‌های ده نفره مالتی پلیر انجام می‌شود، می‌توانند لحظاتی سرگرم‌کننده را برای علاقمندان رقم بزند.

دانلود بازی Motorsport Manager از فروشگاه گوگل پلی

XCOM 2

بازی XCOM 2

ماجرای XCOM 2 بیست سال پس از نسخه اول اتفاق افتاده و در آن مهاجمان بیگانه به دنبال پیروزی بر بشر، سعی در تثبیت تسلط خود بر آن‌ها دارند.

شما در این بازی نقش فرمانده نیروهای مقاومت را بر عهده دارید و باید بر سلطه بیگانگان بر زمین خاتمه دهید!

گیم پلی XCOM 2 همانند نسخه اول ترکیبی از مبارزات نوبتی و مدیریت کلیه فرآیندها در بازی است.

مبارزات بازی خیلی زود سخت و درگیرکننده می‌شوند و مرتکب شدن یک اشتباه کوچک می‌تواند عواقب سنگینی برای‌تان در پی داشته باشد.

همچنین در بخش استراتژیک بازی نیز شما باید مدیریت گروه‌های تحقیقاتی را بر عهده گرفته و با ساخت اسلحه‌ها و تجهیزات بیشتر، به قدرتمندتر شدن نیروهای مقاومت کمک کنید.

دانلود بازی XCOM 2 از فروشگاه گوگل پلی

The Battle of Polytopia

بهترین بازی استراتژیک اندروید 2023

بازی The Battle of Polytopia نیز یک عنوان استراتژیک نوبتی است که در آن گیمرها باید با ساخت تمدن مخصوص به خود، قلمروهای جدیدی را تصاحب کرده و از سوی دیگر با تقویت قوای دفاعی و تهاجمی خود، از سرزمین خود دفاع کرده و یا کشورگشایی کنند.

این بازی بسیاری قابلیت‌های استراتژیک پیچیده عناوینی نظیر Civilization را حذف کرده در عوض گیم پلی سریع و گرافیک ساده و چشم‌نوازی را به هسته بازی افزوده که آن را به تجربه‌ای دلچسب برای گیمرهای موبایل تبدیل می‌کند.

The Battle of Polytopia قابلیت بازی به‌صورت تکنفره و چندنفره را هم داشته و با توجه به تعداد دانلودهای بسیار زیادش، مشکلی هم در پیدا کردن رقیب مناسب در بازی‌های مالتی پلیر رقابتی ندارد.

اگر به یک بازی استراتژیک مناسب و بهینه‌سازی شده برای صفحه نمایش موبایل علاقمند هستید، The Battle of Polytopia عنوانی مناسب برای شما خواهد بود.

دانلود بازی The Battle of Polytopia از فروشگاه گوگل پلی