داروی دیابت چاقی

داروی دیابت این شرکت، کلید بیماری چاقی است؛ کاهش 17 کیلو وزن در 17 ماه

اگرچه داروهای زیادی برای درمان چاقی در بازار وجود دارند، اما داروی دیابت یک شرکت آمریکایی توانسته فوق‌العاده برای بیماری چاقی موثر واقع شود. شما می‌تواند در ۱۷ ماه ۱۷ کیلو وزن کم کنید.

بخش قابل‌توجهی از مردم جهان از بیماری چاقی رنج می‌برند. این افراد حاضرند هر راهی را امتحان کنند تا اینکه بتوانند همچون افراد عادی به‌فعالیت‌های روزانه پرداخته و زندگی سالمی داشته باشند. برخی ورزش کردن را انتخاب می‌کنند و برخی نیز به‌سراغ رژیم‌های غذایی خاص می‌روند. همچنین گروهی دارو و جراحی را راه‌حل نهایی می‌دانند.

داروی دیابت نوع 2 شرکت Eli Lilly در درمان چاقی اثر جادویی دارد

داروی دیابت چاقی

هرچند که ظاهرا داروی شرکت آمریکایی Eli Lilly از همه اینها موثرتر و راحت‌تر است. این دارو که تیرزپاتید نام دارد و تحت نام تجاری مونجارو عرضه می‌شود، پیشتر برای درمان بیماری دیابت نوع 2 تایید شده بود؛ اما حالا می‌تواند سرنوشت بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا را تغییر دهد. به‌ادعای شرکت سازنده، این دارو توانست به‌افرادی که دچار دیابت بودند و به‌خاطر این بیماری از چاقی رنج می‌بردند، کمک کند حدود ۱۵.۷ درصد از وزن خود را کاهش دهند.

به‌بیانی دیگر این افراد توانستند در ۱۷ ماه ۱۷ کیلو وزن کم کنند. در واقع اگر سازمان غذا و داروی آمریکا تیرزپاتید را به‌عنوان دارو برای بیماری چاقی تایید کند، مي‌تواند بهترین راه‌حل کنونی برای بشر باشد. این در حالی‌ است که به‌لطف تبلیغات سلبریتی‌ها و افراد مطرح در شبکه‌های اجتماعی، داروهایی همچون Wegovy و Ozempic فروش چشمگیری را به‌عنوان راه‌حل نهایی بیماری چاقی تجربه می‌کردند. در حالی که به‌گفته کارشناسان پزشکی استفاده از چنین داروهایی برای کاهش سریع وزن یک اشتباه بزرگ است.

داروی دیابت چاقی

البته شاید با خود فکر کنید که این دارو صرفا برای درمان چاقی در بیماران مبتلا به دیابت کاربرد دارد؛ اما اینگونه نیست. در بررسی‌های انجام شده روی افراد سالم، با ۱۷ ماه تزریق هفتگی، شرکت‌کنندگان به‌صورت میانگین ۲۲ درصد از وزن خود را از دست دادند. شرکت سازنده تاکید کرده است که به‌بررسی نتایج به‌دست آمده ادامه خواهد داد تا هم از کارایی دارو را بهبود بخشد و هم از عوارض ناخواسته جلوگیری کند.

شرکت سازنده انتظار دارد که تا پایان سال میلادی جاری موفق به دریافت تاییدیه این دارو برای عرضه به‌ بازار شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تیرزپاتید بتواند در آینده عنوان پرفروش‌ترین داروی تاریخ آمریکا را از آن خود کند. جالب است بدانید که Ozempic توانست در سال ۲۰۱۷ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند و به‌عنوان دارویی برای درمان دیابت نوع 2 عرضه شد. در زمان عرضه نیز شرکت سازنده اعلام کرد که این دارو می‌تواند به‌عنوان اثر ثانویه و بخشی از مکانیزم‌های درمانی، باعث کاهش وزن شود.

Wegovy چهار سال بعد صرفا به‌عنوان داروی کاهش وزن برای بزرگسالان ارائه شد. هرچند که حالا داروی دیابت دیگری می‌خواهد گوی رقابت را از دیگران برای درمان بیماری چاقی برباید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*