پوکو F5

گوشی‌های جذاب شیائومی پوکو F5 و F5 پرو معرفی شدند

در فاصله یک روز باقی مانده به رونمایی رسمی از دو گوشی پوکو F5 و اف 5 پرو، وبسایت اماراتی Poco تمام اطلاعات فنی و مشخصات ظاهری این دو را منتشر کرد!

در حالی که قرار است رونمایی رسمی از دو گوشی پوکو F5 و اف 5 پرو فردا انجام شود، شعبه امارات کمپانی پوکو یک روز زودتر در وبسایت رسمی خود این دو گوشی را معرفی کرد.

به این ترتیب اکنون تمامی مشخصات فنی و جزئیات طراحی این دو گوشی در اختیارمان قرار دارد و تنها مورد نامشخص در خصوص آن‌ها، قیمت است که قطعا فردا مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

پوکو F5 پرو؛ پرچمداری جالب از شیائومی

گوشی Poco F5 Pro مدل قدرتمندتر از سری اف 5 است که مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و در سه ظرفیت مختلف حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

این گوشی همان‌طور که پیش‌تر هم بارها اشاره شده، مدل جهانی گوشی ردمی K60 خواهد بود که به سرویس‌های گوگل مجهز بوده و باتری کوچک‌تری دارد.

گوشی جدید Poco

بر همین اساس طراحی گوشی کاملا شبیه به پرچمدار سال گذشته ردمی خواهد بود.

صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد پوکو F5 پرو رزولوشن WQHD+، یعنی 3200 در 1440 پیکسلی، داشته و چگالی 526 پیکسل بر اینچ را ارائه خواهد داد. این رقم، بالاترین چگالی صفحه نمایش در میان تمامی گوشی‌های پوکو تا به امروز بوده است.

پانل به کار رفته در این صفحه نمایش همچنین نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه داده و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن نیز 480 هرتز است.

علاوه بر این، حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و لایه محافظ گوریلا گلس 5 مسئولیت حفاظت از نمایشگر را بر عهده دارد.

در قسمت پشت این گوشی پرچمدار پوکو شاهد حضور یک ماژول دوربین سه‌گانه هستیم. حسگر اصلی این دوربین، 64 مگاپیکسلی و از نوع Omnivision OV64B بوده و دیافراگم آن f/1.8 است. بر روی این حسگر همچنین لنز 6P به کار رفته است.

در گجت نیوز بخوانید:

پوکو F5 پرو یک سورپرایز ناامید کننده دارد

در کنار این دوربین اصلی شاهد تعبیه یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه در کنار یک ماژول دو مگاپیکسلی ماکرو خواهیم بود.

سیستم دوربین این پرچمدار از ترکیب لرزشگیرهای اپتیکی (OIS) و الکترونیکی (EIS) استفاده می‌کند. این سیستم پیش‌تر بر روی کمتر محصولی از برند Poco قرار داشته و همین امر، گوشی جدید این برند را به محصولی جذاب برای علاقمندان به عکسبرداری تبدیل می‌کند.

در این میان، دوربین سلفی Poco F5 Pro هم 16 مگاپیکسلی است؛ با این حال تنها قادر به ضبط ویدیوهای با رزولوشن 1080p است.

پوکو F5 پرو

بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد Poco سیستم تهویه قدرتمندی را برای گوشی پرچمدارش در نظر گرفته است. این سیستم تهویه ناحیه‌ای به مساحت 5000 میلیمتری مربع داشته و از ترکیبی از محفظه‌های بخار ضد زنگ و لایه‌های گرافیت تشکیل شده که در مقایسه با مدل‌های پیشین Poco F انتقال حرارتی 15 درصد بیشتر را ارائه می‌دهد.

همچنین ظرفیت باتری پوکو F5 پرو هم 5160 میلی آمپر ساعت خواهد بود که در مقایسه با نمونه 5500 میلی آمپر ساعتی حاضر در ردمی K60 کمی کوچک‌تر است.

این باتری البته از شارژ سریع 67 واتی و شارژ بیسیم 30 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

Poco F5 Pro به‌طور پیش‌فرض به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مجهز خواهد بود.

این گوشی در کشور امارات متحده در دو رنگ مشکی و سفید رونمایی خواهد شد. علاقمندان به این گوشی همچنین می‌توانند آن را در سه نسخه زیر سفارش دهند:

  • 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی

هنوز اطلاعات مربوط به رنگ‌بندی و قیمت این گوشی به‌طور دقیق مشخص نیست. بنابراین باید منتظر رویداد معرفی این گوشی که فردا برگزار می‌شود ماند.

گوشی Poco F5 Pro

پوکو اف 5؛ میانرده‌ای قدرتمند با قابلیت‌های جذاب

در کنار گوشی پوکو F5 پرو، وبسایت امارات پوکو همچنین مشخصات نسخه معمولی این گوشی را نیز به‌طور دقیق تشریح کرد.

پوکو در این محصول به سراغ تراشه‌ای دیگر از کوالکام رفته و از چیپست میانرده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 استفاده خواهد کرد که از یک واحد پردازشی قدرتمند با سرعت 2.9 گیگاهرتز بهره می‌برد.

علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی نیز 256 گیگ بوده و ظرفیت رم آن 8 یا 12 گیگ خواهد بود.

مدل استاندارد Poco F5 هم همانند مدل پرو از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با نرخ رفرش 10 هرتز بهره خواهد برد؛ با این تفاوت که رزولوشن این پانل 1080p خواهد بود.

صفحه نمایش پوکو اف 5

دوربین گوشی این مدل نیز سه‌گانه بوده و از یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی با مشخصات نامعلوم، یک واحد 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

البته سیستم‌های لرزشگیر نوری و الکترونیکی در این گوشی میانرده هم حضور خواهند داشت. با این وجود، عدم افشای مشخصات دقیق حسگر احتمالا حاکی از ضعیف‌تر بودن آن در مقایسه با نمونه به کار رفته در مدل پرو است.

از سوی دیگر، دوربین سلفی هم رزولوشنی 16 مگاپیکسلی خواهد داشت.

مدل استاندارد پوکو اف 5 تنها 181 گرم وزن داشته و ضخامت آن 7.9 میلیمتر است. همچنین باتری این دستگاه نیز 5000 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

Poco F5 همچنین به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مجهز بوده و قابلیت‌هایی چون ان اف سی، فرستنده مادون قرمز و بلوتوث 5.3 را ارائه می‌دهد.

بد نیست به خاطر داشته باشید که مدل استاندارد پوکو اف 5 نیز دقیقا همان گوشی ردمی نوت 12 توربو است که در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

محصول جدید Poco

وبسایت اماراتی همچنین از رونمایی این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و آبی خبر داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*